54
سه شنبه 15 مرداد 1398
شماره 7729
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گلخانه‌ها کشاورزی البرز را نجات می‌دهند

بهره‌برداری از شهرک کشاورزی، تولیدات کشاورزی البرز را 10برابر افزایش می‌دهد و صرفه‌جویی 70درصدی در مصرف آب را به دنبال خواهد داشت
کشاورزی
بحران آب، تحریم‌ها و شرایط اقتصادی از مواردی هستند که بخش کشاورزی البرز را هم مانند استان‌های دیگر با خطر مواجه کرده و با در نظر گرفتن این‌که بخش کشاورزی مهم‌ترین رکن تغذیه و اشتغال هر جامعه به شمار می‌رود، ایجاد شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای یکی از راهکارهایی است که در البرز نیز مانند بسیاری از استان‌ها در دستور کار متولیان قرار گرفته است.
اخبار ویژه
امروزه اینترنت، رسانه و فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی را اشغال کرده‌اند و روزانه با اخبار، مطالب و تصاویری در فضای مجازی مواجه می‌شویم که درستی یا نادرستی آنها را نمی‌دانیم و از واقعی یا غیرواقعی بودن آنها اطلاعی نداریم. آنچه مسلم است و اهمیت زیادی دارد تاثیراتی است که این فضا روی افکار و رفتار کاربران دارد و به طور ناخواسته آنها را به سمت و سویی می‌برد که تولیدکنندگان این اخبار و اطلاعات برنامه‌‌ریزی کرده‌اند.
فرماندار شهرستان فردیس گفت: طبق مصوبه هیأت وزیران ناحیه‌بندی و مرزبندی میان شهرستان‌های کرج و فردیس انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز با تاکید بر این‌که قیمت تمام‌شده آب در هر هزار لیتر حدود 1200 تومان است گفت: شرکت آبفا برای این میزان آب که به شهروندان می‌دهد، فقط 450 تومان دریافت می‌کند.
مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام در نشستی که با حضور نمایندگانی از بازرگانی فدراسیون روسیه در فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، علاقه‌مندی خود را برای حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور روسیه در این منطقه اعلام کرد و گفت: با نیازسنجی‌های صورت‌گرفته توسط خود شرکت‌های سرمایه‌گذار، بازار فروش محصولات و تولیدات آنها در کشور وجود دارد و حتی‌ امکان صادرات نیز به سایر کشورها هست.

در جست‌و‌جوی صاحبخانه منصف

رئیس اتحادیه املاک کرج: بازار اجاره‌بها همچنان ملتهب است و شاید پویش صاحبخانه خوب بتواند وضعیت را متعادل کند
مسکن
«از رهن و اجاره انواع ملک با قیمت نامتعارف و خارج از توان مردم معذوریم». این جمله‌ای است که این روزها روی شیشه برخی از مشاوران املاک نوشته شده است و تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. مشاوران املاکی که به پویش صاحبخانه خوب پیوستند تا بتوانند هموطنان خود را در یافتن خانه‌ای مناسب با وضعیت اقتصادی‌شان یاری کنند.
PDF سه‌شنبه 15 مرداد 1398
کوتاه البرز
مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز با بیان این‌که فرونشست زمین در البرز به دلیل برداشت از منابع آب زیرزمینی رخ می‌دهد، گفت: فرونشست در نقاط شهری مانند مهرشهر، کمالشهر و محمدشهر به 4 تا 6 سانتی‌متر رسیده است.
مدیرکل استاندارد البرز با تأکید بر این‌که شهروندان از مصرف مواد غذایی بدون نشان استاندارد خودداری کنند، گفت: مصرف‌کنندگان به علامت استاندارد، پروانه بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.