• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147653
+
-

معرفی 8سریال‌ خارجی پرمخاطب در سال ۲۰۲۰

سریال‌هایی برای شب‌های بلند پاییزی

اگر این شب‌های بلند پاییزی، حوصله‌تان سر رفته و طالب تماشای فیلم‌های جذاب هستید، چه گزینه‌ای بهتر از دیدن سریال‌های روز دنیاست. امروز می‌خواهیم برای کسانی که به سریال‌های خارجی علاقه‌مند هستند، فهرستی را معرفی کنیم که وب سایت ایندی وایر منتشر کرده است. این فهرست، مجموعه‌ای از سریال‌ها با ژانرهای مختلف را دربرمی‌گیرد؛ برخی از آنها فصل‌های جدیدی از سریال‌های محبوب گذشته هستند و برخی دیگر تلاش می‌کنند ادامه فیلم‌هایی باشند که کارگردانان آنها را ادامه نداده‌اند. اگر دسترسی به این فیلم‌ها ندارید نگران نباشید شما می‌توانید این فیلم‌ها را از پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال در اینترنت ازجمله «نماوا» و «فیلیمو» تماشا کنید.

خودساخته

سریال «خودساخته» روایت زندگی یک زن باهوش آفریقای-آمریکایی به‌نام مادام سی. جی. واکر است که از پیشگامان تولید محصولات مراقبت از مو بود. این بانوی کارآفرین موفق شد با راه‌اندازی کسب‌وکار خود، به نخستین زن میلیونر خودساخته آمریکا تبدیل شود. در این سریال بار دیگر شاهد هنرنمایی زیبای «اکتاویا اسپنسر»، بازیگر برنده اسکار هستیم و به‌نظر می‌رسد این سریال رقیبی قدرتمند برای سریال‌های دیگر باشد. ازجمله بازیگران مکمل این مینی‌سریال می‌توان به «بلر آندروود»، «کارمن اجوگو» و «تیفانی هدیش» اشاره کرد. به لطف این سریال 4قسمتی محصول نتفیلکس مردم رنگین‌پوست بیشتری با فراز و نشیب زندگی زنان سیاهپوست آشنا می‌شوند.

فرار

سریال «فرار» کمدی‌ای است که ممکن است در ابتدا کمی شما را گیج کند اما این روایت عاشقانه شما را با خود تا پایان سریال همراه خواهد کرد. دو دلداده قدیمی رابی (با بازی مریت ویور) و بیلی (با بازی دامنل گلیسون) از دوران نوجوانی عاشق یکدیگر بودند و قرار بوده در یک قطار با هم ملاقات داشته باشند، اما این اتفاق نیفتاد. ۱۷ سال بعد درست زمانی که هر دو خسته و ناامید شده‌‌اند می‌خواهند به عهد خود وفا کنند اما دیگر آن آدم‌های سال‌های دور نیستند. یکی با زیبایی ظاهری‌‌اش مشکل داشته و دیگری احساس ضعف و عدم‌اعتماد به نفس می‌کند اما مشکل فقط اینها نیست.

روز سوم

سفر آن هم به نقاط دور افتاده، به‌طرز عجیبی روی سبک زندگی و نگرش آدم‌ها تأثیر می‌گذارد و این موضوع در اغلب فیلم و سریال‌ها نمایش داده می‌شود. مینی‌سریال «روز سوم» هم در ژانر ترسناک مهیج ساخته شده و داستان تعطیلات یک خانواده در ساحل اسکس و جزیره اوسی را روایت می‌کند. شاید نام «جزیره کابوس» برای این مکان برازنده‌تر باشد. در این سریال6قسمتی، «جود لا» نقش سم را بازی می‌کند که جان دختری به نام اپونا (جسی رأس) را بعد از اقدام به‌خودکشی نجات می‌دهد. سم با اپونا همراه می‌شود تا او را به خانه‌اش در جزیره مرموز اوسی برساند.

کبیر

مینی‌سریال «کبیر» یکی از جدیدترین و بهترین سریال‌های کمدی دنیا محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، کمدی و درام ساخته شده است. البته کبیر دومین سریال پرهزینه و مجلل درباره معروف‌ترین امپراتور روسیه است. این سریال تاریخی و کمدی براساس داستان واقعی درخصوص ظهور کاترین کبیر و ملکه روسیه ساخته شده که حدود ۳۴ سال بر روسیه حکومت کرده است. این سریال سرگذشت کاترین کبیر از جوانی تا ازدواج با امپراتور پیتر و ماجراهایی که در این دوران اتفاق افتاده را به  تصویر می‌کشد. ناگفته نماند در دوران حکومت کاترین کبیر، اصلاحات و تحولات عظیمی در روسیه به‌وجود آمد و به همین دلیل یکی از شخصیت‌های تاریخی مهم روسیه به شمار می‌رود.

کوییز

«مسابقه» یا همان «کوییز» یک‌سریال تلویزیونی محبوب در انگلستان شد زیرا می‌دانست چطور با حقایقی که مخاطبان فکر می‌کردند می‌دانند تعامل کند. این سریال پا جای پای فیلم سینمایی «مسابقه تلویزیونی» اثر «رابرت ردفورد» در سال ۱۹۹۴ گذاشته است. این سریال داستان مردی را روایت می‌کند که در مسابقه‌ای شبیه به «چه‌کسی می‌خواهد یک میلیونر باشد» شرکت می‌کند. علاوه بر ساختار روایی فوق‌العاده، بازی منحصربه‌فرد «متیو مک‌فادین» ستاره سریال «وراثت»، «سیان کلیفورد» هنرپیشه سریال« فلیبگ» و «مایکل شین» بازیگرفیلم «الماس خونین» جذابیت این سریال را دوچندان کرده است. مجموعه تلویزیونی کوئیز ترکیب بی‌نقصی از یک داستان شیرین، شیک و شکوهمند است.

برف شکن

سریال «برف‌شکن» مجموعه‌‌ای پساآخرالزمانی است که تمام حس مرموز و عجیب آن از فضای خلق‌شده در داستان نشأت می‌گیرد. این مجموعه تلویزیونی با اقتباس از یک رمان گرافیکی فرانسوی و الهام‌گیری از فیلم سینمایی «برف‌شکن»، اثر «بونگ جون-هو» در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. ماجرای سریال از این‌ قرار است که پس از تلاش ناموفق دانشمندان برای بهبود شرایط آب‌وهوایی کره زمین، عصر یخبندان جدیدی آغاز شده است. حالا آخرین بازماندگان از نسل انسان در یک قطار زندگی می‌کنند؛ قطاری برف‌شکن که همیشه در حال حرکت است. در این سریال به موضوع اختلاف طبقاتی، نابرابری اجتماعی و بقای سیاسی اشاره شده و بیننده را به فکر فرو می‌برد.

بابیلون برلین

اگر علاقه‌مند به سریال‌های تاریخی و جنایی آن هم از نوع جهانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم سریال «بابیلون برلین» را تماشا کنید. این مجموعه یک‌سریال جنایی آلمانی است که برلین را در سال ۱۹۲۹ یعنی در فاصله دو جنگ جهانی اول و دوم نمایش می‌دهد. کارآگاه «گرئون رات» شخصیت اصلی این داستان است که به برلین آمده تا درباره پرونده باج‌گیری مربوط به انتخابات شهرداری، تحقیقاتی را انجام دهد. به عقیده منتقدان این سریال توانسته به نوعی پرتنش‌ترین و هنرمندانه‌ترین نمایش از نازی‌ها را به تصویر بکشد. ناگفته نماند این سریال پرهزینه‌ترین سریال تلویزیونی تولیدشده در آلمان و احتمالاً گران‌ترین سریال غیرانگلیسی زبان است.

بهتره با ساول تماس بگیری

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» گرچه عنوان چندان دلچسبی ندارد اما سریال جذابی است که بسیاری را به‌خود علاقه‌مند کرده است. جالب است بدانید است این سریال بی‌ارتباط با سریال «بریکینگ بد» 
- که مخاطبان زیادی را جذب کرده- نیست. بریکینگ بد طی ۵ فصل جذاب، مخاطب را با یک معلم شیمی، چند خرده‌فروش مواد‌مخدر، افسر پلیس، مالک یک رستوران زنجیره‌ای و وکیلی که برای مجرمان وکالت می‌کند همراه کرده است. پس از موفقیت‌های این سریال، خالقان آن تصمیم گرفتند پیش‌درآمدی براساس زندگی کاراکتر وکیل داستان بسازند؛ وکیلی که از «جیمز مک‌گیل» به «ساول گودمن» تبدیل می‌شود. تماشای این سریال پیشنهاد ما به شماست.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید