24
دو شنبه 21 مهر 1399
شماره 8060
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ابتدای دهه40، در امتداد سنت بازگشت، محمود دولت‌آبادی با کوله‌باری از خراسان، داستان‌نویسی را آغاز کرد.
در 25اسفند 1341، در دوره‌ای که امیر اسدالله علم، نخست‌وزیر و جهانگیر تفضلی، وزیر مشاور و سرپرست اداره کل انتشارات و رادیو بود، قانونی به تصویب رسید که اندک‌مدتی بعد به «تصویب‌نامه تیراژ» مشهور شد.
سال‎های پایانی دهه1330 را باید دوران رونق تئاتر بدانیم، از اواخر دهه30 بسیاری از گروه‎های تئاتر در اداره هنرهای دراماتیک، با ریاست مهدی فروغ گرد هم می‎آیند تا نمایش‎هایی را برای پخش از تلویزیون تولید کنند.
ترانه «نفرین» برای گستره‌ای پهن از علاقه‌مندان موسیقی و ترانه، بیش از همه یادآور صدای خوش‌لحن آرتوش و در مرتبه بعدی، کلام دریغ‌آمیز پرویز وکیلی است.

ساواک به‌دنبال تبلیغات می‌رود

27اسفند ماه، وزارت اطلاعات تشکیل می‌شود
مرور تاریخ نشان می‌دهد که سازوکار دیوان‌سالاری حکومت پهلوی در ابتدای سال‌های دهه 1340در حال تغییر است.
مردها و جاده ها

مردها و جاده ها

بعد از موفقیت فیلم‌های خاچیکیان، سینمای فارسی تولید فیلم جنایی را در دستور کار قرار داد
استقبال عمومی از «فریاد نیمه‌شب»و «یک قدم تا مرگ» به سینمای فارسی رنگ و بوی جنایی بخشید. در سالی که خود ساموئل خاچیکیان فیلم نداشت خیلی‌ها در مسیر او گام برداشتند.
آرزوهای بر بادرفته
آرزوهای بر بادرفته
سفسطه برنامه‌ریزی در خطاهای شناختی
در سال1342 شاه با مشورت اسدالله علم، دوست نزدیک و همنشین خلوت و جلوت خود تصمیم می‌گیرد با احساس امنیت‌خاطری که از مجموعه شرایط کشور برایش ایجاد شده، با مخالفین سیاسی خود برخورد‌های شدیدتری را آغاز کند.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
از همان روزهای نوجوانی، زمانی که به همراه معلمانش در باغ پدری گرد هم می‌آمدند و ساعت‌ها به گفت‌وگو می‎نشستند، نقشه راه زندگی برایش روشن‌تر از دیگران بود. می‌دانست که دوست دارد به فرهنگ مملکتش خدمت کند و از آنجا که سختکوش، خلاق و با پشتکار بود بهترین‌هایش را خلق کرد.