61
سه شنبه 11 تیر 1398
شماره 7699
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استقرار اولین بالگرد اورژانس هوایی در ایرانشهر

خبر
با حضور نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، اولین بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی در ایرانشهر مستقر شد.
اخبار ویژه
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان این‌که مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب با توجه به اقلیم خشک استان و افزایش دما در تابستان یک ضرورت همیشگی و انکارناپذیر است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون تاکنون تعداد 450 بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون شناسایی شده و تعداد کل موارد به 3741 بیمار در سطح شهرستان ارتقا یافت.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان از کسب مقام نخست طرح سایت گردشگری و تفریحی جنگل حرا استان هرمزگان - شهرستان قشم - روستای گورزین در ششمین جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌های کشور خبر داد.
رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان هرمزگان گفت: نداشتن سالن اختصاصی و عدم حمایت مسئولان از مهم‌ترین مشکلات ورزشکاران نابینا و کم‌بیناست.
بزرگ‌ترین استان کشور هرچند نفت ندارد، اما با  وجود ظرفیت‌های منحصر به فردی مانند محصولات کشاورزی و معادن، میلیون‌ها دلار ارز ناشی از صادرات را عاید اقتصاد کشور می‌کند.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان ایرانشهر از دستگیری متخلف شکار غیرمجاز دو قطعه تیهو و یک قطعه کبوتر خبر داد.
فصل، فصل مونسون است؛ فصل موج‌های خروشان، فصل آب‌فشان‌های پرتوان، فصل آب‌وهوای بهاران... این‌جا در قلب سواحل مکران، دما 28 تا 30 درجه، همراه با بادهای موسمی مونسون حال و هوای دیگری به منطقه داده است.

راه‌اندازی ستاد تسهیل تجارت با پاکستان

استاندار: همجواری سیستان و بلوچستان با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به آب‌های آزاد، می‌تواند این استان را به سکوی اقتصادی منطقه تبدیل کند
اقتصاد
معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در سفر به استان گفت: ستاد تسهیل و آسان‌سازی تجارت با پاکستان برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی و رفع بخشی از مشکلات صادرات و واردات راه‌اندازی می‌شود.

4 طرح درمانی در منوجان افتتاح شد

این طرح‌ها با اعتبار ۱۱۴ میلیارد ریال دیروز در  سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منوجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد
روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین برنامه سفر خود به جنوب استان کرمان، 4 طرح درمانی را با اعتبار ۱۱۴ میلیارد ریال در منوجان افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.
جاسک قطب گردشگری دریایی می‌شود

جاسک قطب گردشگری دریایی می‌شود

مدیر کل گردشگری‌، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان: کارگروهی در سطح معاونت گردشگری استان‌های ساحلی کشور تشکیل شده است تا با هماهنگی اداره بنادر و کشتیرانی همه سواحل کشور، دارای ظرفیت جذب گردشگر شوند
سواحل بکر و زیبای جاسک چند سالی است مورد توجه علاقه‌مندان طبیعت قرار گرفته است. نوروز ۹۸ هزاران گردشگر طی برنامه‌های متنوع فرهنگی در سواحل جاسک با رسم و رسوم و آیین‌های محلی آشنا شدند.
کتاب‌فروشی‌های کرمان در آستانه تعطیلی
کتاب‌فروشی‌های کرمان در آستانه تعطیلی
مدیرعامل نشر خدمات فرهنگی استان: دلیل اصلی گرانی کتاب افزایش شدید قیمت ارز و به تبع آن کاغذ است
حوزه کتاب این روزها با مشکلات زیادی مواجه شده است؛ طوری که خرید و فروش این کالای فرهنگی به شدت افت پیدا کرده و کتاب‌فروشی‌های زیادی در کرمان به دلایل متعدد در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی  در کیش

قانون
رئیس دادگستری کیش اظهار کرد: زمان دادرسی پرونده‌ها در محاکم قضایی این جزیره بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

گازرسانی به واحدهای تولیدی بندرعباس در دستور کار

عمران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: محرومیت واحدهای تولیدی استان از نعمت گاز زیبنده هرمزگان نیست.
PDF سه‌شنبه 11 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه توانمندسازی با رویکرد کسب و کار ویژه جوانان جنوب این استان از امروز به مدت 4 روز در کارخانه بافت بلوچ آغاز به‌ کار کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۹ اثر میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی قرار گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی سیرجان گفت: در 3 ماهه گذشته بیش از 15 هکتار از مراتع سیرجان دچار آتش‌سوزی شدند.
فرماندار ریگان گفت: 55 میلیارد ریال صرف زیرسازی و بهسازی 2 راه روستایی مهدی‌آباد سلطان‌آباد و سرزه این شهرستان شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: افزون بر ۱۰ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۲۰ تردد در خرداد امسال در محورهای مواصلاتی این استان به ثبت رسید