13
دو شنبه 10 آذر 1399
شماره 8098
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هشدارهایی برای زمان‌قرنطینه

یادداشت یک
هم‌اکنون بیشترین نگرانی در رابطه با ویروس کرونا مربوط به‌شدت انتقال این ویروس است؛ چرا که اطلاعات ما نشان از افزایش 3تا 9برابری قدرت انتقال این ویروس دارد.
ویژه
باید به حضور مداوم کودکان در خانه عادت کرد؛ موضوعی که تنها یکی از اجبارهای کرونایی قرن حاضر است.
آمار دقیق و حساب‌شده‌ای نیست که تأیید کند ارتباطی بین کرونا و سکته مغزی وجود دارد. نه در ایران که در هیچ یک از منابع جهانی هم این رابطه اثبات نشده است.
می‌گویند کرونا در کمین است و باید در خانه بمانیم. اما این تنها یک توصیه است؛ توصیه‌ای که ممکن است به هر علتی مورد توجه قرار نگیرد یا الزامی برای نادیده گرفتن آن به‌وجود بیاید.
نسل جدید از زمانی که قوه تشخیص پیدا می‌کنند با تلفن همراه آشنا می‌شوند. بچه‌های این زمانه رفته‌رفته این کالای جذاب را به‌عنوان یک وسیله سرگرمی انتخاب و مسحور نرم‌افزارها و فضای مجازی‌اش می‌شوند که این مسئله، امری اجتناب‌ناپذیر است.
10‌ماه از آغازشیوع کرونا گذشت. محدودیت‌های سراسری برقرار شده و تا تغییر وضعیت ادامه خواهد داشت. امروز بیشتر شهرها حالت تعطیل به‌خود گرفته‌اند و کرکره اصناف و محل‌های تجمع از مراکز مذهبی تا تفریحی و رفاهی پایین است.
هشدارهایی درباره خریدهای اینترنتی و تلفنی در دوران قرنطینه

کلاهبرداران کرونایی در کمین‌اند

درباره تکنیک‌های سارقان و کلاهبرداران برای خالی کردن جیب مردم در دوران شیوع ویروس کووید-19
تصورش هم به ذهن کسی خطور نمی‌ک00رد؛ تصور اینکه جهان تا چه اندازه راحت می‌تواند گوش به فرمان ویروسی ناپیدا، دچار فروپاشی شود.
اجازه ندهید کودکان احساس ناامنی کنند

اجازه ندهید کودکان احساس ناامنی کنند

گفت‌وگو با شهربانو پرخو روانشناس درباره تاثیر مخرب دوران قرنطینه بر روابط خانوادگی
ماندن طولانی‌مدت در خانه و محدودیت‌های ارتباطی در روزهای کرونازده موجب شده در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی افراد تغییراتی به‌‌وجود آید که جسم و روان آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد.
خودسرهای دارویی
خودسرهای دارویی
بر اساس گفته یک پزشک داروساز، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و ویتامین‌ها در دوره کرونا افزایش یافته است و مردم از اثرات منفی مصرف خودسرانه غافل هستند
همانقدر که از بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر مبتلایان کرونا نگران هستیم، باید بدانیم که مرگ‌ها و مشکلات جسمانی دیگری در سایه کرونا در حال رقم‌خوردن است، با این تفاوت که بسیاری از مردم به این خطرات توجهی ندارند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8098