• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 18 خرداد 1400
کد مطلب : 132535
+
-

ایستگاه بین‌الملل/ همزاد دیجیتال روی ریل متروی آلمان

پروژه «دوقلوی دیجیتال» با هدف توسعه سیستم نظارت و آمادگی در واگن‌های در حال حرکت راه افتاده است. این پروژه قصد دارد که بررسی شرایط واگن‌ها را دیجیتال کند؛ کاری که تا امروز در صنعت حمل‌ونقل، به‌صورت دستی و به کمک نیروی انسانی انجام شده است. به نقل از رسانه سیستم پایش متروی آلمان (ریل واچ)، دوقلوی دیجیتال یا همزاد دیجیتال درواقع مدلی نرم‌افزاری است که از داده‌های حاصل از سنسورهای مستقر روی شیء استفاده می‌کند تا وضعیت آن به‌صورت آنی مشخص شود. این پروژه دوساله بین سیستم پایش متروی آلمان و شرکت مترانز با بودجه 3.5میلیون‌یورویی توسط وزارت حمل‌ونقل آلمان پشتیبانی می‌شود. در این پروژه از طریق نظارت بر دوربین‌ها، نور، حسگرهای لیزری و سنسورهای حرارتی و صوتی وضعیت واگن‌ها کنترل می‌شود. مایکل بروئر، مدیر شرکت مترانز، هدف کلی این پروژه را دستیابی به حمل‌ونقل ریلی کارآمدتر و در نتیجه رقابتی‌تر نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان می‌کند.


200 مایل قطار برقی سریع‌السیر
حسن ایخراتا، مدیر اجرایی دولت بایدن در ایالت سن دیگو، 200مایل(321 کیلومتر) ریل قطار برقی سریع‌السیر را که 2 برابر قطارهای موجود سرعت دارند، احداث می‌کند. این ریل‌ها از مرکز شهر تیجوانا و فرودگاه خواهد گذشت و 10 ایستگاه جدید نیز کنار این پروژه ساخته خواهد شد. این طرح 160میلیارد دلاری با هدف بهبود سرعت حمل‌ونقل عمومی ایجاد شده و قرار است از جهت سرعت با اتومبیل رقابت کند.


برای تولد«همشهری مترو»
  ادامه از صفحه اول |  مترو در کنار مدیریت کارآمد، کارمندان متعهد و مسئولیت‌پذیر، همراهی سیاستی و بودجه‌ای در سطح کلان حاکمیتی و استراتژی پیشرفت و توسعه، نیازمند یک رسانه برای پیوند خوردن با شهروندان میلیونی استفاده‌کننده از این خدمت عمومی بود. روزنامه همشهری با گذشت 3 دهه از عمر خود، نشان داده که می‌تواند رسانه پیونددهنده شهروندان و مدیریت شهری باشد. اکنون قرار است با تولد « همشهری مترو »،  این رسانه بخشی از ظرفیت و تخصص حرفه‌ای خود را در جهت برقراری ارتباط میان مترو با شهروندان به کار گیرد. این اتفاق هم برای همشهری، هم برای مترو و همینطور برای مدیریت شهری رویدادی مبارک و در جهت سیاست‌های این دوره مدیریت شهری‌‌است که نیازمند تثبیت و تداوم است. به امید روزی که نه گفتن به خودروی شخصی، جزئی از فرهنگ عمومی شهروندان تهرانی باشد و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی چنان آسان شده باشد که گفتن نه به خودروی شخصی، برای هیچ شهروندی دشواری نداشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید