• دو شنبه 10 آذر 1399
  • الإثْنَيْن 14 ربیع الثانی 1442
  • 2020 Nov 30

3 محرک تازه برای تداوم صعود بورس

محاسبات همشهری نشان می‌دهد ارزش کل بازار سهام از 20آبان‌ماه تاکنون 1150میلیارد تومان افزایش یافته است
به‌نظر می‌رسد سوخت لازم برای رشد شاخص بورس در روزهای باقیمانده از سال فراهم آمده؛ چنان‌که با ظهور 3 محرک تازه برای تداوم رشد بورس، ارزش بازارسهام دیروز با رشد 175هزار میلیارد تومانی مواجه شد و نماگر این بازار از محدوده مقاومت یک میلیون و 400هزار واحد عبور کرد. مجموع رقم رشد ارزش بازار سهام از 20آبان تا دیروز، 9آذر 99به 1150هزار میلیارد تومان رسید.

قاچاقچیان چوب در محاصره

کابوس غرش اره‌های برقی قاچاقچیان چوب در جنگل‌های هیرکانی تمامی ندارد. دست‌اندازی به منابع جنگلی شمال کشور سال‌هاست بحرانی شده و حالا دیگر راهی جز اقدام عاجل برای کنترل این وضعیت باقی نگذاشته است.

آلودگی هوا و اقدامات پیش‌رو

آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که به‌دنبال صنعتی‌شدن و تمرکز جمعیت در شهرها پدید آمده؛مشکلی که هم کشور ما را درگیر خود کرده و هم سایر کلانشهرهای دنیا را. برای حل این مشکل راهکارهای مختلفی درنظر گرفته و اجرا شده و همچنان باید در این مسیر پیش رفت.

چگونگی شناخت و فهم تهران

همواره یکی از نقدهای ساختاری جدی و درست در حوزه برنامه‌ریزی شهری به‌ویژه در کلانشهر تهران ضعف در حیطه «شناخت» است.

خیابان‌های غرق در آب

سامانه بارشی برف و باران که از چهارشنبه هفته گذشته وارد کشور شده بود، طبق پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی امروز از کشور خارج می‌شود و از فردا جای خود را به سامانه جدید بارشی می‌دهد که باعث ادامه بارندگی‌ها تا آخر هفته در تهران و دیگر استان‌ها خواهد شد.
بازخوانی یک دهه ترورکه با هدف متوقف کردن توسعه دانش بومی و توان دفاعی ایران انجام شده است

راه ادامه دارد

بعد از ترور شهید محسن فخری‌زاده گمانه‌زنی‎هایی درباره جایگزین او در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع منتشر شد؛ دانشمندی در تراز او که بتواند مسیر، خدمات و کارهای شهید فخری‌زاده را ادامه دهد.

نام شهید فخری‌زاده روی صنایع جاودانه شد