24
دو شنبه 10 آذر 1399
شماره 8098
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیروزی بی‎‌‎نام‎‌‎ها

مجله‎‌‎ای حاصل کار جمعی
مطبوعات
در سال‎‌‎های نخست پس از پیروزی انقلاب، افراد و گروه‎‌‎های مستقل یا متصل تمایل زیادی به انتشار نشریه داشتند تا بتوانند از این طریق آرا و افکارشان را به گوش ملت برسانند.
ویژه
سید مجید طالقانی بیست‌و‌چندساله بود که نشر «گستره» را به همراه عبدالله فقیهی تاسیس کرد اما این نه شروع کارش در حوزه کتاب بود و نه یگانه حرکت او در این زمینه.
اردیبهشت سال1359 سالمرگ سهراب سپهری از سرآمدان تصویر‎‌‎سازی‎‌‎ و بیان مفاهیم دنیای خیال انسان است.
تجسمی
محمود کوثر، واپسین مدیر موزه‌ هنرهای معاصر در سال‌های پس از انقلاب کوشیده بود تا در گرماگرم روزهای ملتهب انقلاب، آثار گنجینه را حفظ کند.
با گذشت بیش از یک سال از پیروزی انقلاب، هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که دقیقا چگونه باید فیلم ساخت و چه چیزی قابل نمایش است و چه چیزی نه! تلاش‌های محمدعلی نجفی، نخستین متولی سینمای پس از انقلاب، به دلایل مختلف راه به جایی نمی‌برد.
با گذر از بی‎‌‎محدودیتی‎‌‎های سال1358 در زمینه ساخت، تولید و انتشار موسیقی و ترانه، حواس نهادهای فرهنگی نظام تازه‎‌‎پا، بیش از پیش به تضاد میان ارزش‎‌‎ها و هنجاری‎‌‎های تبلیغی‎‌‎اش، با فضای موجود در بازار موسیقی جمع شد.

امپراتور جونز به‌ صحنه می‎آید

حکایت وارثان زمین
تئاتر
نمایش «امپراتور جونز» نوشته یوجین اونیل به کارگردانی مجید جعفری در فروردین و اردیبهشت سال1359 در تالار رودکی، وحدت امروزی به صحنه می‎‌‎رود.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
علی‎‌‎محمد حق‎‌‎شناس را می‎‌‎توان از چهره‎‌‎های نسل‌دوم زبانشناسی دانست.