19
شنبه 17 فروردین 1398
شماره 7630
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد: کمیسیون شوراهای مجلس نامه‌ای را در رابطه با اضافه کردن 04نماینده مجلس به دولت نوشته و آن هم این است که درواقع بار مالی آن 02نماینده اضافی را هم بپذیرد و دولت هم در جواب نامه گفته است که بار مالی این 02نفر اضافه را نمی‌پذیرم و عملا این موضوع برای مجلس یازدهم منتفی می‌شود.
جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد و چهره نزدیک به جبهه پایداری در بهارستان در نقل خاطره‌ای از زمان احمدی‌نژاد به خانه ملت گفته است: «احمدی‌نژاد از مقام معظم رهبری وقت گرفت و برخلاف معمول آقا فرمودند که تریبون را بیاورید تا من صحبت کنم.
گزارش
حدود 20روز پس از انتصاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام احمد مروی جایگزین وی در تولیت آستان قدس رضوی شد.
فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی با اعلام حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از استقرار موکب‌های خدمت‌رسانی اربعین به‌مدت یک‌ماه در مناطق در معرض سیل خوزستان و لرستان خبر داده است.
دیوان بین‌المللی دادگستری ICJ در پی شکایت ایران از آمریکا با توجه به اعمال تحریم‌ها و نقض عهدنامه مودت برای طرفین مهلتی را تعیین کرده تا در زمان مقرر به اقامه دعوی و دفاعیات خود بپردازند که دولت ایران بر این اساس باید تا تاریخ ۱۰آوریل۲۰۱۹ ۲۱فروردین۱۳۹۸ دادخواست خود را به دادگاه ارائه دهد و طرف آمریکایی هم تا تاریخ ۱۰ اکتبر آینده ۱۸مهر۱۳۹۸ فرصت خواهد داشت تا دفاعیات مکتوب خود را به ثبت برساند.

مجلس سال را با سیل آغاز می کند

نمایندگان فردا-یکشنبه- پس از تعطیلات 20روزه‌شان، نخستین جلسه علنی مجلس در سال جدید را برگزار می‌کنند؛ نزدیک به 160 نماینده در ایام عید درگیر سیل بودند
مجلس
بررسی موضوع سیل سراسری که در نوروز قریب به 22استان را درگیر کرد از یک سو و انتقادات مقام معظم رهبری از رویه مجلس در سیاست خارجه از سوی دیگر 2 موضوعی است که در روزهای اخیر بجد عملکرد بهارستان‌نشینان را مورد توجه صاحب‌نظران و رسانه‌ها قرار داده و قابل پیش‌بینی است که مجلس به این دو موضوع ورودی جدی خواهد داشت.
سیاست خارجی
مانع‌تراشی تحریم‌ها برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده در مناطق مختلف کشور بار دیگر ماهیت ضد‌بشری تحریم‌ها را در سرخط خبرها قرار داد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
خطیب نماز جمعه تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران که امروز دارای چنان اقتدار و وضع سیاسی است که قدرت‌های بزرگ در یک طرف میز می‌نشینند و در طرف دیگر آن ایران قرار دارد باید به جایگاه و قدرت اقتصادی‌ای دست یابد که هیچ تهدیدی نتواند بر این اقتصاد بالنده تأثیر بگذارد.
علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «حلقه گردان شبکه پیامک‌های تهدیدی درخصوص FATF به نمایندگان خلیل موحد سر از شبکه افق درآورد و مفسر گام دوم شد! شبکه پیامک تهدیدی علیه نمایندگان با تضمین مصونیت راه بیندازید و از صداوسیما آنتن بگیرید! هرچه به انتخابات 89 نزدیک می‌شویم چهره‌سازی‌‌های سیما نمایان‌تر می‌شود.»