23
دو شنبه 18 تیر 1397
شماره 7426
جهان
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سوگند ریاست‌جمهوری اردوغان

جهان‌نما
روز گذشته مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری رجب طیب اردوغان در کاخ بش‌تپه برگزار شد. ترکیه در جریان این مراسم میزبان مقامات عالی‌رتبه بیش از 20کشور ازجمله امیر قطر و نخست‌وزیر روسیه بود.
ویژه
در ساعات پایانی روز یکشنبه 2جنگنده اسرائیلی از شرق اردن وارد حریم هوایی سوریه شده و بر فراز صحرای مرکزی این کشور، پایگاه هوایی تی‌فور را مورد حملات موشکی قرار دادند.
رویداد
ماه عسل آمریکا و کره‌شمالی بعد از نشست تاریخی بین رهبران دو کشور، ‌خیلی زود به پایان رسید و بعد از سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ‌یانگ، عمق تفاوت دیدگاه 2کشور درباره مسئله خلع سلاح هسته‌ای‌، آشکار شد.

دولت انگلیس روی خط بحران برگزیت

با استعفای وزرای خارجه و برگزیت، دولت ترزا می ‌بار دیگر وارد یک بحران سیاسی شده است
گزارش
2سال پس از آنکه انگلیسی‌ها در یک همه‌پرسی به ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا رأی منفی دادند، انگلیس هنوز هم درگیر ماجرای خروج از این سازمان است؛ ماجرایی که اکنون با استعفای 2 وزیر کابینه به یک شوک بزرگ سیاسی برای دولت تبدیل شده است.
آمادگی امارات برای پایان محاصره قطر

آمادگی امارات برای پایان محاصره قطر

با گذشت بیش از یک سال از آغاز محاصره همه‌جانبه قطر توسط 3کشور عربی به همراهی مصر، هفته گذشته وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد درصورت پایبندی قطر به مبانی شورای همکاری خلیج‌فارس حاضر است به محاصره پایان دهد.
تمدید بازداشت شهروند ترکیه‌ای در دادگاه نظامی اسرائیل
تمدید بازداشت شهروند ترکیه‌ای در دادگاه نظامی اسرائیل
درحالی‌که دادگاه رژیم اسرائیل حکم آزادی ابرو اوزکان را صادر کرده بود روز گذشته یک دادگاه نظامی اسرائیل بار دیگر خواستار تمدید غیرقانونی بازداشت این شهروند جوان ترکیه‌ای شد.
PDF جهان
کوتاه جهان
ترزا می‌به خاطر مسائل پیش‌آمده در پرونده برگزیت با تهدید چالش رهبری مواجه است