• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 1 مهر 1400
کد مطلب : 141296
+
-

معرفی اپلیکیشن‌های ویژه محرم و صفر

ما زائران کوی تو هستیم از قدیم

درست است که شیوع کرونا مجال حضور در هیئت‌های مذهبی را از خیلی‌ها گرفته اما مبتکران ایران برای این روزها هم چاره‌ای اندیشیده‌اند. طراحی اپلیکیشن‌های مذهبی چند سالی می‌شود که به دغدغه بسیاری از جوانان مبتکر ایرانی بدل شده و در دسترس قرار‌گرفتن اپلیکیشن‌هایی که به‌طور مثال برای ایام محرم و صفر طراحی کرده‌اند این فرصت را برای عزادارانی که در بستر بیماری به سر می‌برند یا بنا به دلایل دیگری شرایط حضور در هیئت‌های مذهبی را ندارند مهیا کرده تا مناسک این روزها را به جا بیاورند. معرفی اپلیکیشن‌های مذهبی که برخی از آنها حاوی احکام، اعمال و روضه‌های مکتوب ویژه محرم و صفر است و برای چنین روزهایی طراحی شده، با حال و هوای این روزها همخوانی دارد و شما را با شیوه نیایش و عزاداری آنلاین و مجازی آشنا می‌کند.

تکیه

تکیه یک اپلیکیشن کاملا فارسی و متناسب با حال و هوای محرم و صفر است. این نرم‌افزار را می‌توان جامع‌ترین نرم‌افزار مذهبی ویژه ایام عزاداری ‌ماه محرم دانست؛ چرا که به کمک آن، کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی قادرند به‌طور لحظه‌ای به جدیدترین مداحی‌ها، سخنرانی‌ها و مراسم عزاداری  مداحان معروف دسترسی پیدا کرده و جدیدترین مداحی‌های صوتی و تصویری را دانلود کنند. قابلیت ویژه تکیه این است که هر روز آپدیت می‌شود.

محرم‌نامه

اپلیکیشن محرم‌نامه هم یکی دیگر از نرم‌افزارهای مرجعی است که متناسب با حال و هوای محرم و صفر طراحی شده و این امکان را به کاربر می‌دهد که به‌طور مکتوب نه روایی، از حوادث و حقایق عاشورا مانوس شوند. می‌توان گفت محرم‌نامه کامل‌ترین نرم‌افزاری است که وقایع کربلا را به‌ترتیب و به‌طور کامل برای کاربر روایت می‌کند. ترتیب وقایعی مثل سرگذشت حضرت مسلم(ع)، حضرت زینب و حضرت رقیه(س)، کودکان حضرت زینب(س)، حضرت قاسم(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت عباس(ع) و امام‌حسین(ع) حفظ شده است.

شبهات محرم

اگر درباره دعاها، نیایش‌ها و به‌طور کلی مناسکی که در روزهای محرم باید به جا بیاورید سؤال یا شبهه‌ای دارید، پیشنهاد ما به شما نصب اپلیکیشن شبهات محرم است. ویژگی‌های این نرم‌افزار هم در نام آن مستتر است و مرجع کاملی برای پاسخگویی به شبهات مطرح در مورد اعمال ‌ماه محرم به شمار می‌رود. با نصب نرم‌افزار شبهات محرم به توضیحات دقیق و مستند درباره حوادث عاشورا و سبک زندگی و فضائل و خصوصیات برجسته اخلاقی امام‌حسین(ع) دسترسی پیدا خواهید کرد.

مداحی‌های محرم و صفر

این اپلیکیشن هم جزو پرطرفدارترین و به قول معروف ستاره‌دارهای این حوزه است و شامل گلچین نوحه و مداحی‌های محرم و صفر از مداحان معروف است. با نصب این نرم‌افزار کاربردی علاوه بر حضور در هیئت‌ها و اماکن مذهبی، در خانه یا اتومبیل شخصی هم می‌توانید نوحه‌های جدید و به‌روز را گوش کنید و در حال و هوای معنوی این روزها قرار‌بگیرید. از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به کیفیت بالای صدا، امکان جلو و عقب بردن ترک‌ها و پخش آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) اشاره کرد.

محرم تا اربعین

اگر می‌خواهید مجموعه‌ای جدید از نواهای محرم و اربعین که توسط جواد مقدم خوانده شده را یکجا داشته باشید این اپلیکیشن را نصب کنید. با نصب اپلیکیشن محرم تا اربعین، می‌توانید زیارت اربعین را با صدای جواد مقدم و به‌طور آفلاین گوش بدهید.از قابلیت‌های ویژه اپلیکیشن محرم تا اربعین می‌توان به قابلیت ارسال نواهای محرم و اربعین و تغییر سایز فایل صوتی زیارت اربعین اشاره کرد. مقاله‌های پرمحتوا درباره وقایع عاشورا و تاریخچه اربعین حسینی را هم به ویژگی‌های این اپلیکیشن اضافه کنید.

راهنمای زائر اربعین

پیشنهاد ما به زائران اربعین این است که برای آگاهی از آداب زیارت حرم سیدالشهدا(ع) و نیایش‌های مخصوص زائران نسخه به‌روز شده این اپلیکیشن را نصب کنند. اپلیکیشن راهنمای زائر اربعین اطلاعاتی مثل راه و رسم خادمی در حرم امام‌حسین(ع) و زیارت اربعین را در اختیار شما قرار‌می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های راهنمای زائر اربعین این است که مسیر رسیدن به حرم مطهر امام‌حسین(ع) و سایر اماکن مذهبی کربلا را به راحتی در دسترس شما قرار می‌دهد.

زیارت عاشورا

زمزمه زیارت عاشورا و همراهی با صدای استاد فرهمند در این ایام حس دلنشینی را نصیب عزاداران حسینی می‌کند. اپلیکیشن زیارت عاشورا با صدای استاد فرهمند جزو اپ‌های 5ستاره و پرطرفدار است و بین نمونه‌های دیگر نمره بالاتری گرفته است. نسخه متنی زیارت عاشورا با خط معروف عثمان طه یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن به شمار می‌رود و با اضافه کردن فایل صوتی 17مداح معروف و ترجمه فارسی این دعا به یک اپلیکیشن کامل بدل شده است.

هیئت آنلاین

سایت و اپلیکیشن هیئت آنلاین، اصلی‌ترین سامانه برخط برای پخش زنده هیئت‌های عزاداری در ‌ماه محرم است. این سامانه با ارتباط با صدها هیئت در سراسر کشور، به‌طور مستقیم و آنلاین مراسم‌ عزاداری را پخش می‌کند. اپلیکیشن اندرویدی هیئت آنلاین همانند سامانه اصلی آن قابلیت‌های فراوانی دارد و دسترسی کاربران به ساعت‌ها سخنرانی و مداحی ویژه ‌ماه محرم را فراهم کرده است. در این سامانه کاربران به پخش آنلاین حرم‌های متبرکه و جلسات درس علمای حوزه علمیه نیز دسترسی دارند.

موج اشک

اگر به گوش کردن روضه‌های ویژه محرم و صفر علاقه دارید، اپلیکیشن موج اشک کاملا با دائقه شما برای عزاداری در این ایام سازگار است. موج اشک به‌عنوان منبع روضه‌های معتبر و مستند شناخته می‌شود؛ روضه‌هایی با صدای مداحان معروف کشور مثل منصور ارضی، محمود کریمی، مهدی سلحشور، سعیدحدادیان، مهدی میرداماد، محمدرضا طاهری، میثم مطیعی، حسن خلج، سلیم موذن‌زاده و... که قابلیت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و ارسال از طریق بلوثوت را هم دارند.

قتلگاه

نصب این اپلیکیشن هم حکایت یک تیر و چند نشان است. قتلگاه یک اپلیکیشن جامع و کامل برای ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) است و همه خدماتی که با نصب چند اپلیکیشن امکانپذیر می‌شود را به صورت یکجا و در قالب پکیج به شما ارائه می‌دهد. از امکانات قتلگاه می‌توان به مقاله درباره محرم، تقویم محرم، گلچین برترین مداحی‌های سال، زیارت عاشورا (متن و صوت‌های مختلف)، زیارت‌نامه امام‌حسین(ع)، والپیپرهای محرمی، آهنگ پیشواز محرمی و بانک کد آواهای انتظار محرمی اپراتورهای مختلف اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید