17
پنج شنبه 18 آذر 1400
شماره 8383
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرونده/ حوصله‌مان دارد سر می‌رود

در مورد عملکرد مهاجمانی که فعلا کمتر از حد انتظار بوده‌اند
به همین سرعت بیش از 25درصد از مسابقات لیگ بیست‌ویکم فوتبال را پشت سر گذاشته‌ایم و کم‌کم جا برای تحلیل و تفسیرها بازتر می‌شود. در لیگی که به شکل وحشتناکی کم‌گل است و تقریبا یک‌چهارم مسابقاتش به تساوی بدون گل می‌انجامد، طبیعتا مهاجمان متهمان ردیف اول هستند.
ویژه
بدون تردید بخش مهمی از سرنوشت تیم‌ها در هر فصل، در پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی مشخص می‌شود. این خیلی مهم است که بتوانید یک تیم خوب ببندید و با رفع نقاط ضعف وارد مسابقات شوید. در عین حال اما انجام چنین کاری برای تیم‌های ایرانی دشوارتر از هر زمان دیگری شده است، چراکه با توجه به قیمت بالای ارز و نیز مزایای مالی و فنی لژیونر‌شدن، یک موج بزرگ مهاجرت در لیگ برتر شکل گرفته و در این سال‌ها بازیکنان زیادی فوتبال باشگاهی کشورمان را ترک کرده‌اند.
هفته نهم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران، امروز و فردا برگزار می‌شود و تیم‌های مدعی یک گام دیگر به نیم‌فصل نزدیک خواهند شد. 3تیم صاحب‌نام رقابت‌ها یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس امروز بازی می‌کنند و 5بازی دیگر نیز فردا برگزار می‌شود. پیکان - استقلال بازی‌های این هفته را استقلال و سپاهان شروع می‌کنند. این دو تیم که هفته آینده باید بازی مهمی روبه‌روی هم داشته باشند،
استقلال در حالی امروز باید به مصاف پیکان برود که آبی‌ها در شرایط سخت و عجیبی گرفتار شده‌اند. آخرین پیروزی آنها در لیگ برتر به پیش از وقفه ناشی از بازی‌های ملی برمی‌گردد و 5 تساوی پی‌درپی، عملا این تیم را در وضعیتی شبیه بحران فرو برده است.
اتحادیه جهانی کشتی، 3کشتی‌گیر در رشته‌های آزاد، فرنگی و کشتی زنان را به‌عنوان بهترین کشتی‌گیران سال2021 میلادی از لحاظ عملکرد اعلام کرد. در بین این 3کشتی‌گیر، نام 2 ایرانی به چشم می‌خورد که در المپیک و جهانی صاحب مدال شده‌اند.
لیونل مسی انگار هنوز به لیگ یک فرانسه عادت نکرده، اما به لیگ قهرمانان که می‌رسد انگار در خانه خودش بازی می‌کند. او با 2‌بار گلزنی به کلاب بروخه چند رکورد تازه را جابه‌جا کرد.
محمد زارعی | مهدی عبدی یکی از آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر پرسپولیس است. او در طول 8هفته گذشته لیگ، هر بار به میدان آمده توانسته عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد و حتی گلزنی کند.

ژن خوب سربلند

امیر عابدزاده چطور بی‌هیاهو دروازه‌بان اول تیم ملی شد؟
خبر این است که این هفته هم نام امیر عابدزاده در ترکیب تیم منتخب دسته دوم فوتبال اسپانیا قرار گرفته. دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان این فصل در عضویت پونفرادینا است؛ تیمی که در هفته نوزدهم با درخشش تکراری امیر موفق شد رقیبش میراندس را با نتیجه 2 بر یک شکست

همه جا رد پای تو پیداست

از سرگردانی تاجیک‌ها تا گلایه حمیداوی؛ ممنون آقای انصاری‌فرد!
محمدحسن انصاری‌فرد باید در یک دانشکده تخصصی مدیریت به همگان آموزش بدهد که چطور می‌شود با فقط 6‌ماه کار، آثاری باقی گذاشت که تا سال‌ها در موردشان بحث شود.
نکته بازی/ مگر روش هم داشتید؟
طبیعتا نگاه همه مدعیان لیگ به بازی سپاهان و نفت است و علیرضا منصوریان هم چنین موقعیت‌های ممتازی را برای سخنرانی از دست نمی‌دهد.
آمارهای متریکا نشان می‌دهد دانیال اسماعیلی‌فر دوباره به صدر جدول بازیکنان برگشته و بهترین بازیکن لیگ برتر در فصل جاری است. مدافع راست سپاهان در ابتدای فصل هم چند هفته‌ای صدرنشین بود اما بعدا جایش را به یونس شاکری از گل‌گهر و عزت پورقاز از سپاهان داد.

لیگ برتر ایران جام خلیج فارس -فصل بیست ویکم

لیگ برتر ایران جام خلیج فارس -فصل بیست ویکم

جدول‌اعداد | 4092

اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.

جدول 8383

جدول 8383
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
تیم ملی هندبال زنان ایران در بهترین حالت می‌تواند در رده25جهان قرار بگیرد. تیم ایران بعد از 2شکست در مسابقات قهرمانی جهان مقابل رومانی و نروژ، در تلاش بود با پیروزی مقابل قزاقستان به‌عنوان تیم سوم گروهش به جمع 24تیم اول صعود کند اما این اتفاق نیفتاد.
لیگ کشتی فرنگی ایران به پایان رسید و برخلاف سال‌های گذشته این‌بار یک قهرمان جدید روی سکوی اول قرار گرفت.
برنامه/ لیگ برتر- هفته نهم