09
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
شماره 8486
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درخشش بی‌نظیر در دنیای مردانه سیاست

رسیدن به‌عنوان نخستین زنی که در یک کشور مسلمان نخست‌وزیر شده، نام بی‌نظیر بوتو را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد.
ویژه
خیلی‌ها نمی‌دانند نادرشاه افشار پادشاه ایران، پایتخت حکومتش شهری در نزدیک مشهد بوده است؛ شهری با قدمتی هزارساله که مکانی جذاب برای یک سفر گردشی و تاریخی برای گردشگران داخلی و خارجی است.
بیشتر ما جزو کسانی هستیم که دوست داریم کسب‌وکاری را شروع کرده و در آن به موفقیت برسیم. دوست داریم که از میوه‌های این درخت موفقیت، هم خودمان و هم اطرافیان و هم جامعه بهره‌مند شود.
در پایان‌ماه مبارک رمضان مردم مسلمان و به ویژه روزه‌داران عید فطر را به‌عنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان جشن می‌گیرند. یکی از ویژگی‌ها و آداب و رسوم مخصوص عید فطر پختن و پخش غذاها و خوراکی‌های مخصوص این روز است.
ماجرای افول و نزول تدریجی امجدیه به‌عنوان نخستین استادیوم ورزشی پایتخت یکی از داستان‌های تراژیک دوران ما به شمار می‌آید.
در این ستون قصد داریم هر هفته اطلاعات کوتاه و مختصری از برخی نکات کلیدی و کاربردی که ممکن است در سفرها کاربرد داشته باشد ارائه بدهیم...
البته هستند کارگردان‌ها و هنرمندانی که دغدغه ساخت محصولات و تولیدات هنری برای کودکان و نوجوانان را دارند.

بازی در نقش منفی عیب و عار نیست

سیدجواد هاشمی: بازیگرانی هستند که برای امرار معاش با کلاه و عینک آفتابی مسافرکشی می‌کنند
سیدجواد هاشمی هرچند سوپراستار و نقش اول فیلم‌ها و سریال‌ها نیست، اما از چهره‌های مطرح و محبوب سینما و تلویزیون به‌شمار می‌رود که مخاطبان و دنبال کننده‌های زیادی دارد.
روحی که جسم را بیمار می کند

روحی که جسم را بیمار می کند

تا وقتی نام یک بیماری مشخص و آشناست، لااقل نگرانی درباره ناشناخته‌بودن آن وجود ندارد و فردی که به آن بیماری مبتلا شده، امیدوار است که راه‌های درمانی،  او را از دام بیماری نجات دهد.
همه‌‌چیز از یک قصیده شروع شد
همه‌‌چیز از یک قصیده شروع شد
قریب به اتفاق کسانی که اتفاقات فوتبال روز دنیا را رصد می‌کنند خوب می‌دانند که بارسلونا، یکی از ثروتمندترین و درعین حال پرافتخارترین تیم‌های اروپا از ایالت کاتالونیا برخاسته و حالا به‌عنوان نماد استقلال‌خواهی در این کشور شناخته می‌شود.
ته‌لهجه شیرازی هنوز از جملاتش قابل تشخیص است، هرچند این سال‌ها دیگر سخت می‌تواند حرف بزند. ویکتوریا دانشور، تنها خواهر باقی‌مانده از میان 6فرزند پدر و مادرش، این روزها 95ساله است و حافظه‌اش مثل یک دفتر خاطرات قدیمی، هنوز پر از یادهای مانده از روزگاران دور است.

10فرمان حرفه‌ای بودن

هر کسی کاری و شغلی دارد و هر کسی، سال‌ها وقت می‌گذارد در کار و حرفه‌اش به تخصص و درخشش برسد.

سلام شیرین به عید شیرین

چیزی تا عید سعید فطر باقی‌نمانده است. خوردن و پخش کردن شیرینی و شکلات در محل و بین در و همسایه یکی از رسم‌های این عید و جشن بزرگ مسلمانان است.

پدر فوتبال ایران

در تاریخچه فوتبال کشور از حسین صدقیانی به‌عنوان کسی که پایه‌های این رشته ورزشی را در ایران بنا کرد، نام برده‌اند. فوتبال از زمان حضور انگلیسی‌ها در شهرهای جنوبی وارد ایران شد اما کسی که تشکیلاتی به نام تیم‌های ملی را سر‌و‌شکل داد و برای نخستین‌بار در قامت سرمربی روی نیمکت تیم تازه شکل گرفته ایران نشست حسین صدقیانی بود.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
فیلم شهر گربه‌ها به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی در سال 98ساخته شد. این فیلم با برخورداری از فضایی موزیکال و شاد یکی از فیلم‌های پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان به‌حساب می‌آید.
پای صحبت گردشگران حرفه‌ای که بنشینید حتماً از آرامش به‌عنوان فلسفه اصلی سفر به نقاط دور و نزدیک دنیا نام می‌برند و با این پیش فرض «ونیز» را به‌عنوان یکی از آرام‌ترین شهرهای دور دنیا به شما معرفی می‌کنند.
نام سیمین دانشور به‌عنوان نخستین داستان‌نویس زن ایرانی در ادبیات کشورمان ثبت شده است. اهالی ادبیات حتماً قبول دارند که تا سال‌ها، مردان دنیای نویسندگی را تسخیر کرده بودند و حتی نویسندگان زن موفق، ترجیح می‌دادند کتاب‌هایشان را با نام مردانه منتشر کنند.