05
پنج شنبه 18 آذر 1400
شماره 8383
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرهم باشیم، نمک روی زخم نه

افسردگی رایج‌ترین بیماری روانی این روزهاست و دیگر ابتلا به آن، چندان عجیب و غریب به‌نظر نمی‌رسد. عوامل مختلفی برای تشدید احتمال ابتلا به افسردگی وجود دارند که فرار از آنها برای بسیاری از ما سخت و ناممکن به‌نظر می‌رسد.
ویژه
برخی کشورهای آمریکای مرکزی وسعت و جمعیت قابل اعتنایی ندارند اما جاذبه‌های آنها از کشورهای توسعه‌یافته بیشتر است و به همین دلیل مقصد اصلی بسیاری از گردشگران حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.
آشپزی از آن دسته مهارت‌هایی است که افراد مختلفی دوست دارند آن را تجربه کنند. این مهارت لذت‌بخش چند سال اخیر طرفداران زیادی را به‌خود جذب کرده است و با رشد این صنعت، هر‌ساله به تعداد سرآشپزهای ماهر افزوده می‌شود.
از این پس یادداشت‌های استاد فریدون صدیقی را در این بخش نداریم و برای مطالعه نوشته‌های وی، می‌توانید به صفحه آخر روزنامه مراجعه کنید. از این پس تصمیم گرفته‌ایم که در این بخش، نیم‌نگاهی به مهم‌ترین یا بخشی از مهم‌ترین تحولات و اتفاقات داشته باشیم.
پیشنهاد
ترشی بچه بلال یا Baby Corn از آن ترشی‌های بسیار ترد و خوشمزه‌ای است که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این ترشی با انواع ذائقه کنار می‌آید و شما می‌توانید آن را به‌صورت تند یا شور مزه‌دار کنید.
«لالایی مادران سرزمین ما در تمامی قرن‌ها شعرهایی موزون بوده است. از کودکانی که با شعر می‌خوابند، چیزی جز علاقه به شعر انتظار نمی‌رود.» این جملات را شاعری می‌گوید که معتقد است شعر در رگ و خون ما ایرانیان می‌جوشد.
گرچه سال‌هاست او را با نقش‌های کمدی‌اش در سریال‌های تلویزیونی به‌ویژه «بزنگاه» ، «خوب، بد، زشت» و «خنده‌بازار» می‌شناسیم اما اهالی تئاتر روی او حساب دیگری باز کرده‌اند؛ چرا که سال‌ها خاک صحنه خورده.
امیر احتشام‌زاده، پدر پینگ‌پنگ ایران و بهترین بازیکن جهان در سال 1957خاطرات نابی از این رشته دارد

من و پسرم نیم قرن قهرمان ایران شدیم

گوشه قاب بزرگی که روی ویترین کاپ‌ها و جام‌های گوشه اتاق آرام گرفته نوشته شده؛ امیر احتشام‌زاده، اسطوره پینگ‌پنگ ایران. نام احتشام‌زاده‌ها برای طرفداران پینگ‌پنگ در ایران کاملاً آشناست و خیلی‌ها پینگ‌پنگ را با نام آنها شناخته‌اند.
خواننده‌ای فراری از حاشیه اما پرجنجال

خواننده‌ای فراری از حاشیه اما پرجنجال

وقتی درباره شخصیت مشهوری که صدایش روی ترانه‌های محبوب و ماندگار این سال‌ها نشسته است، اطلاعات زیادی مطرح نشده باشد، طبیعی است که او شخصیتی مرموز به‌نظر برسد که کنجکاوی دیگران را برمی‌انگیزد.
نقلی‌ترین کشورهای دنیا
همیشه دانستن از بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین کشورهای دنیا برای بیشتر مردم و مخصوصاً برای نوجوان‌ها جذاب و خواندنی بوده است.
دریاها و دریاچه‌ها جذاب و آرامش‌بخش بوده و گردشگران زیادی همیشه به‌دنبال کشف این هیجان و لذت رسیدن به این آرامش هستند.

از اوراد نیمروز تا ملکان عذاب

جایزه ادبی جلال آل‌احمد مهم‌ترین جایزه ادبی داخلی است که تا به حال 13دوره برگزار و فراخوان چهاردهمین دوره آن پاییز امسال منتشر شد. آثار برگزیده این جایزه ادبی معمولاً از سوی مخاطبان هم با استقبال قابل‌توجهی مواجه می‌شوند.

سریال‌هایی برای شب‌های بلند پاییزی

اگر این شب‌های بلند پاییزی، حوصله‌تان سر رفته و طالب تماشای فیلم‌های جذاب هستید، چه گزینه‌ای بهتر از دیدن سریال‌های روز دنیاست.

همچون نگین می‌درخشند

توجه عمومی به گردشگری و به لطف پررنگ شدن شبکه‌های اجتماعی در زندگی مردم، چند سالی است که زوایای پنهان هر گوشه از این کشور پهناور بیشتر برای ما نمایان و با زیبایی‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
نقش پرستاران، این فرشتگان سفیدپوش و ناجیان صبور در این روزهای کرونایی بیش از همیشه پررنگ شده ‌است.
در دهه 90میلادی و کمی پیش از آنکه سیطره چینی‌ها بر پینگ‌پنگ جهان کامل شود بازیکنانی در مسابقات بین‌المللی خودنمایی می‌کردند که قابلیت بدل شدن به برترین بازیکن تاریخ را داشتند؛ مثل یان اووه والدنر سوئدی که با استایل منحصربه‌فردش طرفداران بسیاری داشت یا جان فیلیپ گاتین فرانسوی که به همراه ژان میشل سیو، مثلث مدعیان قهرمانی در مسابقات جهانی را تشکیل می‌دادند.
تا سال‌ها پیش اگر کسی آشپزی بلد نبود، کار برایش خیلی سخت شده و چاره‌ای جز رفتن سراغ باتجربه‌ها یا خریدن کتاب آشپزی نداشت. اما حالا به لطف فضای مجازی دیگر کمتر کسی است که برای تهیه غذای خوشمزه، مستأصل بماند.