6o7
پنج شنبه 19 بهمن 1396
شماره 7318
ادامه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راز پیروزی جنبش استقلال الجزایر

امتداد قصبه الجزایر که روی تپه ساخته شده به دریا می‌رسد.
ویژه
کسل نشسته و بهانه می‌گیرد. بهانه می‌گیرد که او را بیرون ببرند یا فلان خوراکی را بخرند و یا اینکه فلان فیلم را برایش بگذارند تا ببیند.
این روزها سالگرد پیروزی انقلاب است و تصویرهای روزهای پرتلاطم سال ۵۷ از تلویزیون پخش می‌شود.
مدینه طرابلس بخشی از پایتخت لیبی است که در داخل دیواره‌های قدیمی شهر واقع شده است.
امروز به غربی ترین کشور عربی در شمال آفریقا و در سواحل اقیانوس اطلس؛ یعنی کشور مراکش یا همان مغرب بار سفر می‌بندیم و از رستوران ها و آشپزخانه‌های مغربی دیدار می کنیم.
تالار دائمی «منیر شاهرودی فرمانفرمائیان» از 24 آذر سال جاری در یکی از تالار‌های عمارت جنوب شرقی باغ‌‌موزه نگارستان افتتاح شد
«غدامس» یکی از شهرهای لیبی است که در غرب این کشور واقع شده.

برای حفظ سلامت پوست دست در فصل زمستان چه باید کرد؟

با سوز هوا، پوست نمی‌سوزد اگر ...
کاش دورها، نزدیک بود تا هیچ مهاجری دورتر از ما نمی‌رفت

کاش دورها، نزدیک بود تا هیچ مهاجری دورتر از ما نمی‌رفت

پرنده نیستند که وقتی می‌روند به عادت همیشه‌های‌شان در فصل عاشقی برگردند و ما را غرق در شعف‌ کنند. بعضی‌های آنان حتی پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند چون از جایی که رفته‌اند، گرچه هرچه داشت با آنان بود ‌یا از آنان بود اما حالا دیگر نیست! آنان مهاجرند.
باز برف و باران
باز برف و باران
موجی که از سه‌شنبه غروب از سمت نوار غربی به کشور ما رخنه کرد، در نیمه شرقی با توجه به ریزش هوای سرد، عمیق‌تر شده و با درنظر گرفتن تغذیه رطوبت در اطراف زمین، امروز باید چشم انتظار بارندگی در استان‌های گلستان، مازندران، سمنان، تهران، قم، خراسان‌شمالی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان، گیلان، البرز، قزوین و شمال‌ هرمزگان باشیم.
مدینه «مالت» نماد یک شهر اصیل فراموش شده است؛ شهری که زمانی مرکز رفت‌وآمد خانواده‌های سرشناس و مهم بود اما امروز دیگر کمتر کسی حاضر است
PDF ادامه ۶و۷
کوتاه ادامه ۶و۷
پاستیلای گوشت کبوتر ازجمله خوراک های رایج در مراکش بوده که هم در رستوران‌های شیک و گران‌قیمت و هم در کنار خیابان می‌توانید آن ‌را ببینید.
کنار میز ایستاد و غذای روز را برای انتخاب پیشنهاد داد: غذای روزمون هویج پلو هست و در جواب قیافه متعجب و ناخرسندی که به منوی پارچه‌ای خیره شده تأکید می‌کند: «بی نظیره. مطمئن باشین.»
مدینه تونس در قرن هفتم میلادی ساخته شد.