9
دو شنبه 3 دی 1397
شماره 7560
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرار از مالیات، تخلف شرعی و قانونی است

فرار از مالیات، تخلف شرعی و قانونی است
از همان ابتدای کار، تفکر مبارزه با اشرافی‌گری و سرمایه‌داری بیش از حد نیاز پر‌رنگ بود. تمرکز همه ارگان‌ها و نهاد‌ها و مردم بر این بود که نکند شرایط برای متمولان تسهیل شود.
ویژه
شهریورماه هر سال مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها آمادگی برای سال تحصیلی جدید است. شهریور63 نیز از این قاعده استثنا نبود.
«روزانه 8میلیون جابه‌جایی در سطح تهران انجام می‌گیرد که 70درصد آن با وسایل نقلیه عمومی انجام می‌شود.»؛ حتما با خواندن این جمله حس تعجب‌تان برانگیخته شده اما این آمارترافیکی مربوط به تهران سال 63 است.
مرکز هنرهای نمایشی با مدیریت علی منتظری در سال ۱۳۶۳ فعال‌تر از گذشته است و پس از مدت‌ها درگیری، بار دیگر جلسات نقد و بررسی نمایش‌ها در مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود. ا
«ما شریک همه مردم هستیم. برای ما ملیت و نژاد مطرح نیست. فقط برای ما این مهم است که چه کسانی دوست ما هستند و چه کسانی دشمن ما. تمام کارگران دوست ما و تمام پولدارها و تمام آن کسانی که بر ما حکومت می‌کنند دشمن ما هستند.»
5بهمن 1363برای نخستین‌بار یک ماجرای شهری به فضای سیاسی کشور وارد شد. هنگامی که آیت‌الله هاشمی در خطبه نمازجمعه تهران از احداث مترو خبر داد.
شاید اکنون کسی خیلی توجهی به تلفن ثابت نداشته باشد اما در اوایل انقلاب، گسترش تلفن ثابت یکی از اولویت‌های مهم به‌ویژه در مناطق محروم بود.
روز شمار انقلاب سال 1363

سال هواپیماربایی

فروردین :5فروردین، حمله بالگردهای عراقی به یکی از سکوهای منطقه نوروز موجب آتش‌سوزی و نشت روزانه 5هزار بشکه نفت به دریا شد.

خبرهایی از سال63 که کمتر ممکن است یادتان باشد

بلیت درجه یک - اگر شما در سال63، 9هزارتومان در جیبتان پول داشتید می‌توانستید هزار بار به سینما بروید و فیلم تماشا کنید. با همین پول اما در حاضر یک فیلم را هم به زور می‌توان تماشا کرد.
درست به هدف
درست به هدف
میان فیلم‌های اکران شده در سال 63 هیچ فیلمی به اندازه «سناتور» نتوانست تماشاگرش را راضی از سالن سینما خارج کند؛ فیلمی مبتنی بر هیجان.

هی، پانکی!

طبیعی است که هر انسانی، نیاز به خوراک و پوشاک و سقفی برای استقرار و... دارد. اینها جزو بدیهیات است. اما وقتی‌که بخشی از این رویکردهای بدیهی، رنگ مد و رنگ زمانه را به‌خود می‌گیرند، کمی قصه عوض می‌شود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سال 63 از نگاه عکاسان-   آیت الله هاشمی ، خطیب نماز جمعه
​​​​​​​در میان گشت‌وگذار لای کتاب‌ها به سال63 که می‌رسم تعداد کتاب‌هایی که یادم می‌آید بیشتر می‌شود؛ از «دو منظره» غزاله علیزاده گرفته تا «ثریا در اغمای» اسماعیل فصیح. اما پرسه‌ای که قرار است امروز میان صفحات یک کتاب بزنم.
گمان نمی‌کنم برای اهل موسیقی دهه60، دورانی برای ستایش باشد. من آن دوره را به یاد ندارم و در نیمه‌اش به دنیا آمده‌ام، اما تاریخ به من دهه شصتی هم این پیام روشن را می‌رساند که آن روزها، آن سال‌ها و آن ساعات برای کمتر کسی یادآور خوشی‌های اصیل است.