• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63185
+
-

ایجاد اشتغال در اولویت استانداری اردبیل

معاون اقتصادی استاندار اردبیل اولویت و سیاست‌گذاری اصلی این استان در سال ۹۸ را ایجاد اشتغال و فعال کردن واحدهای تولیدی عنوان کرد. 

به گزارش ایرنا، «ارژنگ عزیزی» گفت: تلاش می‌شود تا با رونق بخشی به امور ضمن احیای واحدهای تولیدی ظرفیت تولید آنها افزایش یابد و طرح‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری برای آنها امسال و سال آینده وجود دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی فعال شدن طرح‌های راکد در استان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در اجرای سیاست‌های حمایتی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی این واحدها فعال می‌شوند. از فروردین امسال با مساعدت فرمانداری‌ها 1169 واحد فعال، نیمه فعال و راکد در استان شناسایی شده است.

در بخش کشاورزی استان هم در مجموع ۱۶۱ واحد صنایع تبدیلی، ۱۳۶ واحد فعال و ۲۵ واحد راکد شناسایی شده که واحدهای نیمه فعال و راکد از تسهیلات مذکور بهره‌مند  می‌شوند.

عزیزی با اشاره به این‌که در سال گذشته ۱۱۵ واحد در بخش کشاورزی و ۳۰ واحد هم در بخش صنعت استان احیا شد گفت: برای رونق اشتغال در استان برش شهرستانی تا افق ۱۴۰۴ تهیه شده و در بخش کشاورزی ایجاد گلخانه در 2324 هکتار هدف‌گذاری شده است.

این مسئول با بیان این‌که پنجره واحد سرمایه‌گذاری هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده، عنوان کرد: در پنجره واحد طرح‌های دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید