• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147106
+
-

گام مهم و مؤثر در زمینه معرفی ایران و تهران به‌عنوان مقصد گردشگری

دعوت شهردار تهران از توریست‌ها

گردشگری
دعوت شهردار تهران از توریست‌ها

بیست‌وچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری از ۳۰نوامبر (۹آذر۱۴۰۰) تا ۳دسامبر (۱۲آذر۱۴۰۰) در شهر مادرید اسپانیا در حال برگزاری است. در حاشیه این نشست دعوتنامه علیرضا زاکانی برای میزبانی تهران از اجلاس گردشگری شهری 2022 توسط سفیر ایران در اسپانیا به زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی ملل متحد تقدیم شد. این دعوت در نشست مجمع عمومی اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با حضور زوراب پلولیکاشویلی، حسن قشقاوی، سفیر ایران در اسپانیا، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و 2تن از مدیران شرکت نوسازی عباس‌آباد به‌عنوان نمایندگان شهردار تهران صورت گرفت.
در این تقدیم‌نامه، شهردار تهران برای میزبانی از دهمین مجمع گردشگری شهری اعلام آمادگی کرده است. ارائه این تقدیم‌نامه از سوی قشقاوی به پلولیکاشویلی ازجمله اقداماتی بود که در بیست‌و‌چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان بین‌المللی گردشگری انجام شد. این موضوع به ابتکار شرکت نوسازی عباس‌آباد و با هدف تقویت و توسعه گردشگری شهری با امضای شهردار تهران انجام شده است. نواحی شهری به‌علت آنکه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارند، غالباً مقاصد گردشگری مهمی محسوب می‌شوند. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرها، مهم‌ترین فاکتور برای جذب گردشگر داخلی و خارجی محسوب می‌شود؛ از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرها می‌توان به موزه‌ها، بناهای یادبود، سالن‌های تئاتر، استادیوم‌های ورزشی، پارک‌ها، شهربازی‌ها، مراکز خرید، معماری‌های تاریخی و... اشاره کرد.
 با توجه به این موضوع، فعالان حوزه گردشگری تلاش می‌کنند تا با معرفی این اماکن و دعوت از گردشگران به بازدید از چنین جاذبه‌هایی، آنها را به سفر شهر‌های موردنظر خودشان تشویق و ترغیب کنند. جذابیت سیمای شهری مهم‌ترین فاکتوری است که گردشگران را به بازدید از آن شهر ترغیب می‌کند؛ به همین دلیل شرکت نوسازی عباس‌آباد در مجمع عمومی UNWTO در مادرید اسپانیا حاضر شده و در انتخابات هیأت اجرایی اعضای وابسته شرکت کرده است.
سازمان جهانی گردشگری هر دو سال یک‌بار برای تصویب بودجه و برنامه کاری و بحث در مورد موضوعات مهم در حوزه گردشگری تشکیل جلسه می‌دهد و مجمع عمومی از اعضای اصلی و اعضای وابسته تشکیل می‌شود. اعضای وابسته و نمایندگان سایر سازمان‌های بین‌المللی هم به‌عنوان ناظر در این مجمع حضور دارند که منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیز به‌عنوان عضو وابسته به این سازمان جهانی در نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری شرکت کرده است. این در حالی است که پیش از شیوع ویروس کرونا شرکت نوسازی عباس آباد برای میزبانی از مجمع گردشگری شهری درخواست خود را اعلام کرده بود، اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دهمین مجمع گردشگری شهری از سال2021 به 2022 موکول شد.
بیست‌وسومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) سال۲۰۱۹ در سنت‌پترزبورگ روسیه برگزار شد و در همین مجمع بود که با عضویت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در این سازمان موافقت شد تا گام مهم و مؤثری در زمینه معرفی ایران و به‌ویژه پایتخت آن به‌عنوان مقصد گردشگری برداشته شود. شرکت نوسازی عباس‌‌آباد، چهاردهمین عضو ایرانی است که توانست مجوز عضویت در سازمان جهانی گردشگری را به‌دست آورد.
این دستاورد از آنجایی مهم است که منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌‌آباد تنها نماینده حاضر در پایتخت و شهرداری تهران است که می‌تواند ایران و تهران را به‌عنوان یک مقصد مهم گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند. پس از گذشت 2سال از همه‌گیری کووید-19 و با ازسر‌گیری برنامه‌های گردشگری، شرکت نوسازی عباس‌‌آباد بر آن شده تا همچنان در این زمینه پیشقدم باشد و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه، میزبانی دهمین مجمع گردشگری شهری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید