09
پنج شنبه 5 آبان 1401
شماره 8623
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درباره دنیای انیمیشن ایرانی

یادداشت
اگر جزو متولدین دهه‌های 50 و 60 باشید، حتماً یادتان مانده است که تلویزیون گاهی که می‌خواست برنامه پخش کند، یک‌سری تصاویر کارتونی را به‌طور ثابت جلوی دوربین نشان می‌داد و عده‌ای نیز یا نریشن می‌گفتند یا صداپیشگی آن را انجام می‌دادند.
ویژه
انیمیشن فیلشاه در سال1396 منتشر شد.
از معمول‌ترین و مرسوم‌ترین کارهایی که در حوزه خرید و فروش اموال منقول انجام می‌شود، خرید و فروش خودرو است.
با شروع فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا، استفاده از نوشیدنی‌های گرم بیشتر می‌شود.
گل خانه
فصل که عوض می‌شود، مقصد سفرها هم باید تغییر کند.
ورود به عرصه گزارشگری در سال‌های نه چندان دور اینگونه نبود که در آزمون‌های ساده نمره قبولی بگیرید و در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه رویدادهای مهم داخلی و خارجی را گزارش کنید.
«سید اقبال واحدی» از مجریان باسابقه، محبوب و خاص تلویزیون است که چند دهه با برنامه‌هایی چون «صبح بخیر ایران» مهمان خانواده‌های ایرانی می‌شود.

انیمیشن‌سازی در ایران از خودروسازی جلوتر است

محمد خیراندیش، کارگردان انیمیشن «پسر دلفینی» از موفقیت در اکران بین‌المللی و داخلی می‌گوید
محمد خیراندیش برای طرفداران دنیای انیمیشن نام آشنایی است، چه آنها که تماشاگر انیمیشن بوده‌اند چه آنها که به‌عنوان هنرآموز، در این سال‌ها سر کلاس‌های او نشسته‌اند اما حالا بعد از موفقیت‌های عجیب و غریب تازه‌ترین ساخته او یعنی انیمیشن «پسر دلفینی»، نگاه‌ها به صنعت انیمیشن‌سازی ایران معطوف شده است.
خمیازه‌های روزهای کوتاه پاییز

خمیازه‌های روزهای کوتاه پاییز

چرا روزها احساس خستگی و خواب‌آلودگی داریم؟
خمیازه‌های پشت‌سر‌هم و احساس خستگی، بی‌انرژی‌بودن و تمایل به یک‌جا نشستن و هیچ‌کاری نکردن، احساس نیاز مداوم به خواب و استراحت، بی‌حوصلگی و عقب‌انداختن کارها و خلاصه انواع نشانه‌های کسالت و خستگی، اختلالات شایعی است که این روزها خیلی‌ها آن را تجربه می‌کنند.
مردی که امپراتور قهوه شد
مردی که امپراتور قهوه شد
حتماً تا به حال نام کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس به گوشتان خورده است؛ بزرگ‌ترین زنجیره کافی‌شاپ دنیا که طرفداران زیادی دارد. هاوارد شولتز، مردی که استارباکس را به موفقیتی بزرگ رساند.
وقتی صحبت از کشور آرژانتین به میان می‌آید، خیلی‌ها ناخودآگاه یاد فوتبال و اسطوره‌های فوتبالی مثل دیه‌گو مارادونا یا لیونل مسی می‌افتند.

عطای ورزش

اگر از قدیمی‌های ورزش ایران سراغ بهترین گزارشگر سال‌های قبل از پیروزی انقلاب را بگیرید بدون تردید از عطاالله بهمنش نام می‌برند که پیر دیر گزارشگری و ژورنالیسم ورزشی بود.

در جست‌وجوی تبهکاران

تقابل دزد و پلیس و مجرم و مأمور قانون همیشه یکی از موضوعاتی است که به‌دلیل هیجانی که دارد، بیننده را به‌خود جذب می‌کند.

معماهای حل نشده

سفر از روزگار قدیم با رنج عجین بوده. نشان به آن نشان که رنج سفر در فرهنگ ایرانی گاهی به ضرب‌المثل بدل شده اما در جای دیگری می‌بینیم که سعدی شیرین سخن ماجرای سفر را به فال نیک گرفته و گفته بسیار سفر باید تا پخته شود خامی!
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
ممکن است با شنیدن نام آتشکده یاد جاذبه‌های گردشگری یزد بیفتید.
کشف حقایق تاریخی و کسب اطلاعات درباره گذشته همیشه جذاب است.
در اعصار گذشته تاکنون یکی از امور و پدیده‌های اجتماعی پسندیده و فرخنده  بین مردم، اقشار و جوامع بشری، دادن هدیه به یکدیگر بوده و این امر معطوف به فطرت بشری است .