• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63173
+
-

عرضه غیرمجاز دام در روستای «لوربالاجوق» ارومیه ممنوع شد

کشتار و عرضه سنتی و غیرمجاز دام برای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای بهداشت عمومی در روستای «لوربالاجوق» ارومیه ممنوع شد. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: یکی از معضلات موجود در شهرستان ارومیه کشتار حجیم دام به صورت غیرمجاز در ۱۱ واحد عرضه روستای لوربالاجوق در حومه شهر ارومیه با سابقه زمانی طولانی بود. در بازدید از این مکان‌های عرضه، تذکرات شفاهی و کتبی و تعهدات اخذ شده مفید نبود، بنابراین تصمیم جدی برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام گرفته شد.

«تورج دماوندی» افزود: به خاطر تهدید بهداشتی مصرف‌کنندگان و همچنین قصابان که مستقیم با لاشه‌های کشتاری در تماس بودند شبکه دامپزشکی ارومیه تصمیم گرفت با هماهنگی دادستانی به پلمب و معرفی خاطیان به مراجع قضائی اقدام کند. با تلاش شبانه‌روزی کارکنان واحد بهداشت شبکه دامپزشکی احکام لازم اعم از پلمب و زندان صادر و ساماندهی این موضوع بعد از مدت‌ها محقق شد.

وی گفت: با تشکیل جلسه و دعوت از قصابان و مسئولان کشتارگاه مقرر شد همه کشتارهای منطقه در کشتارگاه تحت نظارت بهداشتی بازرسان شبکه و ناظر شرعی انجام و بعد از طی مراحل پیش‌سرد با ماشین‌های یخچال‌دار کشتارگاه در مراکز عرضه تحویل شود.

دماوندی با بیان این‌که در ادامه این روند و پیگیری‌ها تعهد محضری در این رابطه از تمامی عرضه‌کنندگان اخذ شد، عنوان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود ضمن پرهیز از مصرف گوشت‌های بدون مهر و پلمب امنیتی مخصوص نظارت‌های بهداشتی و شرعی، موارد کشتار غیرمجاز را به شبکه دامپزشکی به شماره تلفن ۳۲۴۲۶۹۴۸ گزارش کنند. 

از سال‌های گذشته کشتار دام در روستاها و در کنار جاده‌های پرتردد به صورت سنتی در این استان انجام می‌شود، این اقدام در روزهای تعطیل و به‌ویژه جمعه افزایش می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :