54
سه شنبه 11 تیر 1398
شماره 7699
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هزینه هنگفت مدیریت نشدن پسماند

بی‌توجهی شهروندان به تفکیک زباله از مبدا موجب تحمیل هزینه‌های قابل توجه به سازمان پسماند ارومیه می‌شود
پسماند
مدیریت پسماند در ارومیه نه تنها در گذشته که امروز هم معنایی برای شهروندان ندارد و روزانه ده‌ها میلیارد تومان تنها به دلیل ناآگاهی و بی‌تدبیری شهروند‌ان در تفکیک زباله از منزل هزینه می‌شود.
اخبار ویژه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تسویه بدهی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ترومای شهر اردبیل را 500 میلیارد ریال عنوان کرد.
در جامعه امروز آذربایجان غربی مشکل بیکاری به‌ویژه در میان جوانان تحصیل کرده بسیار زیاد بوده و با پیشرفت روز افزونی روبه‌روست که اگر راهکاری اندیشیده نشود و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت نگیرد نرخ بیکاری به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد.
کشتار و عرضه سنتی و غیرمجاز دام برای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای بهداشت عمومی در روستای «لوربالاجوق» ارومیه ممنوع شد.
تعطیلات‌ تابس00تانی فرارسیده و روزهای شلوغ گردشگری، توجه به کمپ‌های مسافری را در شهری مثل سرعین که همواره مورد توجه گردشگران است، دوچندان کرده است.
شورای شهر اردبیل از محل تبصره 3 و منابع دیگر به نیت رفاه مردم و برخورداری از تخفیف 50 درصدی اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهری حمایت می‌کند تا مردم در نقاط مختلف شهر نظیر کلخوران از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.
شهردار منطقه ۴ تبریز اهداف احداث کانال‌های آبرو در محدوده میدان آذربایجان را هدایت مطلوب آب‌های سطحی، جلوگیری از تخریب آسفالت و بهبود وضعیت بهداشتی عنوان کرد.
آذربایجان شرقی از جمله استان‌های کم‌مصرف در زمینه گوشت ماهی است و سرانه مصرف آن نه‌تنها از سرانه جهانی، بلکه از سرانه کشوری هم کمتر است.
موج گرانی‌ها باز هم لبنیات و محصولات دیگر از جمله سیب‌زمینی را هدف گرفته است. در هفته اخیر، همچنین تخم‌مرغ که در یک ماه گذشته با کاهش قیمت مواجه شده و تا هرکیلو‌گرم 5 هزار تومان هم رسیده بود، در روزهای اخیر تا 9 هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش قیمت داشته است.

وقتی سرمایه زمین دود می‌شود

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان:  کشاورزانی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش می‌کنند آگاهی کافی از مزایای بقایای گیاهی ندارند
کشاورزی
در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم و امسال هم عده‌ای از کشاورزان، بر اساس یک عادت دیرینه، پس از برداشت محصول خصوصا گندم و جو، کاه و کلش مزارع خود را آتش می‌زنند که بی‌شک خسارت‌های جبران‌ناپذیری به محیط‌ زیست منطقه وارد می‌کند.
هشدار فرماندار تبریز به دستفروشان مزاحم

هشدار فرماندار تبریز به دستفروشان مزاحم

فرماندار تبریز به دستفروشانی که خیابان را قبضه کنند هشدار داد که با آنها برخورد می‌شود.

ساخت مجهزترین پیست اسکیت ایران در اردبیل

رئیس فدراسیون اسکیت کشور از ساخت مجهزترین و استانداردترین پیست اسکیت سرپوشیده ایران و غرب آسیا در اردبیل خبر داد.
آسیب‌های آتش زدن مزارع به خاک
هر سال در زمان سوزاندن بقایای کاه و کلش مزارع از سوی کشاورزان تعداد زیادی از مزارع و مساحت جنگل‌های استان طعمه حریق می‌شوند.
خطر کم‌آبی در کمین خوی
خطر کم‌آبی، زندگی ۴۰۰ هزار ساکن شهرستان خوی را تهدید می‌‌کند و با ادامه این روند در چهار سال آینده مشکل اساسی در این شهرستان به وجود خواهد آمد.
همکاری اردبیل و جمهوری آذربایجان برای توسعه ورزش وزنه‌برداری
استان اردبیل و فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری آذربایجان توافق‌نامه همکاری دوجانبه امضا کردند که بر اساس آن دو طرف برای توسعه این رشته ورزشی با هم همکاری خواهند کرد.
شورای شهر تبریز ساخت فیلم «آقای شهردار» را تصویب کرد
فیلم سینمایی با محوریت زندگی شهید «مهدی باکری» تولید می‌شود.

خیابان امام خمینی ره ارومیه  پیاده ‌راه می‌شود

خدمات شهری
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه از تبدیل

نصب نماد بانوان شاخص آذربایجان غربی در ارومیه

خبر
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری

۵۰ هکتار از گندمزارهای میاندوآب در آتش سوخت

خبر
بخشدار باروق میاندوآب از تخریب ۵۰ هکتار

ایجاد اشتغال در اولویت استانداری اردبیل

در استان
معاون اقتصادی استاندار اردبیل اولویت

پادگان آموزشی خیابان صائب پارک می‌شود

پنجره
عملیات احداث پارک محله‌ای در خیابان صائب

بهسازی پیاده‌راه تربیت

پنجره
معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه ۸ تبریز
PDF سه‌شنبه 11 تیر 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مصرف روزانه گوشت مرغ در استان ۲۴ تن افزایش یافته است، اظهار کرد: بر اساس تکلیف سال گذشته باید 9/ 77 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شد اما با تدابیر انجام‌شده ۸۲ هزار تن تولید شده است.
دومین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه همزمان با سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان دریایی آمریکا در تبریز برگزار می‌شود.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی احداث ورزشگاه 12 هزار نفری در مرکز استان را مطالبه مردم علاقه‌مند ارومیه به ورزش والیبال عنوان کرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور ۱۳۰ فقره جواز تاسیس و توسعه واحد‌‌های صنعتی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از رفع شدن مشکل کیفیت آب شرب ۵۳ روستای استان با تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی خبر داد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از اجرای برنامه‌های آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد.
رئیس اداره ثبت و احوال مراغه از کاهش آمار ازدواج و ولادت در این شهرستان در 3 ماهه اول امسال خبر داد.