08
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
شماره 8486
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با اینکه هنوز اواسط بهار هستیم و تا تابستان نزدیک به 2 ماه فاصله داریم، اما گرمای هوا تابستان زودرس را برایمان به ارمغان آورده و الان بالای هر پشت بامی را که نگاه کنید، مردانی را می‌بینید که یا در حال تعویض پوشال کولر هستند یا تا کمر توی اتاقک آبی رنگ رفته و در حال تمیزکاری‌اند.
گفتیم پراید؛ ناگهان اوج گرفت / از «جاده‌کرج» به آسمان اوج گرفت
«... و زنم سیمین دانشور است که می شناسید. اهل کتاب و قلم و دانشیار رشته زیباشناسی و صاحب تالیف‌ها و ترجمه های فراوان. و در حقیقت نوعی یار و یاور این قلم. که اگر نبود چه بسا خزعبلات که به این قلم در آمده بود.»  بدیهی است که این جمله ها را جلال آل احمد گفته است.
در آستانه
آنها به پایان نمی‌رسند، نه آن زمان که مُهر «قبول» پای کارنامه شاگردان‌شان نقش می‌بندد و نه آن هنگام که لمس کاغذ حکم بازنشستگی، مردمک چشم‌هاشان را ‌تر می‌کند.
خاورمیانه را آفرید از روی چشم‌های شرقی‌ات؛ پرآشوب، رنجور، خسته، زیبا از روزی که پیرچشمی گرفته‌ام دیگر به این شعر رفیق مان هم شک دارم.
هرسال وقتی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد، بی‌هیچ‌شک نخستین‌ قبله مسلمانان در ذهن تداعی می‌شود.

اول آخر

دیوارهای راز، پیچ های روزی/ محله عودلاجان
قلب‌های شکسته «غمگین‌گرام»

قلب‌های شکسته «غمگین‌گرام»

هنوز از پایین کشیده شدن کرکره اینستاگرام در برخی کشور‌ها چند روزی نگذشته بود و اشک اینفلوئنسر‌های کشور‌های یاد‌شده هنوز به پهنای صورتشان نرسیده بود که خبر آمد در گرامیداشت جای خالی این عزیز از دست رفته _اینستاگرام _ یک اپلیکیشن جدید به نام _سد‌گرام_ sadgram به معنی غم‌سنج _بر همان وزن _ به بازار فضای مجازی آمد.
فراخوان
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
ریودوژانیرو: اگر ملاک وفاداری کارمند‌ها به شرکتی که در آن کار می‌کنند را به عوض نکردن شغل طی سال‌های متمادی بدانیم، مردی 100ساله در برزیل که  84 سال و 45روز تمام فقط برای یک شرکت کار کرده، وفادار‌ترین کارمند جهان است.