• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63169
+
-

هشدار فرماندار تبریز به دستفروشان مزاحم

در شهر
هشدار فرماندار تبریز به دستفروشان مزاحم

فرماندار تبریز به دستفروشانی که خیابان را قبضه کنند هشدار داد که با آنها برخورد می‌شود. به گزارش مهر، ممنوعیت دستفروشی در محوطه بازار تاریخی تبریز موجب شد دستفروشان این منطقه با حضور مقابل فرمانداری تبریز اعتراض خود را به این اقدام اعلام کنند. 

«بهروز مهدوی» فرماندار تبریز، ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان را وظیفه شهرداری عنوان کرد و گفت: هریک از مناطق ۱۰گانه شهرداری موظف هستند در محدوده حوزه استحفاظی خود بازارچه‌ای احداث و دستفروشان را به آنجا هدایت کنند.

مهدوی افزود: هفته قبل جمعی از کسبه بازار تربیت تبریز خواستار برخورد و جمع‌آوری دستفروشان بودند که شهرداری اعلام کرد از روز یکشنبه گذشته در این محل هیچکس حق دستفروشی ندارد. بر همین اساس شهرداری را ملزم کردیم طی یک هفته دستفروشان بازار را شناسایی و ساماندهی کند.

شهرداری تبریز در حل این موضوع به وظیفه قانونی خود عمل نکرده وگرنه تا الان باید این موضوع خاتمه پیدا می‌کرد، موضوع فقط مربوط به دستفروشی نیست، عده‌ای با سد معبر برای عبور و مرور مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به این‌که با دستفروشانی که خیابان را قبضه کنند برخورد می‌کنیم، بیان کرد: برخی از این دستفروشان ساکن تبریز نیستند و از شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند، خبرهایی نیز به گوش می‌رسد که برخی افراد، خیابان‌ها و معابر را قبضه می‌کنند، خیابان‌هایی مانند تربیت، راسته بازار (راستاکوچه) از جمله این موارد هستند که شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

پیش از این شهرداری تبریز به ساماندهی دستفروشان قدیمی‌ترین پارک شهر تبریز اقدام کرد و با اجرای طرح ساماندهی دستفروشان باغ گلستان تبریز، این فروشندگان به محلی جدید در منطقه گجیل این کلان‌شهر منتقل شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید