• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72765
+
-

دردسر تک‌سرنشین‌ها برای معابر شهر

در استان اصفهان
دردسر تک‌سرنشین‌ها برای معابر شهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان گفت: ۳۵ درصد خودروهای سواری در حال رفت و آمد در خیابان‌های این کلان‌شهر در ساعت پیک حمل‌و‌نقل شهری، تک‌سرنشین هستند.

سرهنگ «ابوالقاسم چلمقانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ترافیک سنگین معابر و خیابان‌های اصفهان ناشی از استفاده بی‌رویه از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین است.
وی تصریح کرد: وضعیت ترافیک کلان‌شهر اصفهان با توجه به موقعیت‌های مختلف، متفاوت است و توسعه نیافتن ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به اندازه کافی از جمله دلایل استفاده بی‌رویه از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین محسوب می‌شود.

به گفته وی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در کلان‌شهر اصفهان نسبت به گذشته از ظرفیت بهتری برخوردار است اما شهروندان باید در راستای توسعه فرهنگ ترافیک و روان‌سازی آن بهره‌برداری بیشتر از حمل‌و‌نقل عمومی، مترو، اتوبوس، بی‌آرتی و تاکسی را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان اظهار کرد: پلیس و سازمان‌های مرتبط هم نسبت به روان‌سازی ترافیک بی‌تفاوت نیستند و با استفاده از سیستم‌های هوشمند با کمک شهرداری از جمله خودروهای ثبت تخلف ساکن، استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های نظارتی و استفاده از تلفن‌های پلیس همراه و خودروهای پلیس نامحسوس در بزرگراه‌ها با تخلفات منجر به ترافیک، راه‌بندان و سد معبر برخورد می‌کنند. وی بیان کرد: هر کدام از خودروهای ثبت تخلفات معادل ۱۰ نفر از نیروهای پلیس نسبت به اعمال قانون تخلفات دوبله، توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و سد معبر اقدام می‌کنند. چلمقانی با بیان این‌که بسیاری از مردم اطلاع کافی از عملکرد سامانه‌های هوشمند پلیس ندارند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی کافی در مورد ثبت تخلفات سامانه‌های هوشمند به شهروندان ارائه نشده و رسانه‌ها باید نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیشتر مردم در این زمینه اقدام کنند. وی ادامه داد: شهروندان و رانندگان باید نسبت به فعال کردن شماره تلفن همراه خود در سیستم شماره‌گذاری پلیس اقدام کنند تا همزمان با اعمال قانون توسط پلیس و سامانه‌های هوشمند، پیامک برای راننده ارسال و راننده از عملکرد خود مطلع شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کلان‌شهر اصفهان سکونت دارند و نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو و یک میلیون موتورسیکلت در این شهر تردد می‌کنند.  وی افزود: فرهنگ ترافیک به معنی استفاده حداقلی از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین و استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، اتوبوس و مترو توسط شهروندان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان گفت: استفاده نادرست از خودرو در کلان‌شهرها، ایجاد ترافیک سنگین، آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی را به‌همراه دارد که به هیچ‌وجه امکان جبران آنها وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید