09
پنج شنبه 19 اسفند 1400
شماره 8458
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کابوسی به نام امتحان

یادداشت
در طول سال‌های فعالیتم در حوزه آشپزی افراد زیادی تحصیل‌کرده و غیره را مشاهده کرده‌ام که پس از گذراندن دوره‌های آشپزی در کار عملی پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای پیدا می‌کنند تا جایی که توانسته‌اند به راحتی در کار سفارش غذا، شیرینی، حلوا، مربا و... موفق شوند اما نام امتحان همچون کابوسی آنها را آزار می‌دهد.
ویژه
در باب غذای مخصوص شب سال نو، روایت‌های زیادی گفته و شنیده می‌شود. ماجرا از این قرار است که در این زمان به‌خصوص، در هر جغرافیا و اقلیمی براساس امکانات و ظرفیت‌های موجود، انواعی از غذاها تعریف شده بود.
اگر اهل فیلم و سینما باشید، حتماً «ذهن زیبا» با بازی راسل کرو را دیده‌اید.
قوانین بعضاً سختگیرانه و سنت‌های عجیب و نامتعارف، مختص شهر لانگیربین در کشور نروژ نیست.
زمانی که قرار است یک مکان را برای گشت‌وگذار انتخاب کنیم معیارها و ملاک‌هایی را هم در ذهن‌مان مرور خواهیم کرد تا هم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم،
در دنیای تنیس فقط یک بازیکن تا 66سالگی مقابل چشم تماشاگران به میدان می‌رود و آن یک بازیکن کسی نیست جز منصور بهرامی که در هفتمین دهه زندگی‌اش بین طرفداران تنیس در دنیا محبوبیت قابل اعتنایی دارد.
«شعر زنان ما می‌تواند زبان زنان افغان باشد»، این جمله را لیلا کردبچه، شاعری می‌گوید که بسیاری از منتقدان و صاحب‌نظران او را به‌عنوان یکی از معدود شاعرانی شناخته‌اند که تحصیلات آکادمیک مرتبط دارد

هنوز ترس مقدسی از روی صحنه رفتن دارم

پای صحبت‌های عنایت‌الله بخشی، پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون
همین‌که بدانیم بازیگری، بیش از 6دهه در تئاتر و بازیگری این دیار سابقه درخشان داشته، خودش برای انجام یک مصاحبه خوب ترغیب‌کننده است؛ چه برسد به اینکه این شخص، کسی باشد مثل عنایت‌الله بخشی دوست‌داشتنی؛ مردی با انبانی از نقش‌های ماندگار در سینما و تلویزیون و البته تئاتر.
بادبادک‌باز

بادبادک‌باز

سوز سرمای زمستان جای خود را به نسیم خنکی داده و تیغ آفتاب هنوز آنچنان برنده نشده که چشم‌ها را کور کند و عرق را از بند‌بند تن شهروندان جاری؛ اینها نشانه‌های خوبی است برای بادبادک‌بازهایی که انتظار بهار و یک آسمان مطلوب را می‌کشیدند.
عادت‌ها،خانه‌تکانی
عادت‌ها،خانه‌تکانی
چطور عادت‌های جدید را به برنامه‌های زندگی روزمره تبدیل کنیم
اگر دنبال ایجاد تغییرات کوچک یا بزرگ در زندگی خود بوده باشید، حتماً این توصیه را از زبان متخصصان شنیده‌اید که برای ایجاد هر تغییری، ابتدا باید آن را به عادت تبدیل کنید و بعد آن عادت باید به بخشی از برنامه‌های معمول روزمره شما تبدیل شود.
خیلی خوب است که در یک شهر، همیشه زندگی در جریان باشد و اصلاً مراسمی مثل خاکسپاری و سوگواری وجود خارجی نداشته باشد.

مرد160میلیون دلاری

برترین تنیسورهای تاریخ معمولاً به آمریکا تعلق داشته‌اند اما حالا یک اسپانیایی، عنوان پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ را یدک می‌کشد و این اتفاق در دنیای تنیس بی‌سابقه است.

روایت‌هایی از رنج و امید در افغانستان

ادبیات آن جادویی است که می‌تواند صدای مردمانی از خاورمیانه را به ساکنان دورترین کشورها در قاره‌ای دیگر برساند.

هفت‌سین‌تان را شیرین کنید

نفس محبی، یک معلم است و عاشق آشپزی و کشف طعم‌های تازه. شیوع کرونا و غیرحضوری‌شدن مدارس در 2سال گذشته باعث شد تا با تشویق خانواده‌اش صفحه‌ای برای آموزش آشپزی و دستور پخت‌های مختلف در اینستاگرام راه بیندازد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
کسی به درستی نمی‌داند که نخستین بادبادک‌ها در کجای این کره خاکی به پرواز در آمد و دقیقاً کی این اتفاق افتاد. با این حال تولد نخستین بادبادک‌ها را به حدود 3هزار سال قبل نسبت می‌دهند؛ وقتی که تقریباً به‌طور همزمان در چین و مالزی نخستین بادبادک‌ها ساخته و به آسمان فرستاده شدند.
ارتباط با طبیعت حال آدم را خوب می‌کند. کم نیستند مکان‌های طبیعی و تاریخی در کشور که هر کدام از جهاتی مهم و با ارزش هستند. برخی به محل زندگی ما نزدیک و برخی دورتر هستند اما به‌طور قطع دیدن هر کدام از آنها روح آدم را جلا می‌دهد.
انسان «چیزی» لازم دارد که به‌خاطر آن زندگی کند و حتی برخی کسی یا چیزی در زندگی آنها هست که حاضرند به خاطرش بمیرند.