• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147668
+
-

ترشی بچه بلال

پیشنهاد
ترشی بچه بلال

ترشی بچه بلال یا Baby Corn  از آن ترشی‌های بسیار ترد و خوشمزه‌ای است که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این ترشی با انواع ذائقه کنار می‌آید و شما می‌توانید آن را به‌صورت تند یا شور مزه‌دار کنید. ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن بوده و نیز منبع خوبی از فیبر محسوب می‌شود که در رفع بیماری‌های گوارشی مثل یبوست مؤثر است و از ابتلا به سرطان روده نیز جلوگیری می‌کند. همچنین ذرت سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلف است که در سلامتی بسیار مؤثر هستند. ۳ روش تهیه ترشی بچه بلال داریم که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم. مواد لازم عبارتند از: یک کیلوگرم بچه بلال، ۳۰ گرم سیر، ۵۰ گرم فلفل، ۸۰۰ گرم سرکه سفید، یک‌پنجم پیمانه آب، نمک و پودر فلفل سفید به مقدار لازم.

روش اول:
آب و سرکه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا به جوش‌ آید. پس از جوش آمدن بچه بلال‌ها را داخل آن ریخته و 5دقیقه می‌جوشانیم. سپس آبکش کرده و شیشه استریل را با بچه بلال‌هایی که مرتب دور تا دور چیده شده‌اند، همراه با سیر، تکه‌های فلفل، نمک و پودر فلفل پر می‌کنیم. در آخر مخلوط سرکه و آب را که کاملاً سرد شده، روی مواد ترشی می‌ریزیم. در شیشه را کاملاً محکم می‌بندیم. بعد از مدت یک هفته می‌توانیم مصرف کنیم.
روش دوم:
اگر می‌خواهیم ترشی را مدت طولانی‌تری نگهداری کنیم این روش مناسب‌تر است. سرکه و آب را روی حرارت قرار می‌دهیم تا جوش آمده و کاملاً سرد شود. داخل شیشه را از بچه بلال و سیر و فلفل پر می‌کنیم. به مخلوط سرکه و آب به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه می‌کنیم و روی مواد ترشی می‌ریزیم. در شیشه را محکم می‌بندیم و شیشه را داخل قابلمه آب قرار می‌دهیم و به‌مدت ۲۰-۳۰ دقیقه می‌جوشانیم. وقتی شیشه‌ترشی خنک شد داخل یخچال قرار می‌دهیم. حواستان باشد که بلال‌ها به جذب هوا حساس‌اند و به محض شل بودن در شیشه، هوا می‌کشند و رنگشان تغییر می‌کند.
روش سوم:
در این روش مواداولیه کمی تغییر می‌کند. ۶۰۰ گرم بچه بلال پوست کنده، ۱۰۰ گرم فلفل سبز، ۵۰ گرم سیر، ۲ تا ۳ لیوان سرکه سفید، یک لیوان آب و به مقدار کافی نمک و پودر فلفل سفید مواد مورد نیاز است. آب و سرکه را روی حرارت قرار داده تا جوش بیاید. بعد بچه بلال‌ها را به آرامی داخلش گذاشته و اجازه می‌دهیم ۵ دقیقه بجوشند. سپس آبکش کرده و کمی که خنک شد مرتب داخل شیشه استریل می‌چینیم. بعد از اینکه آب و سرکه خنک شد، نمک و پودر فلفل را اضافه کرده و این مخلوط را داخل شیشه می‌ریزیم. سیر پوست کنده و فلفل‌های سبز شسته را در فضاهای خالی چیده و شیشه را از آب و سرکه پر می‌کنیم و در آن‌را سفت می‌بندیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید