20
دو شنبه 10 آذر 1399
شماره 8098
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
شهرها زمانی محل سکونت انسان‌ها بودند و آدمیان با ساختن خانه‌ها، به‌دنبال جایی برای آسایش خود می‌گشتند. خانه‌ها که گسترش پیدا کرد و تعداد آدمیان که افزون شد، سکونتگاه‌های بشری نیز ساختارهای کوچک خود را از دست داد و بزرگ و بزرگ‌تر شدند.
دبیر جشنواره فیلم «موج» کیش با پایان مهلت ثبت نام این رویداد سینمایی، اعلام کرد: بیش از 4 هزار و 700 اثر از ایران و ۱۲۲ کشور دیگر ازجمله آمریکا، ایتالیا، هلند، آلمان، ژاپن، کانادا، فرانسه، چین، هند و روسیه در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.
نادر ابراهیمی، داستان‌نویس ایرانی سال ۱۳۸۷ درگذشت. او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری هم فعالیت می‌کرد. از او بیش از90کتاب منتشر شده‌ است.
طرح روز
یوتا: سازه یکپارچه فلزی مونولیت که در صحرای ایالت یوتای آمریکا پیدا شد و گمانه زنی‌های بسیاری با موضوع کیهانی بودن آن مطرح بود، پس از چند روز ناپدید شد.
پاریس: مجلس سفلای قانونگذاری کشور فرانسه واژه لهجه را به فهرست طولانی علل تبعیض افزودند.

عکس روز

کوچه رنگی پروژه‌ای است که در قالب طرح محله رنگی در منطقه ۹ اجرا شد و قرار است در دیگر محله ها نیز اجرا شود.
پزشکانی که قاچاقچی اعضای بدن بودند

پزشکانی که قاچاقچی اعضای بدن بودند

پکن:6نفر ازجمله چند پزشک به‌دلیل برداشتن غیرقانونی اعضای بدن قربانیان تصادف‌ها به زندان محکوم شدند. به گزارش یورونیوز، این گروه خانواده‌های قربانیان را فریب می‌دادند و وانمود می‌کردند که اهدای عضو به‌صورت رسمی انجام می‌شود.
رایگان شدن 10درصد خرید شهروندان
رایگان شدن 10درصد خرید شهروندان
رم: شهروندان ایتالیایی بالای ۱۸ سال از اول دسامبر با نام نویسی در سامانه «برگشت پول» می‌توانند 10درصد خریدهایشان را از دولت ایتالیا دریافت کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بسیاری از نویسنده‌هایی که داستان و رمان می‌نویسند، چه آنها که یکی، دو مجموعه نوشته‌اند، چه آنها که بیش از اینها کتاب منتشر کرده‌اند، همیشه از کمبود وقت و گرفتاری‌های کوچک و بزرگ گله داشته‌اند و نداشتن وقت کافی را بهانه‌ای برای حرفه‌ای‌نبودنشان دانسته‌اند.
مجموعه داستان «یخ داغ» منتشر شد. یخ داغ، دربرگیرنده داستان‌های منتخب جایزه «اُهنری» در سال 1985است.
هر خودرویی معمولا یک نقطه کور دارد. نقطه کور آینه بغل حین گردش به طرفین مخصوصا راست کاملا مشخص است.