24
دو شنبه 18 تیر 1397
شماره 7426
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

7 نما از زندگی کارمندی مغموم

یادداشت
فکرش را هم نمی‌کردم اوضاعم چنین شود. بعد از 23 سال سگ‌دوزدن و جان‌کندن هنوز هشتم گرو نهم است. از آن دغل‌‌های ناله‌کن نیستم که داشته‌هایم را پنهان کنم. یک ماشین دارم؛ از این وطنی‌ها که بهش می‌گویند خودروی ملی.
ویژه
افلاطون پاشنه آشیل و اشکال اساسی دمکراسی را حاکمیت اکثریت نادان بر اقلیت فرهیخته می‌داند و این ایرادی است که تا امروز بر مفهوم دمکراسی به‌طور عام وارد است.
دیوید سداریس، نویسنده و طنزنویس ۶۱ساله آمریکایی تاکنون ۱۰مجموعه داستان و مقاله نوشته و یازدهمی «کالیپسو» به‌تازگی منتشر شده است. روزنامه گاردین گپی با او زده است که خلاصه‌ای از آن را در ادامه آورده‌ایم.
گفته‌اند که عمر و ابن لیث یک چشم داشت. چون امیر خراسان شد روزی به میدان چوگان رفت تا گوی بزند. او سپهسالاری داشت که او را «ازهرِ خر» می‌خواندند.
طرح عکس
نگاه امروز: نیما شاه میری
پکن: افسر پلیسی در چین پس از کول کردن رهگذر‌های سالخورده‌ای که به سختی حرکت می‌کردند، مشهور شد.
لندن: طرفدار‌های تیم ملی فوتبال انگلستان پس از صعود این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی فوتبال، آمبولانسی را متوقف و موجب نقص فنی آن شدند.

عکس روز

عکس روز
برنده مسابقه فلفل‌خوری پس از بلعیدن 50فلفل در یک دقیقه
چاپ مجسمه آزادی اشتباه روی تمبر

چاپ مجسمه آزادی اشتباه روی تمبر

نیویورک: شرکت پست آمریکا پس از چاپ عکس اشتباهی از مجسمه آزادی روی تمبر‌هایش، بیش از 3میلیون و 500هزار دلار متضرر شد.
کاهش ساعت کار در کره‌جنوبی
کاهش ساعت کار در کره‌جنوبی
سئول: کره‌جنوبی ساعت کار هفته‌ای اداره‌های این کشور را از هفته‌‌ای 68ساعت به 52ساعت کاهش داد.

مردی که دنیا را فاتح شد

داستانک
من آمدم. من دیدم. من غالب شدم. من مردم.

کلک

کلک
من وقتی تعجب می‌کنم که کسی کار منطقی کند. وقتی کار احمقانه‌ای از کسی سر می‌زند تعجب نمی‌کنم.

لذت درک اشتباه

مهارت
اگر کودک شما در حال حل کردن معما یا پازل است و می‌بینید که قطعات پازل را در جای نادرستی قرار داده است نباید راه‌حل را به او بگویید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«از هیچ درسی عبرت نمی‌گیریم چون بلد نیستیم از جزء به کل برسیم و همواره خود را در برابر تجربه‌ای می‌پنداریم که در گذشته همانندی نداشته است.»
در چند روز اخیر میان خبر‌های تلخ و شیرین خبر رکورد 150عمل جراحی رایگان لب‌شکری‌های بیرجند در شبکه‌های‌مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت.
تولید سیمان در ایران از سال 1392سالانه 20درصد کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران رتبه شانزدهم کشورهای صادرکننده سیمان را به‌خود اختصاص داده بود و چین با صادرات ۶۸۴ میلیون دلاری در رده نخست قرار داشت.