• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 19 بهمن 1396
کد مطلب : 6526
+
-

پاستیلای مراکشی

آشپزی
پاستیلای مراکشی

پاستیلای گوشت کبوتر ازجمله خوراک های رایج در مراکش بوده که هم در رستوران‌های شیک و گران‌قیمت و هم در کنار خیابان می‌توانید آن ‌را ببینید. اگر به گوشت کبوتر دسترسی ندارید می‌توانید از گوشت ران مرغ هم استفاده کنید. در اینجا یک دستور ساده برای پخت سه عدد پاستیلا را به شما می آموزیم.

 

مواد لازم

150گرم کره

3عدد کبوتر یا دو عدد ران مرغ (حدود نیم کیلوگرم)

3عدد پیاز (ترجیحاً قرمز) خردشده

برگ گشنیز تازه به مقدار لازم

برگ جعفری تازه به مقدار لازم

نوک قاشق چایخوری زعفران

یک قاشق غذاخوری عسل

یک عدد چوب دارچین

150گرم بادام برشته و خردشده

6عدد تخم مرغ

یک قاشق چای‌خوری عرق بهارنارنج

یک کیلوگرم خمیر یوفکای ورقه ای

2قاشق غذاخوری شکر

یک قاشق چای‌خوری دارچین

 

شیوه آماده سازی

در یک ماهی تابه بزرگ 100گرم از کره را داغ کنید. سپس گوشت مرغ یا کبوتر، گشنیز، جعفری، زعفران، عسل و چوب دارچین را به آن بیفزایید. تا روی مخلوط آب بریزید و کمی نمک به آن اضافه کرده و در ظرف را بگذارید تا روی حرارت ملایم به‌مدت یک ساعت بپزد.

گوشت را از ظرف خارج و حرارت را کمتر کنید. در این هنگام استخوان ها را از گوشت خارج کنید. گوشت را با یک چاقوی تیز خوب خرد کنید و دوباره درون ظرف بریزید. در این هنگام سبزیجات را از مخلوط خارج کرده و کنار بگذارید. صبر کنید تا بیشتر آب تبخیر شده و در ته ظرف مایعی غلیظ برجای بماند. سپس سبزیجات و بادام را به آن اضافه کنید.

تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه شکسته و خوب به هم بزنید. آنگاه دو سوم آن ‌را به ماهی تابه اضافه کرده و باز هم بزنید تا مخلوط همراه با تخم مرغ ها سفت شود. در این هنگام می‌توانید مایه را مزه کرده و اگر دوست داشتید کمی نمک یا عسل بیشتر به آن بیفزایید. سپس عرق بهارنارنج را به آن بیفزایید.

مخلوط را خارج کرده و بگذارید تا سرد شود. فر را روشن کرده و روی 150درجه سانتیگراد گذاشته و صبر کنید تا داغ شود.

باقیمانده کره را در یک ماهی تابه دیگر داغ کنید و سه عدد خمیر یوفکا را در سه سمت ظرف قرار دهید. با استفاده از یک برس روی دیگر خمیر را نیز با کره ذوب شده آغشته کنید. دو تا سه لایه دیگر را نیز به همین ترتیب کره مالیده و روی آنها بگذارید.

با استفاده از یک قاشق مایه آماده شده را به سه قسمت مساوی در داخل خمیرها قرار داده و سپس بالای خمیرها را روی هم آورده و ببندید. روی خمیر بسته شده را با باقیمانده کره و تخم مرغ توسط برس آغشته کنید. خمیرها را در فر قرار داده و به مدت حدود 45دقیقه حرارت دهید تا به رنگ طلایی درآمده و برشته شوند. روی آنها شکر و دارچین پاشیده و داغ میل کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :