30
پنج شنبه 18 آذر 1400
شماره 8383
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روز فرشته‌ها و شهر آبی

فردا ولادت حضرت زینب س است و روز پرستار. یاد‌مان باشد که پرستاران و کادر پزشکی در دو سال گذشته روزگار سختی را گذراندند.
ویژه
جایزه‌ی «هانس‌کریستین اندرسن»، مهم‌ترین جایزه‌ی جهانی در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است که بعضی‌ها به آن «نوبل کوچک» هم می‌گویند.
کتاب‌های گزیده‌ی شعر، مثل معجون هستند. به‌نظر من، گزیده‌ی شعر «محمد شمس لنگرودی» هم همین‌طور است.
اردک‌ها به داشتن یک صف منظم پشت سر مادرشان معروف‌اند، اما همین تصویر آشنا هم دلیلی علمی دارد که به‌تازگی دانشمندان آن را کشف کرده‌اند؛ جوجه‌‌‌‌ها روی امواج حاصل از شنای مادرشان سوار می‌شوند.
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان، یعنی خودم ساخته شده است.
من شگفتی بزرگی را کشف کرده‌ام. اگرچه تا پیش از این بارها و بارها آن را دیده بودم اما آن را درک نکرده بودم.
می‌گوید: «لبخند بزن، حالا بخند، بلندتر... بلندتر... آن‌قدر که عضلات شکمت بلرزند!» می‌گوید: «بخند. مغز که چشم ندارد، گول می‌خورد!»
به مناسبت ولادت حضرت زینب‌س

از آفتاب‌گردان‌ها بپرس

این‌جا تمام باران‌ها اسیدی است. رنگ از رُخ گلگون شهر رفته است. این‌جا کسی خورشید را به‌درستی نمی‌شناسد. سال‌هاست کسی او را در آسمان بالای سرش ندیده است.
افت تحصیلی، جدی است!

افت تحصیلی، جدی است!

می‌گویند آموزش غیرحضوری در ایران و جهان، باعث افت یادگیری شده و این تلنگری جدی است!
هوای آلوده را در تلفن‌همراهتان رصد کنید!
هوای آلوده را در تلفن‌همراهتان رصد کنید!
هوای واورنه و آلوده‌ی تهران باعث شد هفته‌ی گذشته، مدارسی هم که نیمه‌حضوری بودند و بعد از دو سال باز شدند، برای یک روز تعطیل شوند و البته این تجربه برای ما تکراری است.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
فکرش را بکنید پدربزرگی در 78 سالگی، تازه نقاشی‌کشیدن را شروع و حتی نمایشگاهی از آثارش را هم برپا کند!حالا نمایشگاه نقاشی «گفتمان خاص» با نمایش آثار نقاشی «حسن مرادی» در نگارخانه‌ی فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
لعنت به چت!
سلام دوچرخه‌جان، کنکور، هم خوبی‌هایی دارد و هم بدی‌هایی. به‌قول یکی از معلم‌هایمان، مثل سیر و سلوک عارفانه است؛ خودت را می‌سنجی و می‌بینی چه‌قدر در مقابل شرایط ناخوشایند دوام می‌آوری و سعی می‌کنی در این مرحله سبک زندگی‌ات را عوض کنی و هرروز از خودت یک «منِ» بهتر بسازی.