03
چهار شنبه 31 فروردین 1401
شماره 8480
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نوسازی اتوبوسرانی ۲۰هزار میلیارد تومان نیاز دارد

‌خبر
در دومین جلسه قرارگاه توسعه حمل‌ونقل عمومی و پاک هزینه نوسازی توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران نزدیک به 20هزار میلیارد تومان اعلام شد.
ویژه
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهمان ویژه شورای شهر تهران بود. به همین‌خاطر در جریان جلسه روز گذشته پارلمان شهری مواردی درخصوص تفاهمات میان شهرداری تهران و ارتش مطرح شد.
بخش‌های مختلف شهرداری تهران در حوزه‌های فرهنگی و حمل‌ونقل، با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم لیالی قدر و سوگواری شهادت حضرت علی_ع_ و تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان تهرانی ویژه‌برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.
شهردار، انباشتگی مشکلات شهر تهران را به کلاف سردرگمی تشبیه کرد و گفت این کلاف سردرگم را جز با مشارکت نمی‌توان باز کرد.
دیروز سوده نجفی گفت که ریشه‌کن کردن بیش از 90اصله درخت به بهانه احداث زیرگذر خیابان متین در لاین شمالی-جنوبی راه‌آهن تهران-اهواز به فضای سبز منطقه17 آسیب می‌زند.
پارک‌های مادر و کودک با بوستان‌های ‌بانوان تفاوت دارند

جنجال‌سازی علیه پارک مادر و کودک

علیرضا زاکانی: تعداد پارک‌های فرامنطقه‌ای بانوان به 12مورد خواهد رسید
گزارش
اختصاص فضای جداگانه به مادران و کودکان در شهر تهران باعث انتشار حاشیه‌هایی در فضای مجازی و شایعه جداکردن پارک‌ها برای  زنان و مردان شد؛ اتفاقی که هیچ‌گاه در تهران نیفتاده است. تاکنون 27پارک در مناطق مختلف تهران به مادر و کودک اختصاص یافته است و تا پایان سال تعداد آنها به 352پارک خواهد رسید اما باید دانست که پارک‌های مادر و کودک با «بوستان‌های بانوان» تفاوت دارند.

تذکرات اعضای شورا/سوده نجفی/ عضو هیأت‌رئیسه

کارکنان خودرو سرویس شهر نسبت به وضعیت نامناسب کاری‌شان معترض هستند و مدت‌ها می‌شود که مشکل‌شان حل نشده است. اگر اعتراض این افراد قانونی است، شهرداری به آن رسیدگی کند و اگر غیرقانونی است، ادله لازم را با مستندات ارائه دهد.
عدد خبر/20هزار لیتر
شهردار منطقه 12گفت: «آکواریوم پارک شهر به‌عنوان پانزدهمین مرکز توان‌افزایی در کشور، نخستین مرکز توان‌افزایی در استان تهران و نخستین مرکز توان‌افزایی کشور در زمینه ماهیان زینتی، پروانه فعالیت خود را از سازمان نظام مهندسی کشور دریافت کرد.» امیر یزدی به امکانات این آکواریوم ازجمله حوضچه ۵۰متری با ظرفیت ۲۰هزار لیتر آب اشاره کرد.