2
پنج شنبه 13 خرداد 1400
شماره 8236
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۱۴خردادماه

رهبری
سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینیره به صورت زنده و از طریق تلویزیون انجام خواهد شد.
ویژه
علیرضا زاکانی که دیروز با حضور در محل سابق سفارت آمریکا، پاسخگوی سؤالات دانشجویان دانشگاه‌های تهران بود، گفت: اگر ماموریت مذاکره داشته باشیم، حتما مذاکره می‌کنیم و از مذاکره نمی‌ترسیم.
به‌نظر می‌رسد واقعیت‌های مدیریتی، نامزدهای متعدد جریان اصولگرا در این دوره از انتخابات را مجاب به اصلاح سنگر به سنگر مواضع پیش ساخته قبلی‌شان مقابل دولت حسن روحانی کرده است.
احیای برجام به دور ششم کشیده شد. دیروز آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در دور پنجم برگزار شد و بار دیگر هیأت‌های مذاکره‌کننده برای مشورت به پایتخت‌هایشان بازگشتند؛ درحالی‌که امید‌های بسیاری به این دور از گفت‌وگوها بسته شده بود و سیدعباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی در وین هم گفته بود که دور پنجم می‌تواند دور نهایی مذاکرات باشد.

دفاع روحانی از مشارکت حداکثری

رئیس‌جمهور: حرف‌هایم را به‌موقع می‌گویم؛ بهترین فرد از نظر برنامه را انتخاب کنید
دولت
از زمانی که رقابت‌های انتخاباتی بر فضای سیاست داخلی کشور سایه انداخته است، بحث مشارکت مردمی در انتخابات و ضرورت حداکثری بودن حضور مردم پای صندوق‌های رأی، به جزء لاینفک نطق‌های رئیس‌جمهوری در نشست‌های هیأت دولت بدل شده است؛ آنچنان که در نشست‌های اخیر هیأت دولت، حسن روحانی یکی بعد از دیگری نامه‌نگاری‌اش به رهبر معظم انقلاب در ضرورت فراهم شدن این بستر و پس از آن نامه‌اش به شورای نگهبان برای ارائه توضیح در مورد چگونگی احراز صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را خبری کرد.

15خرداد نخستین مناظره انتخاباتی برگزار می‌شود

بالاخره زمان قطعی مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد.
مبنا و مشروعیت حاکمیت در اندیشه‌های امام انتخاب مردم بود
مبنا و مشروعیت حاکمیت در اندیشه‌های امام انتخاب مردم بود
اصل، مبنا و مشروعیت حاکمیت در اندیشه‌های امام بر انتخاب مردم استوار بود. بر این اساس اگر انتخاب مردم قوی و درست باشد نظام نیز بر سر جای خود قوی است و اگر انتخاب مردم کمرنگ باشد، نظام نیز تضعیف می‌شود.