9
شنبه 17 فروردین 1398
شماره 7630
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کاش‌های 98

سال ترس‌، سال ابهام، سال آرزوهای لب تیغ... بالاخره سال 98 رسید؛ سال بعد از آسیبِ برجام، سال بعد از دلارِ 14هزار تومانی،
ویژه
خاصیت عید این است که نگاه آدم به همه‌‌چیز مثبت می‌شود، حتی به بشقاب غذا هم نمی‌توان چشم بدی داشت.واقعاً حتی نمی‌توان درباره قطاب و شیرینی پنجره‌ای و نان‌برنجی فکر بدی کرد.
تعطیلات نوروزی جذاب‌ترین و مفرح‌ترین دوران تعطیلی برای دانش‌آموزان است.آنها بعد از چند‌ماه درس خواندن و مدرسه‌رفتن فرصت می‌کنند که تفریح کنند و به بازی مشغول شوند اما برخی از دانش‌آموزان در این دوران به‌طور کامل درس و مشق را کنار می‌گذارند.
فروردین، ‌ماه شروع‌‌های تازه است؛ زمانی برای منظم شدن، زمانی برای جمع کردن تکه‌های از هم پاشیده زندگی‌مان در سال قبل.امروز هم شنبه است.
تعریف مفاهیمی چون موفقیت، رسیدن به هدف‌های بزرگ زندگی، برنامه‌ریزی دقیق برای زندگی ، زندگی در لحظه و ایجاد انگیزه را این روزها در لا‌به‌لای صفحات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به وفور می‌توان یافت و درحدی تکرار شده‌اند.
سال گذشته این موقع داشتم به این فکر می‌کردم که با پولی که توی حسابم هست و با وامی که می‌گیرم با درآمد ماهانه‌ای که دارم.
روزهای آخر سال را می‌توان به شکل‌های متفاوتی پشت‌سر گذاشت؛ مثل همیشه به‌ کار و فعالیت‌های روزانه و مشغولیت‌های همیشگی پرداخت.
بی‌حوصلگی بازگشت به‌کار را چگونه از بین ببریم؟

بازگشت به زندان

علی منصوری- روانشناس تربیتی- از عوامل ریشه‌ای و موقت مؤثر در ایجاد بی‌حوصلگی در کار می‌گوید
«15روز بود که شب‌ها ساعتم را کوک نمی‌کردم. تا دیر وقت بیدار بودم و کاملا در زمان غوطه‌ور. حس آدم‌های آزاد و رهایی را داشتم.

مصائب نداشتن سواد اجتماعی

نکته‌هایی برای گسترش روابط در سال جدید در گپ وگفت با رفتاردرمانگر
شروع یک رابطه، آسان‌تر از مسیری است که باید برای حفظ آن طی کنیم، چرا که بعد از هر دوستی و رابطه مشکل‌ها یکی پس از دیگری قد علم می‌کنند.
بتکراریم یا نه؟
درباره کلیشه‌های رایج بعد از تعطیلات عید
«عید شما مبارک»؛ کلیشه‌ای‌ترین جمله‌ای است که هفته‌ها پس از اتمام تعطیلات عید نوروز خواهید شنید.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
بهار، فصل عشق و رویش است. موسم سرور و آشتی و طراوت و همه از این طراوت و رویش لذت می‌برند اما در همین فصل زیبا هم کم نیستند کسانی که دچار غم می‌شوند و افسردگی در وجودشان طغیان می‌کند.شروع فصل بهار در ایران همزمان با شروع تعطیلات است.
شهر‌ها، میدان‌ها، بناهای تاریخی، پارک‌ها و ... با همه اتفاقات تلخی که افتاد، همچنان میزبان ایرانی‌ها در نوروز 98بودند.
خیلی از افراد تصور می‌کنند در این جهان سرگردان هستند.روز‌ها و شب‌ها سخت تلاش می‌کنند ولی به‌نظر می‌رسد هدف و مقصد مشخصی ندارند و نمی‌دانند در زندگی چه می‌خواهند. هدف‌گذاری، پروسه قدرتمندی است که آینده شما را تغییر می‌دهد.