• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158815
+
-

جلسه شورای شهر تهران با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

ارتش در کنار مدیریت شهری

گزارش
ارتش در کنار مدیریت شهری

زینب زینال‌زاده - روزنامه‌نگار

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهمان ویژه شورای شهر تهران بود. به همین‌خاطر در جریان جلسه روز گذشته پارلمان شهری مواردی درخصوص تفاهمات میان شهرداری تهران و ارتش مطرح شد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پشت تریبون صحن شورا گفت: «اگر منافع طرفین(ارتش و شهرداری) در چارچوب قانون لحاظ و انجام شود، ارتش آمادگی دارد از طریق همکاری با شهرداری مشکلات را برطرف کند.» دیروز موضوع تعیین‌تکلیف پادگان06 هم مطرح شد؛ چرا که حدود یک‌دهه از بحث  تبدیل پادگان06 به بوستان عمومی می‌گذرد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است و مدیریت شهری پیشین نیز اگرچه اعلام کرد که این پادگان قدیمی به فضای همگانی تبدیل می‌شود اما در نهایت برای توافق با ارتش ناکام ماند. براساس آخرین توافقات انجام‌شده میان شهرداری و ارتش قرار بود 70درصد به بوستان عمومی و 30درصد هم بارگذاری شود. در این رابطه امیر دریادار سیاری نیز گفت که تفاهماتی در دوره‌های گذشته انجام شده اما مشکلاتی وجود دارد. او تأکید کرد: «در حال پیگیری این موضوع هستیم و حتم داشته باشید که ارتش خواهان حفظ فضای سبز پادگان06 است و قصد درآمدزایی ندارد.» همچنین روز گذشته اعضای شورای شهر تهران با تأسیس سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری شهری به‌شرط استفاده از ظرفیت‌های تشکیلاتی و ساختار موجود شهرداری، موافقت کردند.
محور شروع جلسه پارلمان شهری روز ارتش بود و پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر در ابتدای جلسه ضمن تبریک این روز و تقدیر و تشکر از حضور امیر دریادار سیاری و همراهانش گفت: «پس از انقلاب همیشه شعار ابتدایی ارتش(ارتش فدای ملت، ملت برای ارتش) را پیوسته در حال تجلی می‌بینیم و همیشه ارتش را در روزهای سخت کنار مردم دیده‌ایم.» پس از آن رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، پیشنهاد داد تا بلوار کوهستان به‌نام شهید امیر «مسعود منفردنیاکی» تغییر کند که اعضای پارلمان شهری با آن موافقت کردند.

ارتش در کنار مردم ایستاده
«بیعت ارتشیان با امام(ره) اوج نقش ارتش در انقلاب اسلامی است و پس از آن نیز همراهی ارتش و مردم باعث پیروزی انقلاب شد.» امیر دریادار حبیب‌الله سیاری این مطلب را بیان کرد و گفت: «ارتش ظرفیت‌هایی دارد که در مقاطع مختلف کنار مردم ایستاده و در شرایط سخت و بحرانی کمک کرده است. به‌طور مثال در حادثه سیل گلستان و زلزله کرمانشاه و همچنین شیوع کرونا، آمدیم و کنار مردم قرار گرفتیم.» او با اشاره به شعار «ارتش فدای ملت، ملت برای ارتش» گفت که ارتش تمام توان خود را در راستای دفاع از کشور به‌کار می‌برد و در بیانیه گام دوم هم تلاش می‌کنیم تا نقش ارتش به‌خوبی محقق شود. به‌گفته امیر دریادار سیاری، ارتش به‌دنبال این است که گره از مشکلات مردم باز کند و معاونت مهندسی ارتش به‌دنبال برقراری تفاهم با شهرداری است.

پیگیری تفاهمات ارتش و شهرداری
اعضای پارلمان شهری حضور امیر دریادار سیاری را غنیمت شمردند و مسائل مربوط به تفاهمات شهرداری و ارتش را مطرح کردند. مهدی اقراریان موضوع تداخل مناطق مسکونی با پادگان‌ها را مطرح کرد و گفت: «در بزرگراه شهید نجفی‌رستگاری شهروندان با این موانع روبه‌رو هستند و تقاضا داریم این موارد در قالب تفاهمنامه با شهرداری رفع شود.» ناصر امانی هم به پروژه بلوار یادگار امام، پادگان‌های جی و 06 و ساخت‌وسازی در مجاورت باغ ملی گیاهشناسی اشاره کرد و گفت: «تکمیل و تعیین‌تکلیف این پروژه‌ها نیازمند همکاری جدی ارتش است.» حبیب کاشانی هم بحث ورزش در مناطق محروم مرزی را مطرح و عنوان کرد: «تقاضا داریم ارتش از ظرفیت‌هایی که دارد برای حفظ وحدت و شورآفرینی استفاده و ورزش در استان‌های مرزی را تقویت کند.» امیر دریادار در پاسخ به موارد ذکر شده گفت که ارتش هر کاری انجام داده براساس مجوزهای قانونی بوده است و برای رفع مشکلات مردم آماده همکاری با شهرداری نیز هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید