• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159437
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/شهر گربه‌ها


فیلم شهر گربه‌ها به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی در سال 98ساخته شد. این فیلم با برخورداری از فضایی موزیکال و شاد یکی از فیلم‌های پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان به‌حساب می‌آید. در این فیلم مجموعه‌ای از بازیگران مشهور سینما ایفای نقش کرده‌اند وهمین موضوع باعث شد تا این فیلم نه‌تنها مورد توجه کودکان و نوجوان قرار گیرد بلکه بزرگسالان هم از آن استقبال کنند.

تورنادو

فیلم «تورنادو» یکی دیگر از فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان است که سیدجواد هاشمی نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. این فیلم فانتزی در سال 97و با نقش‌آفرینی بازیگران مطرحی مانند اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر و... ساخته شد. فیلم تورنادو، چهارمین فیلم بلند سینمایی سیدجواد هاشمی در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

آهوی پیشونی‌سفید

 فیلم «آهوی پیشونی سفید» یک فیلم خانوادگی به نویسندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی است. این فیلم در مهرماه سال ۹۱ اکران و با استقبال خوب مردم مواجه شد. این فیلم نخستین اثر سینمایی سیدجواد هاشمی است و با خلق آن توانست تجربه خوبی را در حوزه کودکان ونوجوانان رقم بزند. یکی از ویژگی‌های شاخص این فیلم بهره‌مندی از شخصیت‌های قدیمی و معروف ایرانی ازجمله خاله سوسکه و آقاموشه، 
آهوی پیشونی سفید و...  در داستان آن است.

پیشونی سفید 2

یکی دیگر از فیلم‌های سیدجواد هاشمی در حوزه کودک و نوجوان فیلم «پیشونی سفید 2»است که در سال 96ساخته شد. در این فیلم سیدجواد هاشمی در کنار کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده دارد. در این فیلم بازیگرانی مانند ترلان پروانه، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، محمدرضا شریفی‌نیا، ارسلان قاسمی و دیگر بازیگران مطرح ایفای نقش کرده‌اند. فیلم پیشونی سفید 2در سال 97در سینماها به اکران درآمد. این فیلم جزو فیلم‌های پرهزینه سینما قرار دارد.

پیشونی سفید 3

فیلم «پیشونی سفید 3» فیلم دیگری از سیدجواد هاشمی در حوزه کودک و نوجوان است که کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. این فیلم در ادامه فیلم پیشونی سفید 2ساخته شده است. در این فیلم پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امـیر غــفـار مـنـش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی و حسام نواب صفوی به هنرمندی پرداخته‌اند.

  دختری در قطار

«دختری در قطار» یکی از جذاب‌ترین رمان‌هایی است که هم در زمینه‌ جنایی و پلیسی و هم در زمینه‌ روانشناسی حرف‌هایی برای گفتن دارد. پائولا هاوکینز با نوشتن داستان دختری در قطار به سرعت در تمام دنیا شناخته شد. شخصیت‌پردازی پائولا هاوکینز برای این رمان، یک شاهکار به تمام معناست. ریچل یک دختر دائم‌الخمر که خود را تنها و شکست‌خورده می‌داند، از پشت پنجره‌‌ قطار به زندگی مردم خوشبخت نگاه می‌کند و به حال و روزشان غبطه می‌خورد. شوهرش که به‌خاطر بچه‌دار‌نشدن ریچل او را ترک کرده و حالا با معشوقه‌اش زندگی می‌کند، حالا با زن همسایه سر و سری پیدا کرده است و... .کتاب را انتشارات کوله‌پشتی منتشر کرده است.

  راننده تاکسی

«راننده تاکسی» از بهترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی است. این فیلم درباره مرد جوانی به‌نام تراویس بیکل است؛ سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا که در ویتنام خدمت کرده است و پس از بازگشت به نیویورک دچار بی‌خوابی می‌شود. تراویس برای گذران زندگی و پرکردن وقتش شب‌ها مسافرکشی می‌کند. او از سبک زندگی مردم و فساد رایج در خیابان‌های شب بیزار است و حالت روحی نامتعادلی که به‌خاطر بیماری‌اش پیدا کرده است در کنار این احساس تنفر، او را متقاعد می‌کند که تا خودش دست‌به‌کار نشود، وضع هیچ تغییری نخواهد کرد و برای آنکه تغییری ایجاد کند، دست به خشونت می‌زند. پل شریدر که فیلمنامه این اثر را نوشته است، در مصاحبه‌ای مطرح کرده بود که کتاب «یادداشت‌های زیرزمینی» اثر داستایوفسکی، یکی از منابع الهام او بوده است.

  درون و بیرون

انیمیشن فلسفی «درون و بیرون» در ذهن دختربچه 11‌ساله‌ای به نام رایلی می‌گذرد که در آن، احساسات مختلف سعی می‌کنند او را به حضور در سانفرانسیسکو عادت دهند. این احساسات عبارتند از: شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت)، ترس (بیل هیدر)، خشم (لویس بلک) و نفرت (میندی کالینگ). این انیمیشن متأثر از اضطراب‌های کودکی پیت داکتر، کارگردان فیلم است و روایتی است از احساسات و تأثیر آن بر انسان. جالب است بدانید روانشناسان بسیاری در این فیلم همکاری کرده‌اند که تأثیر زیادی در نشان‌دادن احساسات مختلف به بیننده داشتند. این انیمیشن به قدری رنگارنگ و زیباست که مخاطبان کم‌سن و سال را هم با خود به خوبی همراه می‌کند. ازجمله افتخارات این انیمیشن می‌توان به جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین انیمیشن اشاره کرد.

  اسپانیا؛ سرزمین و مردم

در بازار کتاب ایران کتاب‌های زیادی درباره تاریخ پر فراز و نشیب اسپانیا منتشر شده اما «اسپانیا؛ سرزمین و مردم» یک کتاب مرجع است که همه اطلاعات لازم درباره سرزمین اسپانیا را در دسترس مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب 188صفحه‌ای که در قطع جیبی منتشر شده به توصیف کشور اسپانیا می‌پردازد و شامل فصل‌هایی تحت عنوان «سرزمین و اقلیم»، «در عرصه روزگار»، «زندگی و مردم»، «سیاست و حکومت»، «اقتصاد و معیشت»، «فرهنگ و هنر» و «سفر و گردشگری» است. یکی از فصل‌های این کتاب که سفر و گردشگری نامگذاری شده مخاطب را با جاذبه‌های طبیعی اسپانیا آشنا می‌کند. کتاب اسپانیا؛ سرزمین و مردم در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده و از سری کتاب‌های به‌اصطلاح جهان‌نما به‌شمار می‌رود که با هدف ترغیب جوانان به شناخت دنیای پیرامونشان روانه بازار شده است.

  اسپانیا از آسمان

کشور اسپانیا مملو از بناهای تاریخی است و شاهکارهای معماری اسلامی در این کشور طرفداران بسیاری دارد. مستند «اسپانیا از آسمان» با همین رویکرد یعنی مرور بناهای تاریخی ساخته شده و علاوه بر این بیننده را با جاذبه‌های طبیعی این کشور آشنا می‌کند. این مستند همانطور که از نامش پیداست با بهره‌گیری از تصاویر هوایی به معرفی و بررسی موقعیت جغرافیایی، پوشش گیاهی و حیات جانوری و جذابیت‌های طبیعی اسپانیا می‌پردازد. بناهای تاریخی به‌خصوص بناهایی که در دوره حاکمیت مسلمانان در این کشور ساخته شده جزو میراث فرهنگی این کشور به‌شمار می‌رود و برای گردشگران خارجی جذابیت زیادی دارد. این مستند در 3 قسمت 50دقیقه‌ای ساخته شده و دوبله فارسی هم کار مخاطب ایرانی آن را آسان کرده است. اگر می‌خواهید با بناهای مجلل و باستانی اسپانیا آشنا شوید تماشای این مستند را از دست ندهید.

  هزارتوی پن

«هزارتوی پن» بدون شک یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های «گی‌یرمو دل تورو» کارگردان مشهور مکزیکی است که آثار قابل توجهی به زبان اسپانیایی ساخته است. ماجراهای این فیلم در اسپانیا به‌وقوع می‌پیوندند و به تابستان سال 1944یعنی 5سال بعد از جنگ داخلی اسپانیا مربوط می‌شود. داستان فیلم از این قرار است که دخترخوانده جوان افسر ارتش به درون یک دنیای خیالی و فریبنده فرار می‌کند و با ماجراهای عجیب و هیجان‌انگیزی مواجه می‌شود که بستر اصلی فیلم را تشکیل می‌دهند. این فیلم که محصول سال 2006است بارها از سوی منتقدان تحسین شده و 3جایزه اسکار و 3جایزه بفتا را از آن خود کرده است. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش درآمد و پس از پخش با تشویق 20دقیقه حاضران مواجه شد.

  ساعت‌ها

این رمان، داستان 3زن از 3‌نسل را در یک روز اما در سال‌های مختلف روایت می‌کند؛ زنانی که هر کدام به نوعی، از داستان «خانم دالاوی»، اثر ویرجینیا وولف، تأثیر پذیرفته‌اند. این سه زن که به‌شدت از نظر شخصیت و سبک زندگی با هم متفاوت هستند، روند یکسانی از اتفاقات را تجربه می‌کنند. روز هر سه نفر آنها، با امید به انجام کاری آغاز می‌شود. در سال 1923خانم ویرجینا وولف در حال نوشتن کتابش است. در سال 1949خانم براون در حال خواندن کتاب خانم دالاوی است و همزمان مراسم تولد همسرش را ترتیب می‌دهد. در سال 1998نیز زنی مشغول ترتیب‌دادن جشن بزرگداشت برای دوستش ریچارد است. ریچارد نام او را خانم دالاوی گذاشته است. کتاب را نشر نیماژ منتشر کرده است.

  دلیر

یک دختر تیرانداز ماهر به نام مریدا در زندگی راه خود را دنبال کرده و از ارزش‌های اسکاتلند دفاع می‌کند. گرچه او به‌دنبال کمک است اما نه‌تنها کمکی دریافت نکرده بلکه طرد می‌شود. انیمیشن «دلیر» داستان شاهزاده‌خانم اسکاتلندی است که والدینش تصمیم می‌گیرند برای او همسری برگزینند و سنت‌های سرزمینشان را به‌جای آورند. انیمیشن دلیر را باید انیمیشن اولین‌ها نامید؛ زیرا علاوه بر آنکه کارگردانش چپمن نخستین زنی است که موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن بلند از آکادمی اسکار شده است، این نخستین اثر پیکسار است که قهرمان آن زن است. در یک دنیای مردانه که ملاک برتری، قدرت بازو و جنگاوری است، در واقع قهرمان و محورهای اصلی داستان، یک مادر و دختر هستند که به‌رغم اختلافاتی که وجود دارد با همدلی و همفکری سرزمینشان را از جنگ و تفرقه نجات می‌دهند.

  رادیو شنبه

پادکست رادیو شنبه، آخرین اخبار در رابطه با استارت‌آپ‌های ایرانی را هر شنبه در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد. مخاطبان اصلی این پادکست اغلب کسانی هستند که قدم در راه شروع یک استارت‌آپ نهاده و خود را در آغاز مسیر می‌بینند و یا افرادی هستند که استارت‌آپ خود را آغاز کرده و تمایل دارند به وسیله این پادکست حرف‌ها و سخنان مدیران و افراد موفق این حوزه را بشنوند و از تجارب آنها استفاده کنند. در قسمت ششم این پادکست می‌توانید روایتی زنانه را بشنوید. در این قسمت که با عنوان روایت زنان موفق؛ مریسا مایر، منتشر شده، از داستان زندگی زنی روایت می‌شود که جزو مدیران ارشد گوگل بوده و به مدیرعاملی یاهو نیز رسیده است؛ زنی که علاوه بر موفقیت‌ها، شکست‌های بزرگی را نیز تجربه کرده است.

   آذر و امجدیه

بخشی از ماجراهای اصلی این کتاب به استادیوم امجدیه و بازیکنان فوتبال مربوط می‌شود. کتاب «آذر و امجدیه» مملو از نام‌هایی است که در دهه40جزو بازیکنان شاخص تیم ملی فوتبال ایران بوده‌اند؛ نام‌هایی مثل «همایون بهزادی»، «عزیز اصلی»، «پرویز دهداری»، «محراب شاهرخی» و... که در آغاز کتاب از آنها یادشده و تصاویرشان روی جلد و در پایان‌بندی کتاب به چشم می‌خورد. بعید است کسی در آن سال‌ها زیسته باشد و با خواندن آذر و امجدیه در حال و هوایی نوستالژیک قرار نگیرد. البته بخشی از وجه نوستالژیک کتاب هم به فیلم‌ها و کتاب‌هایی برمی‌گردد که در آن سال‌ها طرفدار داشتند؛ کتاب‌هایی مثل «سارتر» و فیلم‌هایی مثل «شکوه علفزار»، «اسپارتاکوس» و «بن هور» و... که راوی از آنها نام می‌برد.

   خاطرات علی‌اکبر ناطق‌نوری

نام امجدیه با رویدادهای بحبوحه انقلاب اسلامی هم گره خورده و تجمع سلطنت‌طلب‌ها در این ورزشگاه یکی از اتفاقات مهم آن روزهای پرالتهاب است. بخشی از کتاب خاطرات علی‌اکبر ناطق‌نوری که به کوشش مرتضی میردار از طرف مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده به این اتفاق اختصاص دارد. علی‌اکبر ناطق‌نوری در بخشی از کتاب خاطراتش می‌گوید: «کمیته استقبال که شکل گرفته بود، امام اعلام کردند که می‌آیم. در این میان یک‌سری شلوغی‌ها در تهران شد و این شلوغی‌ها را خود دستگاه راه می‌انداخت تا انقلابیون را متهم به خشونت‌گرایی کند. عده‌ای از سلطنت‌طلبان برای حمایت از بختیار در امجدیه جمع شده بودند. آقای بهشتی به من فرمودند: آقای ناطق! شما برو آنجا. ممکن است انقلابی‌ها جلوی امجدیه جمع شوند و درگیری میان طرفداران بختیار و انقلابی‌ها به‌وجود بیاید و این خواست دولت بختیار است و نباید چنین اتفاقی بیفتد.»

   جام‌جهانی در جوادیه

ماجراهای این کتاب داوود امیریان در محله جوادیه تهران رقم می‌خورد. 2نوجوان از محله جوادیه که به‌دنبال جایی برای بازی فوتبال در تابستان می‌گردند به‌طور اتفاقی با پسر سفیر کانادا در ایران آشنا می‌شوند. یکی از این نوجوان‌ها به نام سیاوش که به زبان انگلیسی آشناست به «الکس» فارسی یاد می‌دهد. الکس که می‌داند سیاوش قصد دارد یک دوره مسابقه فوتبال در محله برگزار کند پیشنهاد می‌دهد که فرزندان کارمندان سفارت کانادا هم به‌عنوان یک تیم در این مسابقات شرکت کنند. پس از موافقت سیاوش، تیمی هم از فرزندان کارکنان سفارت کانادا در این مسابقات ثبت‌نام می‌کنند. از طرفی کارگران نوجوان افغانستانی هم یک تیم تشکیل می‌دهند و به این ترتیب یک جام‌جهانی فوتبال نوجوانان در محله جوادیه برگزار می‌شود.

  تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم

می‌گویند قدمت زولبیا و بامیه به زمان قاجار می‌رسد؛ چنان‌که نقل قولی از مظفرالدین شاه وجود دارد که: «ماه رمضان هم نمی‌آید بامیه سیری نوش جان کنیم.» داستان مظفرالدین قاجار و هوس زولبیا و بامیه را جعفر شهری در کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» تعریف کرده است و این‌طوری است: «مظفرالدین شاه غیروقت می‌گفته کی‌ماه رمضان می‌آید زولبیا و بامیه‌ای بخوریم. چنان که می‌گفته نوروز بیاید پلو بخوریم و قربان زمستان که برای فقیر و غنی یکسان است...» البته زولبیا و بامیه آن‌موقع شیرینی‌های نسبتاً جدیدی بوده‌اند در جامعه سنتی ایران چون از نظر تاریخی طبخ و مصرف این شیرینی‌ها احتمالاً از زمان ناصرالدین قاجار مرسوم شده و امروزه یک پای ثابت همه رمضان‌های ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

  Chocolat (شکلات)

