• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158818
+
-

نوسازی اتوبوسرانی ۲۰هزار میلیارد تومان نیاز دارد

در دومین جلسه قرارگاه توسعه حمل‌ونقل عمومی و پاک هزینه نوسازی توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران نزدیک به 20هزار میلیارد تومان اعلام شد.
در این جلسه که به ریاست علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۵۶پروژه برای قرارگاه حمل‌ونقل، شناسایی و جمع‌بندی شده است که باید اولویت‌بندی شوند. این پروژه‌ها در قالب سامانه‌های مرتبط فصل‌بندی شده‌اند تا در هر سامانه به‌ترتیب اولویت در جلسات بررسی شود. توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در افق 4 ساله به‌عنوان نخستین اولویت این سامانه درنظر گرفته شده است. این اقدام نیازمند منابع مالی۲۰هزار و ۲۳۴میلیارد تومانی است.
سیدمجتبی شفیعی افزود: درحال حاضر ۱۰۵۹راننده پایه یک وجود دارد که تا پایان سال ۳۰۰راننده بازنشسته می‌شوند. هم‌اکنون هزار و ۴۱نفر کسری راننده وجود دارد که بخشی از این آمار مربوط به ناوگان خصوصی و بخش دیگر ناوگان ملکی می‌شود. شهردار تهران دستور جذب ۴۵۰راننده را صادر کرد که جذب ۲۰۰راننده نهایی شده و ۲۵۰راننده دیگر باقی مانده است. مخازن فرسوده ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس‌ گازسوز باید در مدت زمان یک سال با ۱۰۰میلیارد تومان منابع مالی تعویض شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید