05
پنج شنبه 6 آذر 1399
شماره 8095
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

این همه صنم ما چه کنیم با یاسمن!

یادداشت
چه صنم‌هایی که به هزار مکر، ما را عاشقانه در آغوش می‌گیرند تا یاسمن را فراموش کنیم؛ مثلا همین کرونای اغواگر که هر بار به شکلی زیرپوست تندرستی ما می‌دود.
ویژه
رشته تحصیلی‌اش خبرنگاری بوده و چند سالی به‌عنوان خبرنگار و مدیرروابط عمومی کار کرده است. اما تولد دخترش ستاره مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.
سپرده در واقع پولی است که از طرف دارنده پول یا مال به فرد دیگری این فرد می‌تواند یک شخص حقیقی یا یک فرد حقوقی مانند بانک باشد امانت داده می‌شود.
وقتی که پای افتخارات ملی و تاریخی به میان می‌آید، یکی از سریع‌ترین گزینه‌هایی که معمولاً ایرانی‌ها رو می‌کنند، آرتمیس است؛ نخستین دریاسالار زن تاریخ. بعد هم کلی پیرامون آن مانور می‌دهند که بله، نخستین بانوی دریاسالار متعلق به این مرز و بوم بوده است.
در هفته‌های ابتدای همه‌گیری کرونا، همه ما با شرایط از پیش تجربه‌نشده‌ای مواجه بودیم که برایمان تازگی داشت و نمی‌دانستیم دقیقا باید چطور با آن روبه‌رو شویم.
با اینکه هنوز خواندن و نوشتن بلد نبود، پول توجیبی‌اش را به جای خریدن بستنی، صرف خرید مجله‌های کودکانه‌ای می‌کرد که می‌توانست مدت‌ها با تصاویر متنوع آنها سرگرم شود.
خاطره‌بازی با خداداد عزیزی در بیست‌و‌سومین سالگرد بازی به‌یادماندنی ایران و استرالیا

دایی بهترین پاس عمرش را به من داد

وقتی ساندرو پل، داور مجارستانی بازی ایران و استرالیا، سوت پایان بازی را به صدا درآورد، قریب به اتفاق فوتبال‌دوستان ایرانی مبهوت مانده بودند و برایشان دور از باور بود که بازیکنان ایرانی با ساق‌های خسته، تیم پرستاره استرالیا را با فوجی از بازیکنان سرشناس تسلیم کرده‌اند.
سربازان هخامنشی در تهران!

سربازان هخامنشی در تهران!

انگار چشم‌مان عادت کرده که هر جا تصویری از سربازان هخامنشی می‌بینیم، یاد شیراز و تخت جمشیدش بیفتیم.
اصغر چیچو آرتیست می‌شود
اصغر چیچو آرتیست می‌شود
پای حرف‌های سینماگران قدیمی که بنشینید حتما به شما خواهند گفت که حضور در سینما مثل سکه دو رو دارد؛ یک روی سینما شهرت و ثروت است و روی دیگر آن عزلت و گمنامی. بدلکاران سینما، خواسته یا ناخواسته روی دوم سکه را دیده‌اند و در اوج گمنامی، خیلی‌ها را به اوج شهرت رسانده‌اند.
فرقی نمی‌کند هر کدام از ما متولد چه دهه‌ای باشیم؛ از دهه‌های 20 و 30تا همین امروز، همه ما مهدی آذریزدی را می‌شناسیم و با مجموعه کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»ش خاطره داریم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
سریال «دودکش» یا «پادری» را که یادتان هست؟ همان‌جایی که قالیشویی معروف مشتاق وجود داشت که هومن برق‌نورد می‌خواست آن را احیا کند ولی همیشه بد می‌آورد!