11
چهار شنبه 31 فروردین 1401
شماره 8480
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قرار شده بود که شما_وزیر ارتباطات_ کیفیت، سرعت و پایین آوردن قیمت و ایجاد امنیت داده‌ها در فضای مجازی را برای مردم فراهم کنید، ولی افزایش بسته‌ها توان مردم را بریده و کسب‌وکار کاربران فضای مجازی را دچار چالش کرده است.
دولت جو بایدن متعهد شده است که آزمایش‌های موشکی ضدماهواره‌ای مخرب در فضا انجام ندهد و از دیگر کشورها می‌خواهد که از این روش پیروی کنند.
یک هیوندای با مدل «استاریا» توانست کاری را انجام دهد که غیرممکن به نظر می‌رسید، اما حالا یک مینی ون کاملا مطلوب شکل گرفته است.
دانش
گزارش‌هایی از 2 بیمار که پس از مصرف قرص ضد‌ویروس جدید شرکت فایزر با نام Paxlovid از کووید-19 طولانی یا مزمن نجات یافته‌اند، منجر به انجام تحقیقات و کارآزمایی‌های بالینی بزرگ روی فواید این قرص شد.

راه‌حل‌های ‌استارت‌آپی برای خدمات قضایی

روز گذشته نخستین رویداد جذب سرمایه در حوزه نوآوری‌های حقوقی و قضایی برای رفع چالش‌های این حوزه برگزار شد
‌استارت‌آپ
روز گذشته نخستین رویداد جذب سرمایه با اعطای اعتبار سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری‌های حقوقی و قضایی، با حضور استارت‌آپ‌های این حوزه به‌عنوان سرمایه‌پذیر، سرمایه‌گذاران و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
براساس مطالعه جدیدی که در نشریه  JAMA Network Open منتشر شده، اسکن ام‌آرآی مغز نوزادان سالم نشان می‌دهد که مغز نوزادان مادرانی که در شرایط فقر و با آسیب‌های اجتماعی زندگی می‌کنند، نسبت به نوزادانی که مادران‌شان درآمد بالاتری دارند، کوچک‌تر است.
براساس گزارش ماه مارس سایت اسپیدتست میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران به 24.90مگابیت بر ثانیه رسیده است.