• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 آبان 1401
کد مطلب : 175193
+
-

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های ایرانی

فیلشاه

سال 1396-هادی محمدیان
انیمیشن فیلشاه در سال1396 منتشر شد و به سرعت توانست در فهرست پرفروش‌ترین‌های اکران راه پیدا کند. این انیمیشن توانست پس از 7هفته نمایش، رکورد فروش تاریخ پویانمایی ایران را بشکند. داستان فیلشاه در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «فیلشاه» بسیار دست و پا چلفتی است.

فهرست مقدس

سال 1394-محمد‌امین همدانی
فهرست مقدس یکی از انیمیشن‌های پرفروش سینمای ایران است که در جشنواره‌های داخلی و خارجی هم مورد‌توجه قرار گرفته است. این انیمیشن بهترین اثر جشنواره فجر سال1394شد و در جشنواره مادرید سال2016هم به‌عنوان برگزیده انتخاب شد. فهرست مقدس روایتگر یک داستان تاریخی است که ماجرای آن در شهر نجران کشور یمن می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام برمی‌گردد.

شاهزاده روم

سال 1393-هادی محمدیان
شاهزاده روم موفق شد با استقبال 5/1میلیونی مخاطبان و فروش 5میلیارد تومانی در گیشه سینماها به سومین فیلم پرفروش سال94تبدیل شود. «شاهزاده روم» داستان عاشقی و دلدادگی شاهزاده‌ای پاکدامن مسیحی به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. این پرنسس مسیحی پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان درمی‌آید، مادر منجی بشریت می‌شود.

ناسور

سال -1395عبدالله دالوند
ناسور یکی از آثار پرفروش صنعت انیمیشن ایران است که برگزیده جشنواره نجف شده است. این انیمیشن در سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر هم نامزد بهترین انیمیشن بوده است. واقعه کربلا بخش زیادی از داستان «ناسور» را دربرمی‌گیرد.داستان در واقع از زمانی آغاز می‌شود که پس از نبرد کربلا، قیس‌بن‌مالک، عبیدالله ‌بن حر را به همراه یک نفر از سپاه یزید دستگیر می‌کند و آنان ماجرای پشیمانی خود را تعریف می‌کنند.

رستم و سهراب

سال 1392-کیانوش دالوند
انیمیشن رستم و سهراب جزو آثار موفقی است که روسیه و امارات حق پخش آن را خریده‌اند. در ماجرای این اثر، رستم در پی یافتن اسب گمشده خود یعنی رخش، به شهر سمنگان پا می‌گذارد و در نهایت دل در گرو عشق تهمینه، شاهزاده زیباروی سمنگانی می‌سپارد اما تقدیر چیز دیگری می‌خواهد و رستم برای کمک به میهنش، پیش از تولد فرزند خود مجبور به ترک سمنگان و رفتن به جنگ می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید