• پنج شنبه 18 آذر 1400
  • الْخَمِيس 4 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 09

گرانی 18درصدی؛ گروکشی خودروسازان تمام می‌شود؟

محاسبات همشهری نشان می‌دهد؛ هرچند قیمت پایه محصولات پرتیراژ سایپا و ایران خودرو به‌طور متوسط 18درصد افزایش یافته اما با احتساب سایر هزینه‌ها، مانند شماره گذاری، بیمه و مالیات، میزان گرانی رسمی این خودروها از 20درصد فراتر می‌رود
دیروز خودروسازان قیمت محصولاتشان را با احتساب هزینه‌های متصل به خرید بیش از 20درصد افزایش دادند. حالا مصرف‌کنندگان و فعالان بازار منتظرند تا ببینند آیا پس‌از این گروکشی شرکت‌های خودروساز در عرضه خودرو با عرضه انبوه محصولات در بازار پایان می‌یابد؟ به گزارش همشهری، در هفته‌های اخیر توقف عرضه خودروهای داخلی به بازار، زمینه تندتر شدن تب گرانی را در بازار خودرو فراهم کرده است.
6ساعت فعالیت پرستاران در بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستانی امام خمینی‌ره

سنگ‌تمام گذاشتید

کمتر از 2 سال است که در روزهای نفسگیر مقابله با کرونا، پرستاران بیشترین گروه‌های درگیر با این بیماری بوده‌اند، هر چند که به‌گفته خودشان، کرونا تنها تجربه سخت آنها نیست و پرستاران در بخش‌های مختلف با انواع بیماری‌های خطرناک از ابتدا تا انتهای کارشان مواجه هستند.

فرصت تبدیل پایتخت به مقصد گردشگری

صنعت روبه‌رشد گردشگری با شتاب فزاینده دنیای حاضر، به پیشرفت خود ادامه داده و تاکنون توانسته پس از صنعت نفت و خودرو، رتبه سوم صنعت پرسود را از آن خود کند.

از کمبودهایی که رنج می‌بریم

گفت‌وگو با دبیر بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی
بعد از به‌تعویق‌افتادن زمان برگزاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، این دوره از جشنواره دوسالانه، کار خود را از 16 آذر آغاز کرد؛ جشنواره‌ای که به‌گفته داوود فتحعلی‌بیگی، از پیشکسوتان نمایش‌های آیینی و دبیر جشنواره از کمبود‌های زیادی رنج می‌برد.

آخرین خبر/ سیگنال مهم رئیس‌کل به بازار ارز

علی صالح‌‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت نیازهای ارزی مردم و عرضه ارز در سرفصل‌های مجاز، از ساماندهی صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها خبر داد.

بازگشت 1000 واحد صنعتی کشور به چرخه تولید

ماه گذشته بود که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط در لرستان اعلام کرد براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال 1600واحد راکد در سراسر کشور احیا شود؛ این در حالی است که برنامه‌ریزی‌ها برای احیای این واحدها از ابتدای سال آغاز شده و تا امروز حدود هزار واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

تغییر چهره تهران در 60روز

«باید تحول را در قالب روح و جسم شهر توأمان دنبال کنیم». این جمله علیرضا زاکانی، شهردار تهران مبنای طرح تحول نگهداشت شهر تهران است؛ طرحی که به‌گفته مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران، چهره پایتخت را تغییر داده و به آراستگی شهر، ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان و افزایش رضایتمندی مردم منجر خواهد شد.

زنان بیشتر از مردان از زندگی رضایت دارند