20
پنج شنبه 6 آذر 1399
شماره 8095
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه از خانه به کوچه و از خانه به خیابان در بستر کرونا

یادداشت
در سال‌هایی که چندان دور نیستند که بتوانند به سادگی به فراموشی سپرده شوند، یکی از خاطره‌های مطلوب شهری، چگونگی نگریستن ما ایرانیان کهن، چه اهل کاشان و چه اهل شیراز و چه  ‌زاده هر شهری دیگر به رابطه‌هایی بودند که خانه مسکونی با شبکه راهیابی یا مجموعه کوچه‌ها و بازارها و میدان‌ها و خیابان‌های کم‌شمار شهر داشت.
ویژه
وبینار «آینده سینمای ایران» از سوی مرکز ایران و فرانسه برگزار می‌شود.
مؤسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان و سفارت ایتالیا در ایران، هفته فیلم ایتالیا را با عنوان «دریچه‌ای به‌ سوی سینمای ایتالیا» یازدهم تا پانزدهم آذرماه برگزار می‌کنند.
برای نوآوری، خلاقیت لازم است و بدون خلاقیت نوآوری ایجاد نمی‌شود. منظور از نوآوری ایجاد هر چیزی است که هم جدید باشد و هم مفید.
طرح روز
یک شرکت‌ قطار مسافرتی در بریتانیا طرح بلیت رایگان به افرادی را که در فرار از خشونت خانگی هستند تا پایان ‌ماه مارس 4ماه دیگر تمدید کرد.
رای نخستین بار از سال1632 میلادی نزدیک به 4قرن یک سیاهپوست به‌عنوان نماینده و رئیس انجمن دانشجویان دانشگاه هاروارد انتخاب شد.

عکس روز

عکس روز
شکایت زلاتان از بازی سازان فیفا

شکایت زلاتان از بازی سازان فیفا

زلاتان ابراهیموویچ، بازیکن آث میلان طی انتشار یک توییت جنجالی، نوشت: «چه‌کسی به شرکت ای‌ای‌اسپرت اجازه داده است تا از نام و چهره من استفاده کند؟
جریمه 15هزار دلاری یک کنیسه
جریمه 15هزار دلاری یک کنیسه
پس از اینکه کنیسه‌ای در آمریکا میزبان یک مراسم عروسی بسیار پرجمعیت با حضور چند هزار نفر بود اکنون باید جریمه‌ای 15هزار دلاری را بپردازد.

دست فرمان/با دنده مرده حرکت نکنید

دنده مرده، اصطلاحا حرکت با دنده نامناسب با سرعت خودرو و دور موتور پایین است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک کتابفروشی در آمریکا نخستین عطر با رایحه صفحات کتاب را به بازار عرضه کرد. به‌گزارش سی‌ان‌ان، فروشگاه پاول، کتابفروشی مشهور شهر پورتلند آمریکا، در ابتکاری جدید از این رایحه محبوب یک عطر تولید کرده است.
کتاب «سپیده دم اندیشه» یکی از جلدهای مجموعه «داستان فکر ایرانی» است. این مجموعه 9جلد دارد که این کتاب نخستین آنهاست. «سپیده دم اندیشه» درباره تاریخ ایران از آغاز تمدن ایرانی تا پایان شاهنشاهی هخامنشی است.
با شروع منع رفت‌وآمد در شهرها و همچنین ممنوعیت تردد پلاک‌های غیربومی، برخی از شهروندان که مشکلات خاص یا  بیماری در یکی از شهرستان‌ها داشته‌اند، به‌دلیل نبود جای اقامت و امکانات رفاهی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.