اگر خیلی به شکلات علاقه دارید، فیلم سینمایی Chocolat به کارگردانی لاسه هالستروم (۲۰۰۰) خاص شماست. فیلم Chocolat که براساس رمانی به همین نام نوشته جوآن هریس ساخته شده، بازیگرانی از قبیل جانی دپ، ژولیت بینوش، آلفرد مولینا، جودی دنچ و کریان ماس را در خود می‌بیند. این فیلم یکی از پرافتخارترین آثار در فهرست ماست که در بخش‌های بهترین بازیگر زن نقش اول، بهترین بازیگر زن نقش مکمل، بهترین موسیقی، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی در مراسم اسکار نامزد شده. گرچه عملکرد درخشان این فیلم در مراسم‌ رسمی و بزرگ دیگری مثل گلدن‌گلوب نیز ادامه داشت تا به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تمام دوران تبدیل شود. جالب است که Chocolat به‌رغم این درخشش‌های بسیار نزد مخاطبان عام کمتر شناخته شده است.

  تغذیه افراد دیابتی

پادکست پزشکی مدیکستو توسط مرکز تخصصی دیابت صبا تأیید شده و تیم دکتر لینک آن را منتشر می‌کند. در این پادکست به تغذیه افراد دیابتی اشاره شده. تصور اکثر مردم در مورد تغذیه افراد دیابتی چیزی شبیه به گرسنگی کشیدن و محرومیت‌های بسیار زیاد در مورد مصرف مواد غذایی است. همین تصور موجب استرس بیمار و حرص و ولع زیاد در مورد گروه شیرینی‌ها یا حتی میوه‌ها شود. درصورتی که بیماران دیابتی با کنترل کردن قند خون خود می‌توانند از تمام گروه‌های غذایی حتی انواع شیرینی و شکلات‌های خوشمزه بهره کامل را ببرند و در کنار مراقبت‌های لازم انواع مواد خوراکی را میل کنند. نکته‌هایی که افراد دیابتی در زندگی خود رعایت می‌کنند، توصیه‌های هستند که همه در زندگی خود باید از آنها پیروی کنند. همانطور که می‌دانید پیشگیری بهتر از درمان است.

  مهره حیاتی

ست گادین جزو چهره‌های شاخص حوزه فلسفه کاری است که انصافاً آموزه‌هایش، با دیگر آموزه‌های این حوزه تفاوت بسیاری دارد. او به خوبی فکر می‌کند و به خوبی آنالیز می‌کند و در حوزه‌های کسب‌وکار و اشتغال و بازاریابی و... نکته‌های بسیار ارزنده‌ای را مطرح می‌کند؛ نکته‌هایی که توجه معروف‌ترین شرکت‌های جهان را به او معطوف کرده است. گادین در این کتاب، به شما می‌آموزد که در جهانی که به‌شدت همه یکدست و معمولی هستند و به‌راحتی قابل جایگزین، چطور غیرقابل جایگزین باشید و نگرشی هنرمندانه به شغل‌تان داشته باشید. این کتاب را نشر آموخته منتشر کرده و برای کسانی که می‌خواهند تبدیل به یک مهره حیاتی در کسب‌وکار و شرکت و سازمان‌شان شوند، بی‌نظیر است.

   قانون 10برابری

کسی هست که در جوانی چیزی ندارد و به‌شدت هم درگیر اعتیادهای مختلف است، طوری که به‌گفته خودش تا ته خط رفته و چیزی نمانده بود که از دنیا هم برود، اما این فرد ناگهان تبدیل به یکی از مولتی‌میلیونرهای جهان شده و زندگی خانوادگی بسیاری خوبی را هم سپری می‌کند. گرانت کاردون حالا جزو سخنرانان و نویسندگان مشهور جهان هم هست. دوست دارید داستان موفقیت او را بدانید؟ کاردون با قانون 10برابری خودش، داستان فوق‌العاده‌ای را که دارد با شما به اشتراک می‌گذارد. این کتاب را انتشارات اندیشه ارشد نشر داده است. اصول و نکته‌های مطرح شده در این کتاب، همان چیزی است که باعث شده تا بخشی از شرکت‌های بزرگ جهان و کارآفرینان معروف شیفته مشاوره‌های این فرد باشند و مدام آموزه‌هایش را دنبال کنند.

