09
پنج شنبه 17 فروردین 1402
شماره 8743
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فلافل؛ از اهواز تا نیویورک

غذاهای خیابانی یا فود استریت‌ها در بیشتر شهرهای ایران ریشه تاریخی دارند؛ به‌ویژه در شهرهای جنوبی که صرف غذا در خیابان با داشتن سابقه دیرینه، به یک خرده‌فرهنگ تبدیل شده است.
ویژه
آرامش خانه قدیمی حاج‌رضا حاجی‌یوسفی و بانو جلالی، برای همه کسانی که از شلوغی و ازدحام محله تیردوقلو عبور می‌کنند، یک غنیمت بزرگ است.
یکی از جوانان توانمند در زمینه بازی‌های دیجیتال است که توانسته در سن 30سالگی به دستاوردهای مهمی در این زمینه برسد.
شاید باورتان نشود که در فاصله کمتر از نیم ساعت از ایستگاه متروی تهرانپارس، شلوغی و هوای آلوده پایتخت جایش را به منظره کوه و دشت و یک نفس هوای پاک می‌دهد.
در این روزهای سخت و دشوار اقتصادی هستند افرادی که به‌جای حفظ و افزایش سرمایه خودشان، دغدغه همسایگان و هموطنانی را دارند که گذران زندگی برایشان سخت و ایام به کام‌شان تلخ شده است.
مؤسسه خیریه بهار خرمشهر یکی از پایگاه‌های خدماتی است که بااراده و تلاش جمعی از زنان رزمنده، ایثارگر، جانباز و خانواده‌های شهدای خرمشهری به‌منظور کمک به توسعه و بازسازی خرمشهر و فقرزدایی پایه‌گذاری شده است.
مجموعه‌ای از راهروهای پیچ در پیچ، طاق‌های ضربی، گنبدها و... را در دل خود جای داده که هر یک با دقت زیادی ساخته شده‌اند و زیبایی آنها نگاه هر رهگذری را به‌خود جلب می‌کند.

مردم به ما قدرت می‌دهند تا پای کار بمانیم

خواهر شهید جهان‌آرا، مؤسس خیریه‌ای است که عزمی جدی برای فقرزدایی دارد
شهید محمدعلی جهان‌آرا یکی از چهره‌های مقاومت کشور در جنگ ایران و عراق بود که در سال‌های اول مسئولیت فرماندهی سپاه خرمشهر را برعهده داشت و برای مردم این سرزمین از هیچ تلاشی کم نگذاشت.
مثل یک رنگین‌کمان هفت‌رنگ

مثل یک رنگین‌کمان هفت‌رنگ

برخی جاذبه‌های طبیعی دنیا با تعاریف اغراق‌آمیز هم قابل توصیف نیستند و انسان از تماشای آنها مبهوت می‌شود.
امید کودکان کار
امید کودکان کار
نام خیّر و نیکوکار که می‌آید، بیشتر ما یاد موسفیدکرده‌هایی می‌افتیم که دستگیر نیازمندان هستند و قدم در راه خیر گذاشته‌اند.
روی تابلوی مدرسه صبح رویش، نه عنوان خیریه نوشته شده، نه عنوان کودکان کار. اهالی داوطلب اداره این مدرسه بیشتر از هر چیز به عزت‌نفس و کودکی سالم بچه‌ها اهمیت می‌دهند.

تلاش به وسعت ایران

مؤسسه خیریه نیکان ماموت یکی از مؤسسه‌های خیریه‌ای است که با اراده و تلاش جمعی از خیران با هدف کمک به نیازمندان و فقرزدایی در جامعه پایه‌گذاری شده است.

سرگرمی با درونمایه پرورشی

بانو کاکا و گروهش تا‌کنون چند بازی‌ آموزشی طراحی کرده‌اند که هریک حاوی ایده‌ای خلاقانه است که تا حد زیادی، مشکلی را برطرف کرده و باتوجه به نیاز کودکان و علاقه آنها با محوریت آموزش بازی‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

ریه تنفسی قلب تهران

در دل شلوغی پایتخت، میان ساختمان‌های سربه‌فلک‌کشیده و هوای خاکستری، وجود بوستان شهر برای تنفس هوای پاک عجیب می‌چسبد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
یکی از سنت‌های ما ایرانیان نذرکردن برای رهایی از گرفتاری‌هاست.
فعالیت برخی مؤسسه‌های خیریه، مصداق ضرب‌المثل «یاد‌دادن ماهیگیری به جای ماهی‌دادن» است.
«ژان باتیست تاوِرْنیه» که در سال‌1689درگذشت، یکی از مشهورترین جهانگردان و بازرگانان فرانسوی بود که در عصر صفوی بارها به ایران و مشرق‌زمین سفر کرد.