• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 19 بهمن 1396
کد مطلب : 6514
+
-

راز پیروزی جنبش استقلال الجزایر

راز پیروزی جنبش استقلال الجزایر

امتداد قصبه الجزایر که روی تپه ساخته شده به دریا می‌رسد. در طول مبارزات مردم الجزایر برای استقلال این منطقه مرکز حوادث و شورش‌ها بود.

برای گردشگران این بخش شهر بسیار پیچ در پیچ و گیج‌کننده است و کوچه‌های بن بست آن می‌تواند شما را برای ساعت‌ها گرفتار کند. با وجود این نگران نباشید اگر در این خیابان‌های تو در تو خود را گم شده یافتید کافی است به سمت دریا حرکت کنید تا بار دیگر از اول بتوانید مسیر را بشناسید. قصبه بخش سنتی الجزایر را شامل می‌شود. در سال 1992یونسکو این منطقه را جزو میراث فرهنگی جهانی اعلام کرد. در قصبه الجزایر شما می‌توانید به بازدید از بقایای ارگ تاریخی، مسجد قدیمی، کاخ‌های عثمانی و همچنین بقایای سنتی ساختار شهر که با ریشه‌های جامعه پیوند دارد بروید.

قصبه الجزایر روی خرابه‌های شهری قدیمی ساخته شده و به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود. در سال 1839که اشغال فرانسه آغاز شد فرمانداران فرانسوی به این منطقه آمدند. در حقیقت قبل از ورود نیروهای فرانسوی این منطقه دارای166ساختمان مذهبی بود که شامل 13مسجد جامع، 109مسجد، 32مقبره و 12مدرسه مذهبی می‌شد اما متأسفانه در طول دوران اشغال بسیاری از این بناها از بین رفت تا اینکه در سال 1862تنها 9مسجد جامع، 19مسجد، 15مقبره و پنج مدرسه مذهبی برجای مانده بود.

برخی از ساختمان‌های مذهبی تغییر کاربری دادند و تبدیل به ساختمان‌های نظامی و حتی کلیسا شدند. این مسائل اما خشم و نارضایتی مردم را دامن زد و همانطور که اشاره شد کسبه این منطقه نقش مهمی در مبارزات استقلال طلبی الجزایر بازی کردند. ساختار و کوچه‌های در هم تنیده این منطقه نیروهای اشغالگر را فلج کرد و نقش مهمی در پیروزی جنبش استقلال‌طلبانه بازی کرد. امروز این مدینه که قلب تپنده شهر است از جمعیت زیاد و عدم‌مدیریت صحیح رنج می‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید