22
چهار شنبه 31 فروردین 1401
شماره 8480
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اگر به شنیدن موسیقی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم آلبوم پوئم سمفونی سرباز را بشنوید.
وقتی روی تشک کشتی حریف را به زمین می‌زد نه برق غرور در چشمانش دیده می‌شد و نه شوق موفقیت. کشتی گرفتن را نه برای معروف شدن که به‌دلیل مرام پهلوانی‌‌اش دوست داشت.
اگر به کتاب‌های داستانی علاقه دارید با خواندن کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» با داستان نوجوانی 17ساله آشنا می‌شوید که در شهری توسط عراقی‌ها محاصره شده است.
معرفی فیلم
ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان نام‌آشنایی است که ساخت فیلم‌های متعدد و پرمخاطبی همچون «از کرخه تا راین» و «بوی پیراهن یوسف» را در کارنامه سینمایی خود دارد.

روایت‌های ناب از یک امدادگر

گفت‌وگو با معصومه رامهرمزی، نویسنده و رزمنده آبادانی که زمان جنگ 14سال بیش‌تر نداشت
گفت‌وگو
14سال داشت که دشمن تا چند قدمی شهرشان آمد. همراه برادر و 2خواهرش مانند بسیاری از جوانان و نوجوانان ماندند تا از شهرشان در برابر حملات دشمن دفاع کنند. او که تا سال 64و عملیات والفجر‌8 در آبادان بود، خاطرات و تجربه‌های بسیاری از آن روزها دارد که برخی از آنها را در کتاب «یکشنبه آخر» به ثبت رسانده است.
به روایت مادر مصطفی

به روایت مادر مصطفی

مصطفی احمدی‌روشن از شهدای هسته‌ای کشور و یکی از پایه‌گذاران سایت هسته‌ای نطنز بود. او در 21دی‌ماه 1390مثل هر روز بعد از خداحافظی با همسر و فرزندش عازم محل کارش شد.
روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده
روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده
خواندن سرگذشت زنان و مردانی که در دل جنگ و در میان آتش خمپاره و گلوله در مناطق جنگی به دفاع در مقابل دشمن پرداختند می‌تواند ما را با گوشه‌ای از تاریخ دفاع‌مقدس و شجاعت مردم سرزمین‌مان آشنا کند.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
«احمد نوزاد» از فرماندهان دفاع‌مقدس بود که پس از سال‌ها حضور و افتخارآفرینی در عملیات‌های مختلف در شلمچه به شهادت رسید. او متولد 1338در تهران بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تیر‌ماه 1359، به عضویت رسمی سپاه درآمد و پس از آموزش در پادگان امام‌حسین ع ، عضو گردان 8سپاه شد.