05
پنج شنبه 13 خرداد 1400
شماره 8236
نهضت خمینی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مردی فراتر از زمان

مولانا می‌گوید که: «خوش‌تر آن باشد که سر دلبران/گفته آید در حدیث دیگران». به همین نسبت است که بازتاب اهمیت یک فرد در نگاه دیگران، می‌تواند اهمیت او را دوچندان کند؛ وگرنه به‌طور طبیعی صحبت کردن طرفداران یک فرد از او، می‌تواند اثرگذاری زیادی نداشته باشد.
ویژه
تا به حال کارهای زیادی برای معرفی امامره و نگاه و زندگی او و همچنین بزرگ‌ترین دستاورد امامره که همانا انقلاب اسلامی باشد، صورت گرفته است. طبیعی است که هرقدر در این حوزه کار شود، باز هم کم است و البته باز هم طبیعی‌تر است که این کثرت کار، باید همراه باکیفیت بالا باشد؛ وگرنه فراوانی بدون تأثیر راه به جایی نبرده است.
از امام خمینی ره یادگاری‌های ارزشمندی در دنیای کتاب باقیمانده است که در موضوعات و حوزه‌های متنوعی نوشته شده‌اند.
امام هنگامی که در نجف بودند، گاهی بیرون می‌رفتند و برمی‌گشتند و با یک ذوق و شوقی می‌گفتند: یک بچه‌ای را دیدم که این جوری بود، با او خندیدم و دست روی سر و صورتش کشیدم.
از موضوعات مهمی که امروزه و در حوزه‌های اجتماعی و جامعه‌شناختی مطرح می‌شود سبک زندگی یا لایف‌استایل است. اما سبک زندگی دینی چگونه است و چطور می‌شود به آن رسید؟
چقدر امامره را می‌شناسیم؟ چقدر با سبک زندگی این بزرگ‌مرد تاریخ معاصر آشنا هستیم؟ اغلب شناخت ما به سلوک و اندیشه سیاسی ایشان محدود می‌شود.
برای یک جوان 34ساله که هنوز در آغاز راه گویندگی است و به‌گفته خودش تجربه چندانی در حرفه خود ندارد، گفتن یکی از تلخ‌ترین و مهم‌ترین خبرها به مردم کشور، به سخت‌ترین وظیفه تبدیل می‌شود.
پزشکان امام‌خمینی ره از خلق و خو و ویژگی‌های اخلاقی بنیانگذار انقلاب می‌گویند

روایت روزهای آخر

امام خمینی‌ ره در سال‌های پایانی عمر خود همواره تحت نظر پزشکان بود.
اشک‌های روی ایوان

اشک‌های روی ایوان

آدم‌ها را به نوعی، می‌شود از سبک زندگی‌شان شناخت؛ یا شاید بشود گفت که آدم‌ها، نتیجه سبک زندگی‌شان هستند. یا شاید بشود گفت که آدم‌‌ها ابتدا سبک زندگی‌شان را ایجاد می‌کنند و سپس، خود بخشی از آن می‌شوند.
زندگی به وقت امام
زندگی به وقت امام
رعایت و پایبندی به نظم از مهم‌ترین اصول رسیدن به حیاتی موفق و خجسته است. بعید است روی فردی موفق و تأثیرگذار دست بگذارید و با بررسی پیشینه و زندگی اش، رد پایی از نظم و برنامه‌ریزی پیدا نباشد. غالب افراد بزرگ، افرادی دقیق و منظم هستند که از بیهودگی و بطالت گریزانند و همواره در مسیری واضح، معین و منظم گام برمی‌دارند.
درست ساعت 22:20 بود که عقربه‌های ساعت متوقف شدند و تقویم روی تاریخ 13خرداد 1368ثابت ماند. روح بلند امام‌خمینی‌ره به ملکوت‌اعلاء پیوست و کشور یکپارچه سیاهپوش شد.

پنجره‌ای رو به سادگی

​​​​​​​32سال از رحلت امام ره گذشت و جماران هنوز هم برای رهروان واقعی بنیانگذار انقلاب، نماد ساده‌زیستی می‌دانند.

خمینی بزرگ به روایت خمینی دهه‌هفتادی

شاید گاهی نزدیکی و حجاب معاصربودن، باعث شود تا یک شخصیت بزرگ را به خوبی درک نکنیم.

روبان‌سیاه به عکس تو نمی‌آید هنوز

سال‌هاست که روزهای میانی خرداد ماه، حال و هوای محبوب سفرکرده مردم را می‌دهد.