   رؤیاهای سوشی جیرو

در کل بازخوانی زندگی کارآفرینان، جاذبه زیادی برای بسیاری از مردم دارد؛ چرا که دوست دارند بدانند چطور افرادی از هیچ، توانسته‌اند امپراتوری‌های بزرگ و برندهای معروف‌شان را بسازند. خاصه اینکه چنین بازخوانی‌هایی، همراه با مستندهای حرفه‌ای و تدوین‌های عالی هم باشد. «رؤیاهای سوشی جیرو» ازجمله این مستندهاست که در سال 2011ساخته شده و سرگذشت کسی را بیان می‌کند که رستورانی معروف و 3ستاره در ژاپن را اداره می‌کند و یکی از سرآشپزهای مطرح جهان محسوب می‌شود. او همیشه اهل تمرین بود و اخلاق کاری و فداکاری منحصر به فردی داشت؛ چیزهایی که باعث شدند تا به این جایگاه برسد. تماشای این مستند چه برای فعالان عرصه صنایع رستوران و غذایی و چه برای دیگران به‌شدت می‌تواند انگیزه‌بخش و امیدافزا باشد.

   گاهی به آسمان نگاه کن

بخشی از فیلم‌های سینمایی حالت ذکر را دارند، یعنی به یادمان می‌آورند که به هر حال روزی خواهیم درگذشت و از این دنیا جدا می‌شویم و تنها ما و اعمال‌مان می‌مانیم. شاید با تماشای این فیلم برای چند ساعتی هم که شده مدام به فکر آخر و عاقبت‌مان بیفتیم. این فیلم که به قلم فرهاد توحیدی نگارش شده، داستان ارواحی سرگردان است که گره‌هایی در زندگی پس از مرگ‌شان دارند. رضا کیانیان، آتیلا پسیانی، هانیه توسلی، احمد آقالو و... بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم سینمایی برداشتی آزاد از رمان «مرشد و مارگاریتا» است. فیلم «گاهی به آسمان نگاه کن» در یک آسایشگاه جانبازان جنگی می‌گذرد و با ارواحی که هر کدام به‌دلیلی به این دنیا برگشتند و تکلیف‌شان مشخص نیست جریان پیدا می‌کند.

   خانه موزه بازار

خانه موزه بازار، بنایی با قدمتی بیش از ۱5۰سال و کتابخانه‌ای که جزو مشهورترین کتابخانه‌های دنیاست، یکی از دیدنی‌ترین عمارت‌های تاریخی ایران به شمار می‌رود. خانه فرهنگ بازار تهران عمارتی قاجاری و متعلق به سلطان بیگم شجاعی، خواهرزن احمد شاه قاجار است که ۶هزار جلد کتاب با موضوع‌های موزه و بازار در آن وجود دارد. درواقع خانه‌موزه بازار با کتابخانه‌اش شهرت جهانی پیدا کرده و جزو ۱۰۰۱ کتابخانه جهان است که باید آن را دید. این مسـئله جدای از معماری زیبـای خانه تاریخی و تالار آینه آن است. بخش‌هایی از این خانه در دوره‌هایی از تاریخ اجاره داده شـده که شهرام ناظری مشهورترین مستأجر این خانه در سال‌های دور بوده اسـت. این بنا در خیابان امیرکبیر، نرسـیده به میدان امام‌خمینی واقع شده است.

  سباستین

منصور ضابطیان را علاقه‌مندان به سفر با سفرنامه‌ها و کتاب‌های جذابش می‌شناسند. او علاقه وافری به سفر و کسب تجربه در این زمینه دارد و همین باعث شده تا علاوه بر سفر به بیشتر نقاط دنیا، آنها را مکتوب هم و در اختیار دیگران بگذارد. یکی از کتاب‌های او که درباره سفر نوشته، «سباستین» است که درباره سفر به کوبا به رشته تحریر درآورده است. در این کتاب ضابطیان به ۳کلمه سیگار برگ، کمونیسم و فیدل کاسترو اشاره‌های خواندنی بسیاری کرده و راه خوبی است که با خواندن این کتاب با کشور کوبا بیشتر و بهتر آشنا شویم. در این کتاب نسبت به کتاب سفرنامه‌های قبلی عکس‌های بیشتری هم گنجانده شده تا خواننده بهتر در فضای سفر قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید