در دومین جلسه قرارگاه توسعه حملونقل عمومی و پاک هزینه نوسازی توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران نزدیک به 20هزار میلیارد تومان اعلام شد.
در این جلسه که به ریاست علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۵۶پروژه برای قرارگاه حملونقل، شناسایی و جمعبندی شده است که باید اولویتبندی شوند. این پروژهها در قالب سامانههای مرتبط فصلبندی شدهاند تا در هر سامانه بهترتیب اولویت در جلسات بررسی شود. توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در افق 4 ساله بهعنوان نخستین اولویت این سامانه درنظر گرفته شده است. این اقدام نیازمند منابع مالی۲۰هزار و ۲۳۴میلیارد تومانی است.
سیدمجتبی شفیعی افزود: درحال حاضر ۱۰۵۹راننده پایه یک وجود دارد که تا پایان سال ۳۰۰راننده بازنشسته میشوند. هماکنون هزار و ۴۱نفر کسری راننده وجود دارد که بخشی از این آمار مربوط به ناوگان خصوصی و بخش دیگر ناوگان ملکی میشود. شهردار تهران دستور جذب ۴۵۰راننده را صادر کرد که جذب ۲۰۰راننده نهایی شده و ۲۵۰راننده دیگر باقی مانده است. مخازن فرسوده ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس گازسوز باید در مدت زمان یک سال با ۱۰۰میلیارد تومان منابع مالی تعویض شود.
نوسازی اتوبوسرانی ۲۰هزار میلیارد تومان نیاز دارد
در همینه زمینه :