• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147670
+
-

آشپزی مجازی در تاندوری

اپلیکیشن
آشپزی مجازی در تاندوری

تا سال‌ها پیش اگر کسی آشپزی بلد نبود، کار برایش خیلی سخت شده و چاره‌ای جز رفتن سراغ باتجربه‌ها یا خریدن کتاب آشپزی نداشت. اما حالا به لطف فضای مجازی دیگر کمتر کسی است که برای تهیه غذای خوشمزه، مستأصل بماند. زیرا با یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت می‌تواند دستور هر غذایی را که می‌خواهد به روش‌های مختلف با تصاویر و فیلم‌های رنگی تماشا کند. به‌خاطر استقبال خوب از این فضا، طراحان اپلیکیشن‌ها هم پای کار آمده‌اند و در حوزه آموزش آشپزی اپلیکیشن‌های مختلف ساخته و روانه بازار کرده‌اند. آمدن کرونا و اصرار برای ماندن بیشتر در خانه، موجب شد تا اقبال به این اپلیکیشن‌ها بیش از گذشته شود. حالا ما تصمیم داریم در این ستون هر هفته یک اپلیکیشن ترجیحاً وطنی در حوزه غذا و آشپزی به شما معرفی کنیم. اگر تاکنون با این برنامه‌های جذاب آشنا نبودید با ما همراه باشید تا با کارایی آنها مختصراً آشنا شوید.
یکی از اپلیکیشن‌های کاملاً ایرانی در این حوزه «تاندوری» است که با هدف ارائه یک شبکه اجتماعی جامع برای آشپزی آغاز به‌کار کرد. البته تاندوری فقط یک اپلیکیشن که بخواهد به شما غذا و نحوه درست کردن آن را پیشنهاد بدهد نیست. بلکه شما با نصب این برنامه می‌توانید علاوه بر فهرست غذاها، به آخرین اخبار حوزه آشپزی و ترفندهای خاص آشپزی و حتی تاریخچه برخی غذاها دسترسی داشته باشید. دستور غذاها هم فقط متنی نیست و شما می‌توانید در قالب یک ویدئوی آموزشی با نحوه تهیه آن غذا آشنا شوید. تماشای ویدئو مزیت‌های زیادی دارد و بسیاری ترجیح می‌دهند به صورت تصویری و ملموس‌تر مراحل تهیه یک غذا را ببینند و بعد خود دست به‌کار شده و تجربه کنند. این اپلیکیشن یک مزیت خوبی که دارد آن است که توانسته یک شبکه اجتماعی به راه بیندازد. شما در این شبکه اجتماعی می‌توانید در مورد هرکدام از غذاها که سؤالی دارید بپرسید و منتظر پاسخگویی دیگر کاربران باشید. در این برنامه آشپزهای مختلفی حضور دارند که هرکدام به ثبت دستور غذاهای خود می‌پردازند و شما می‌توانید مثل اینستاگرام آنها و اخبارشان را دنبال کنید. صبر کنید! یک کارایی جالب این اپلیکیشن را فراموش کرده بودیم و آن این بخش کاربردی اپلیکیشن که شما می‌توانید در آن فهرست آنچه در یخچال‌تان از مواد غذایی دارید را وارد کنید و دستور غذاهایی که می‌توان با آن تهیه کرد را دریافت کنید.
راستی داشت فراموشمان می‌شد که شما را با یک قابلیت دیگر این برنامه آشنا کنیم. اگر کودک دارید و نگران تغذیه او هستید، حتماً این برنامه را نصب کنید. زیرا این اپلیکیشن دوره‌های آموزشی با حضور استادان تغذیه به‌صورت مجازی برگزار می‌کند تا شما بتوانید مناسب‌ترین غذا با سن و وزن و شرایط جسمانی فرزندانتان را تهیه کنید. در این دوره علاوه بر نکات تئوری و اصولی روز دنیا درباره تغذیه کودک، از نوزادی تا بعد از یک سالگی، تعداد زیادی دستور پخت مناسب برای کودکان هم آموزش داده می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :