04
چهار شنبه 31 فروردین 1401
شماره 8480
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
خبر: در روزهای اخیر پیامکی از سوی شرکت توزیع برق تهران بزرگ به برخی شهروندان ارسال شده که در آن مصرف ماهانه برق مشترکان به‌صورت برآوردی یا علی‌الحساب اعلام شده که موجب شگفتی این مشترکان شد، به‌ویژه اینکه هزینه مصرف برق اعلام شده نسبت به ماه‌های قبل و حتی ماه مشابه سال قبل رشدی خیره‌کننده داشته است.
حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی تجمع جمعی از کارکنان این وزارتخانه در اعتراض به ناعادلانه بودن نظام پرداخت حقوق و دستمزد در بین دستگاه‌های دولتی دستور داد کمیته ویژه‌ای متشکل از کارمندان برای ساماندهی امور رفاهی این وزارتخانه تشکیل شود.
گزارش
اظهارات وزیر اقتصاد در جمع فعالان بخش خصوصی نشان می‌دهد که از امسال، پروژه حذف ارز ترجیحی پیگیری می‌شود اما این کار به‌آرامی اجرا خواهد شد تا به‌تدریج زمینه خداحافظی این سنت اقتصادی در پایان سال 1401مهیا شود.
بانک مرکزی به جنگ تورم می‌رود

تابلوی ورود ممنوع در مسیر استقراض بانک‌ها

بانک
علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی این روزها سخت تلاش می‌کند تا جلوی اضافه برداشت بانک‌ها از منابع پرقدرت و تورم‌ساز بانک مرکزی را بگیرد و اجازه چاپ پول بدون پشتوانه را ندهد. او در تازه‌ترین موضع‌گیری اعلام کرده که از این به بعد اعطای هرگونه خط اعتباری یا اضافه برداشت از بانک مرکزی، فقط با اخذ وثیقه امکان پذیر است.

رونق بنادر با بهبود تجارت خارجی

همزمان با بهبود تجارت خارجی در هر دو حوزه صادرات و واردات، آمارهای رسمی از افزایش عملیات بندری حکایت دارد
آمارهای رسمی نشان از افزایش 14درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر دارد؛ اتفاقی که به‌دنبال احیای تدریجی تجارت خارجی و موفقیت در دور زدن تحریم‌ها محقق شده است.
عدد خبر/تعرفه ارزیابی خسارت بیمه شخص ثالث
رئیس‌کل بیمه مرکزی در اجرای تبصره ماده_39_ قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، تعرفه‌های هزینه ارزیابی خسارت را ابلاغ کرد.