05
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
شماره 8486
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با توجه به مطلب گذشته درخصوص بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال، سؤالات متعددی از سوی ایثارگران ارسال شده است که به‌دلیل اهمیت و اطلاع‌رسانی بیشتر به جامعه ایثارگری به آنها پاسخ می‌دهیم.
۹۶نفر در کشور به سرخک مبتلا شدند و تزریق واکسن سرخک در ۲نوبت ضروری است. از مجموع مبتلایان به سرخک در کشور، ۲۸بیمار ایرانی و ۶۸بیمار غیرایرانی-افغان- هستند و با توجه به اینکه طی یکسال اخیر همه‌گیری سرخک در همسایه‌های شرقی رخ داده، ورود این بیماری به کشورمان جدی است.
عشایر خراسان‌رضوی سال گذشته ۱۲هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازار مصرف عرضه کرده‎اند.

گرانی غیرقانونی ویزیت

با اینکه هنوز افزایش تعرفه‌های درمانی به مراکز درمانی ابلاغ نشده، اما بسیاری از پزشکان خودسرانه اقدام به بالابردن حق ویزیت‌ها کرده‌اند
گزارش
تعرفه‌های پزشکی هنوز افزایش پیدا نکرده، اما برخی پزشکان از ابتدای سال 10تا 30درصد به ویزیت‌های خود اضافه‌ کرده‌اند؛ به‌طوری‌که به‌گفته بیماران، ویزیت‌های 60تا 70هزار تومانی سال گذشته از ابتدای امسال به 100هزار تومان رسیده است؛ هر چند که براساس مصوبه هیأت دولت، تعرفه‌های پزشکی در بخش دولتی به‌طور متوسط ۱۹.۵درصد و در بخش خصوصی ۲۴درصد افزایش دارد، اما هنوز به مراکز درمانی ابلاغ نشده و طبق قانون افزایش تعرفه‌ها، فعلا غیرقانونی است.