05
پنج شنبه 1 مهر 1400
شماره 8322
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روایت پادشاهان پیاده

آنها که راهی کربلا شده‌اند، آن‌هم در اربعین حسینی و آن‌هم با پای پیاده، گواهی می‌دهند که این سفر با هر سفر دیگری در زندگی‌شان فرق می‌کند.
ویژه
پیاده‌روی، یکی از خاص‌ترین فعالیت‌های بشری است.
جنس عشق حسینع مثل جنس غمش با همه عشق‌های عالم فرق دارد، جنس عشقش به آدم اعتبار و آبرو می‌دهد. اصلا از شیدایی عشقش، پروایی نداری، چون عزت و لذتش بی‌پایان است.
فیدل کاسترو نه فقط به‌عنوان چهره‌ای مخالف امپریالیسم و ظلم، بلکه به‌عنوان پایه‌گذار انقلاب کوبا، یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین شخصیت‌های سیاسی قرن بیستم محسوب می‌شود.
مگر می‌شود زائر کربلا شوی و در کنار فیض معنوی این سفر، از غذاهای خاص این خطه از جهان، بی‌بهره بمانی. به‌ویژه وقتی هم قدم با میلیون‌ها زائر، در ایام پیاده‌روی اربعین شرکت کرده باشی، از خوان کرم و مهمان‌نوازی عراقی‌ها، خاطرات زیادی خواهی داشت.
این روزها که می‌شود، همه جا صحبت از پیاده‌روی بزرگ اربعین است؛ پیاده‌روی‌ای که بی‌شک بزرگ‌ترین گردهمایی دنیا به‌حساب می‌آید و جایی برای نمایش همبستگی میان شیعیان جهان است.
هر سال نزدیک اربعین حسینی که می‌شود، دل‌های عاشق به‌سوی کربلا پر می‌کشد، آنها که پیاده‌روی اربعین را تجربه کرده‌اند از شور و حال عجیب و شیرین این رویداد می‌گویند و آنها که این تجربه را نداشته‌اند، از این همه روایت عاشقانه به وجد می‌آیند.
محمدحسین پویانفر، مداح اهل بیت از اربعین و قطعه‌های ماندگارش می‌گوید

از غربت حسین‌ ع است که مدعی نوکری‌اش هستم

این، عشقی است که در دل‌ها دمیده شده و هیچ‌گاه پایان نمی‌پذیرد.
به تو از دور سلام

به تو از دور سلام

برخلاف آنها که خواسته یا ناخواسته با مطرح کردن دوگانه‌های غیرواقعی مثل برپایی مجلس عزاداری امام‌حسینع یا کمک به مستمندان، بار معنوی مجالس حسینی را کمرنگ جلوه می‌دهند، گروهی از نیروهای جهادی با ارائه طرح‌های ابتکاری عزمشان را جزم کرده‌اند تا یک‌بار دیگر ثابت کنند کمک به نیازمندانی که در شرایط بغرنج اقتصادی مظلوم واقع شده‌اند چیزی جز پیمودن راه حسینع نیست.
مسیر سبز؛ مسیل سرخ
مسیر سبز؛ مسیل سرخ
روزها می‌گذرند و می‌گذرند تا باز هم به حوالی اربعین برسیم؛ به حوالی عشقی که شعله‌ورتر می‌شود، اما خاموش نه.
چند روز قبل بود که میان انبوه خبرهای نگران‌کننده، یک فریم عکس، حال اهالی ورزش را خوب کرد؛ تصویری از فاطمه بغلانی‌پور، مربی سابق تیم ملی کاراته که در کنار تاتامی کودکش را در آغوش گرفته بود و شاگردانش را هدایت می‌کرد.

خانه دوست کجاست؟

از همان زمانی که مسیر کربلا باز شد و زائران امام‌حسین ع برای رسیدن به روز اربعین و زیارت امام‌حسین ع و حضرت‌ابوالفضل ع پیاده راهی این شهر می‌شدند، یکی یکی پای موکب‌های ایرانی هم به مسیر تردد عاشقان و شیفتگان اباعبدالله‌الحسین ع باز شد.

کارگردان خاص همکاری مخصوص

جالب است که شما دو نفر چطور با این شیوه یکپارچه تکمیلی به این تجربه نزدیک شده‌اید. موسیقی می‌خواهد متنی آشکارا مردمی را متعالی کند.

گرفتار در دام‌ تله‌های تکراری

روان ما انسان‌ها آن‌قدر پیچیده و در مواردی ناشناخته است که تنها با بررسی تخصصی می‌توان به‌دلیل انتخاب‌ها و رفتارهای خاص هرکدام از ما پی برد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اگر در حال آماده شدن هستید تا همین یکی،دو روزه به صف زائران امام‌حسینع بپیوندید، بد نیست اپلیکیشن «آن سو» را هم روی گوشی تلفن همراه‌تان نصب کنید.
هرکس برای زیارت اربعین با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی کرده است، بدون شک خلوص و محبت موکب‌داران عراقی را در پذیرایی از زائران حسینی دیده و به حال آنها غبطه خورده است.
درست است که شیوع کرونا مجال حضور در هیئت‌های مذهبی را از خیلی‌ها گرفته اما مبتکران ایران برای این روزها هم چاره‌ای اندیشیده‌اند.