29
سه شنبه 18 خرداد 1400
شماره 8238
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بوی کاغذ روزنامه در مترو

یادداشت یک
اول: متروی تهران روزانه با مسافران میلیونی یکی از پرمخاطب‌ترین سامانه‌های جا‌به‌جایی مسافران است و باید گفت صرفا سامانه‌ای برای حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی درون‌شهری نیست، بلکه به‌دلیل میانگین زمانی قابل‌توجهی که مسافران در ایستگاه‌ها و قطارها سپری می‌کنند از اثرگذارترین محیط‌های تجمع شهروندان و فرصت مناسبی برای توسعه و ارتقای سطح فرهنگی و گسترش دارایی‌های اجتماعی شهروندان است.
ویژه
با توجه به فضای گسترده‌ای که در اختیار شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه قرار دارد و همچنین رفت‌وآمد میلیونی مسافران که روزانه برای سفرهایشان در سطح شهر از مترو استفاده می‌کنند، متروی تهران تبدیل به بزرگ‌ترین رسانه‌ ارتباط مستقیم با مردم شده‌ است.
ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو پر از سوژه‌هایی هستند که می‌توانند توسط دوربین‌های شما شکار شوند. از فضاهای مختلف مترو عکاسی کنید و برایمان در تلگرام به نشانی bamardom_hamshahri@ بفرستید و منتظر تماشای‌شان در هفته‌نامه همشهری مترو باشید.
پیشرفت تکنولوژی باعث شده دیگر مترو، اتوبوس یا هر سیستم حمل‌ونقل عمومی‌ای، وسیله‌‎ای برای جا‌به‌جایی افراد از نقطه الف به ب نباشد، بلکه دقایقی باشد که برای کسب تجربه‌های هیجان‌انگیز می‌گذرد.

«آداب معاشرت» در زیرزمین تهران

نگاهی به زیست زیر 23ساله‌ها در مدت زمانی که در مترو هستند؛ از گردش‌های مجازی تا بهره‌برداری عالمانه
زندگی در زمان ترددهای درون‌شهری امروزه دیگر شکل و شمایل کاملی به‌خود گرفته است.
تصویر اقوام ایرانی در شهر زیرزمینی

تصویر اقوام ایرانی در شهر زیرزمینی

جزئیاتی درباره جشنواره عکس و خاطره‌نویسی مترو در گپ‌و‌گفت با معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو
عکس خاطره‌ است و خاطره‌نویسی به تحریر درآوردن اتفاقاتی است که در ذهن مانده. 22سال از زمانی که نخستین قطار شهری در تهران به حرکت درآمد، می‌گذرد و حالا با نگاه به این بیست‌وچندسال می‌توان گفت که خاطره‌های بسیاری در ذهن شهروندان تهرانی باقی مانده است.
نقشه‌های‌ زیرزمینی برای دورزدن ترافیک
نکته‌هایی کاربردی درباره ایستگاه‌های شهرک آزمایش و باقرخان که قرار است در خطوط 6و 7مترو افتتاح شوند
از ابتدا قرار بود در 6‌ماه نخست امسال 6ایستگاه در مترو افتتاح شود.
افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره بها در شهر تهران نگرانی‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

ایستگاه بین‌الملل/ همزاد دیجیتال روی ریل متروی آلمان

پروژه «دوقلوی دیجیتال» با هدف توسعه سیستم نظارت و آمادگی در واگن‌های در حال حرکت راه افتاده است. این پروژه قصد دارد که بررسی شرایط واگن‌ها را دیجیتال کند؛ کاری که تا امروز در صنعت حمل‌ونقل، به‌صورت دستی و به کمک نیروی انسانی انجام شده است.

اورژانس به مترو رسید

مسافران از پله‌ها پایین می‌روند و روی سکو در انتظار رسیدن قطار می‌ایستند. دقایقی بعد با توقف قطار مسافران یکی پس از دیگری وارد واگن‌ها می‌شوند. حجم مسافر به حدی زیاد است که با فشار مأمور ایستگاه درب‌های واگن بسته می‌شود.
PDF مترو
کوتاه مترو
اختتامیه نخستین جشنواره خاطره و عکس با عنوان روزی در مترو با حضور شهریار افندی‌زاده، مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، علی عبدالله‌‌پور، مدیرعامل، معاونین، مدیران شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مسافران مترو برگزار و آثار منتخب معرفی و از برگزیدگان تقدیر شد.
دوستی دل‌ها سودمندترین گنج است. امام علیع همانطور که همگان می‌دانند، یکی از وظایف ذاتی سازمان‌ها ونهادهای عمومی غیردولتی به‌خصوص شهرداری‌ها کمک به گسترش فرهنگ مطالعه میان اقشار مختلف جامعه است.
افرادی که واکسن زده‌اند باید ‌هنگام سفر با مترو به چه نکته‌هایی توجه کنند؟